پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دغدغه صنعت برق در تابستان پیشگیری از خاموشی است

دغدغه صنعت برق در تابستان پیشگیری از خاموشی است





۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۵۰

دغدغه صنعت برق در تابستان پیشگیری از خاموشی است
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق کرمان گفت: دغدغه صنعت برق در فصل تابستان پیشگیری از خاموشی با اتخاذ تدابیر لازم است.
سید ابومسلم قرشی کوهبنانی در نشست خبری افزود: شرکت تولید نیروی برق کرمان متولی تولید برق در نیروگاه کرمان است از این رو تمامی واحدهای این نیروگاه در حال کار هستند و نگرانی بابت تولید در این زمینه وجود ندارد.
وی تصریح کرد: امیدواریم با تجهیزات و توان تولید در سال جاری کمبود برق را برای ساعات اوج مصرف نداشته باشیم.
وی اظهار کرد: هم اکنون هشت واحد گازی و چهار واحد بخار در حال فعالیت هستند و عملیات تعمیر دو واحد گاز از اوایل اسفند سال گذشته توسط پیمانکاران داخلی شروع شد و روزهای پایانی اردیبهشت ماه 94 به پایان رسید و هم اکنون این واحدها در حال بهره برداری هستند.
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق کرمان با اشاره به اینکه کرمان نزدیک به هزار و 700 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و تولید گاز در هوای خنک بهتر انجام می شود گفت: با گرم شدن هوا در تابستان کارایی و تولید واحدهای گازی کاهش می یابد.
وی خاطرنشان کرد: نیروگاه کرمان چند سال قبل به عنوان صنعت سبز و همیار محیط زیست انتخاب شد زیرا سوخت مورد استفاده این نیروگاه از گاز طبیعی است و آلودگی چندانی تولید نمی کند بطوریکه سال گذشته 85 درصد مصرف سوخت از گاز طبیعی بود.
قرشی کوهبنانی گفت: بزودی سامانه پایش تجهیزات و سنجش میزان آلودگی بر روی واحدهای نیروگاه برق کرمان برای اندازه گیری میزان آلاینده ها نصب می شود.
وی به آب مورد نیاز نیروگاه و نحوه تامین آن اشاره کرد و گفت: در حال حاضر آب مورد نیاز از سه حلقه چاه حفر شده در دشت جوپار تامین می شود و همچنین با اقداماتی که برای تصفیه فاضلاب در حال انجام است این نیروگاه یکی از متقاضیان خرید آب حاصل از تصفیه فاضلاب است.
وی اضافه کرد: استفاده از انرژی های تجدید پذیر مانند خورشید و باد جزء اهداف دولت بوده و یکی از دلایل انجام نشدن آن عدم توجیه بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این زمینه است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *