پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۴:۳۷

شایعاتی در باب 9 Huawei Mate پرچم دار جدید چینی ها
در حدود ۶ ماه از زمان عرضه پرچم دار قدرتمند و خوش ساخت کمپانی هواوی موسوم به Mate 8 می گذرد و حال شایعاتی در باب نسل جدید این دیوایس که با نام Mate 9 شناخته می شود منتشر شده است. به گزارش وبسایت GizmoChina، موبایل Mate 9 هواوی با چیپست خانگی و هشت هسته ای Kirin 960 راهی بازار خواهد شد. در قسمت پشت این محصول نیز دوربینی ۲۰ مگا پیکسل قرار خواهد داشت و به نظر می آید که حرکت هواوی در P9 که منجر به همکاری با Leica برای ساخت دوربین های دوگانه ۱۲ مگا پیکسل شده است در این دیوایس انجام نخواهد شد. متأسفانه در این خبر اطلاعات بیشتری در باب مشخصات و یا تاریخ عرضه موبایل Mate 9 منتشر نشده و صرفاً به عرضه در سال ۲۰۱۶ اشاره شده است. چینی ها در زمان عرضه Mate 8 توانستند نظر بسیاری از کارشناسان بازار را به محصول جدید و قدرتمند خود جذب کنند و انتظار می رود که نسل آتی این دیوایس نیز دیوایسی رده بالا و خوش ساخت باشد.

ساعت هوشمند Mi Bunny شیائومی، برای کودکان
به دنبال اخبار مربوط به ساخت ساعت هوشمندی توسط کمپانی شیائومی، چینی ها اولین ساعت هوشمند خود را با نام Mi Bunny معرفی نمودند که فقط ۴۶ دلار قیمت دارد! البته این ساعت با مدلی که در شایعات از آن صحبت شده بود تفاوت دارد و با هدف کودکان ساخته شده است. پشتیبانی از Wi-Fi، بلوتوث و GPS/GLONASS در این ساعت هوشمند وجود دارد و دکمه SOS نیز بر روی آن طراحی شده که با لمس آن مشخصات لوکیشن به همراه صدای چند ثانیه ای ضبط شده ارسال خواهد شد. گفتنیست که این محصول که با نام Mitu Watch نیز شناخته می شود در صورتی که کودک از حدود تعریف شده بیرون برود پیام هشدار را برای والدین ارسال خواهد نمود. با توجه به وجود سیم کارت بر روی این ساعت، امکان برقراری تماس هم وجود خواهد داشت. گفتنیست که Mi Bunny با دیوایس های دارای اندروید ۴٫۲ و بالاتر سازگار خواهد بود. بدنه پلاستیکی، بند سیلیکونی، باتری ۳۰۰ میلی آمپر ساعت و ۳۷ گرم وزن از جمله مشخصات این محصول هستند. هنوز مشخص نیست که این ساعت در چه مناطقی از جهان عرضه خواهد شد.

آینه‌ی هوشمند برای حمام
آینه‌ی جدیدی که »رایان نلوان« (Ryan Nelwan) ساخته، از یک صفحه نمایش لمسی بهره می‌برد که می‌تواند موسیقی و فیلم پخش کند و توانایی این را دارد که عکس‌ها را به نمایش در بیاورد و با مرورگر آن در اینترنت گشت و گذار کرد.آینه‌ی هوشمند جدیدی که ساخته شده می‌تواند برنامه‌های مختلفی را اجرا کند.این آینه هنوز در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد و نامی هم برای آن در نظر گرفته نشده است. رابط کاربری این آینه همانند تبلت‌ها و تلفن‌های همراه هوشمند طراحی شده و کاربران به راحتی می‌توانند با آن کار کنند. با لمس کردن این آینه می‌توان برنامه‌های مختلف را اجرا کرد و با صفحه کلید مجازی که برای آن در نظر گرفته شده، تایپ کرد. حتی می‌توان به وسیله‌ی این آینه برای خودتان تاکسی بگیرید و به مکانی که می‌خواهید بروید.از دیگر ویژگی‌های این آینه می‌توان به تنظیم کردن دمای خانه با برنامه‌های مختلفی که روی آن نصب می‌شود، اشاره کرد. این آینه‌ی هوشمند به خوبی با وسیله‌های دیگر هم ارتباط برقرار می‌کند و در مقایسه با آینه‌های معمولی کاربردهای بیشتری دارد.آینه‌ای که رایان نلوان ساخته شده، با سیستم عامل مخصوص خودش کار می‌کند. در ادامه می‌توانید ویدیوی منتشر شده از این محصول را ببینید. شاید در آینده از این آینه‌ها در خانه‌هایمان استفاده کنیم.

معرفی دوربین جدید لایکا بدون صفحه نمایش
کمپانی لایکا محصول جدیدی از سری دوربین های M خود معرفی نموده است که نسبت به نسخه های پیشین تفاوت محسوسی دارد، در این دوربین که با نام M-D Typ 262 شناخته می شود بر خلاف عموم دوربین های دیجیتال موجود در بازار خبری از صفحه نمایش LCD نیست و این محصول با هدف علاقه مندان به سیستم سنتی عکاسی طراحی شده است. پیش از این نیز لایکا دوربین دیجیتال بدون صفحه نمایش عرضه نموده بود، مدل M Edition 60 که ساخت و عرضه محدودی داشت بدون صفحه نمایش وارد بازار شد اما M-D Typ 262 اولین محصول تولید انبوه این کمپانی با چنین مشخصه ایست. امکان تنظیم سرعت شاتر، دهانه و حساسیت در این دوربین به شکل دستی وجود دارد. گفتنیست که تمامی تصاویر با فرمت DNG RAW ثبت می شوند و امکان ثبت ویدیو در این دیوایس وجود ندارد. حسگر ۲۴ مگا پیکسل CMOS، محدوده ایزو ۲۰۰ تا ۶۴۰۰ و امکان ثبت ۳ تصویر در ثانیه در حالت Burst از دیگر مشخصات این دوربین گران قیمت ۵۹۹۵ دلاری خواهد بود.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

حبس حقابهٔ ایران در «کمال‌خان»

بر اثر بارش‌های اخیر رودخانهٔ هیرمند سیلابی شد

حبس حقابهٔ ایران در «کمال‌خان»

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *