پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۲۶

سایت و دفتر مجمع مشاوران فرمانداری رفسنجان افتتاح می شود
مشاور فرماندار رفسنجان در امور جوانان از افتتاح سایت و دفتر مجمع مشاوران فرمانداری رفسنجان در آینده ای نزدیک خبر داد. علی غلامرضاپور در کنفرانس خبری هفته جوان در فرمانداری رفسنجان اظهار داشت: روز و هفته جوان را به جوانان شهرستان رفسنجان تبریک عرض می کنم و امیدوارم این نامگذاری ها بهانه ای برای تعمیق خدمت رسانی از سوی مسئولین به جوانان باشد. وی افزود: امسال با توجه به روز ولادت حضرت علی اکبر(ع)، از هفتم تا ۱۳ خرداد ماه به عنوان هفته جوان با شعار «جوان باوری و جوان یاوری» نامگذاری شده است.وی با بیان اینکه کشور ما کشوری با ترکیب جمعیتی جوان است، یادآور شد: اگر تاریخ را مطالعه کنید خواهید دید جوانان در حوزه های مختلف منشا خدمات زیادی بوده و در حوزه های اجتماعی، سیاسی موتور محرکه بسیاری از خدمات، جوانان بوده اند.
این مسئول بر لزوم توجه به جوانان به عنوان نیروی محرک و فعال جامعه تاکید کرد و افزود: نباید در کنار این نگاه توسعه محوری که به جوانان داریم فراموش کنیم خود جوانان نیز حق حیات و بهره مندی از امکانات را دارند و باید در این زمینه به فکر رفع چالش ها و خلاهای موجود در این زمینه باشیم.غلامرضاپور تصریح کرد: ۲۴ میلیون نیروی فعال در جامعه داریم که بخش عمده آن جوانان هستند و نرخ بیکاری ۱۰ تا ۱۲ درصد برای این قشر چندان خوشایند نیست و دولتها را به این سمت برده است که سازمانی برای استفاده از نیروی جوان تشکیل شود. وی بیان داشت: در دولت دهم پیشنهاد تشکیل وزارت ورزش و جوانان شد اما مدت زمانی بعد خود کسانی که پیشنهاد دهنده تشکیل چنین وزارتخانه ای بودند به این نتیجه رسیدند که پیشنهاد خوبی نبوده است و قرار دادن جوانان در ورزش سبب شد موضوع مهم جوانان در کنار ورزش به محاق برود.
مشاور جوان فرماندار رفسنجان با بیان این مطلب که دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به جوانان دارد، تصریح کرد: تلاش هایی برای ایجاد ساختار جدیدی برای متولی گری ساختار جوانان انجام شده است.
غلامرضاپور سپس به روند تشکیل مجمع مشاورین جوان فرمانداری رفسنجان اشاره کرد و ادامه داد: این مجمع دارای چهار رکن است که یکی از مهمترین ارکان آن کمیسیون های تخصصی آن شامل کمیسیون فرهنگ و هنر، سیاسی- اجتماعی، اشتغال و سرمایه گذاری، بانوان و امور خانواده و ورزش و اوقات فراغت است. به گفته وی شورای مرکزی این مجمع وظیفه مدیریت اجرایی و تصویب طرح های ارجاعی از کمیسیون ها و شورای راهبردی نیز به عنوان اتاق فکری مجمع وظیفه ترسیم خطوط کلی فعالیت های مجمع است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر