پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۴۱

کسب رتبه برتر کشوری توسط اوقاف استان کرمان
در ششمین مجمع سراسری مسوولان و مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای چهارمین سال متوالی از استان کرمان بعنوان استان برتر در اجرای عملکرد برنامه های سال 93 تجلیل شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، مسوول روابط عمومی اوقاف کرمان گفت: ششمین مجمع سراسری مسوولان و مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با هدف ارزیابی برنامه های مصوب سازمانی اوقاف در سال 93 و معرفی دستگاه های برتر کشوری برگزار شد. روح الله رستمی اظهار کرد: در این مراسم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان توانست در طیف الف استانهای برتر کشور قرار گیرد و برای چهار مین سال متوالی رتبه نخست کشوری در تحقق برنامه های سال 93 را کسب کند. وی تصریح کرد:حجت الاسلام والمسلمین محمد قاسمی زاده، مدیر کل اوقاف وامورخیریه استان کرمان در این مراسم برای چهارمین دوره متوالی مدیر نمونه کشوری شناخته شد. رستمی در ادامه افزود: در این مراسم از ادارات اوقاف نواحی یک و دو شهرستان کرمان، سیرجان و رفسنجان به عنوان ادارات برتر کشوری تجلیل شد.

کمک 15 میلیارد تومانی خیرین به مدرسه سازی در استان کرمان
رییس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: طی پانزده ماه اخیر مجمع خیرین مدرسه ساز استان کرمان بالغ بر 15 میلیارد تومان جمع آوری و در امر مدرسه سازی هزینه کرده است. حسین میرزایی خاطر نشان کرد: مدرسه سازی یکی از مصداق های باقیات و صالحات و از محفوظ ترین اعمال صالح در نزد پروردگار است. وی با اشاره به گردآوری اطلاعات مربوط به پروژه های مدرسه سازی آموزش و پرورش استان کرمان توسط دبیرخانه شورای آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: 78 پروژه نیمه تمام آموزشی در استان کرمان وجود دارد. میرزایی با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه ها اعتباری بالغ بر 93 میلیارد تومان بودجه لازم است افزود: آماده واگذاری این پروژه ها به خیرین هستیم تا خیران این مدارس را با نام خود به اتمام رسانده وآماده بهره وری شوند. رییس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به برگزاری همایش باشکوه خیرین مدرسه ساز کرمانی مقیم تهران با حضور بیش از 500 خیر مدرسه ساز کرمانی اظهار کرد: بهار مدرسه سازی استان کرمان در راه است.

رشد 30 درصدی صادرات استان کرمان از نظر وزنی
مدیر کل گمرکات استان کرمان گفت: صادرات کالا در دو ماه نخست امسال از طریق گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 35 درصد کاهش و از نظر وزنی 30 درصد رشد داشته است. به گزارش روابط عمومی اداره کل گمرکات کرمان محمدرضا قادر افزود: میزان صادرات کالا در این مدت، 73 میلیون و 11 هزار و 615 دلار به وزن 64 هزار و 317 تن بوده است. وی بیان کرد: میزان واردات دو ماه امسال نیز به ارزش 76 میلیون و 412 هزار و 416 دلار و وزن 13 هزار و144تن بوده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 48 درصد و از نظر وزنی 61 درصد رشد داشته است. وی گفت: عمده ترین کالای صادراتی از گمرک استان کرمان شامل پسته و مغز پسته، کاشی و سرامیک، خرما، سیمان، مصنوعات مسی و مهمترین کالای وارداتی نیز شامل اجزا و قطعات خودرو، لوازم صنعتی و برقی، سایر لوازم و ماشین آلات صنعتی مکانیکی، الیاف و غیره است.

گازرسانی به روستاها در اولویت است
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کرمان جلسه گازرسانی به صنایع با حضور مشترک مشاور وزیر و نماینده وزارت نفت در طرحهای گازرسانی، نمایندگان شرکت پخش فرآورده های نفتی، مدیران دستگاه های اجرایی استان و اعضای هیئت مدیره و جمعی از روسای واحدهای شرکت گاز استان کرمان در دو محور گاز رسانی به صنایع و شهر ها و روستا ها تشکیل گردید. محمد علی ودیعتی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه 490،000 مشترک در بخش های مختلف از نعمت گاز طبیعی برخوردارند افزود: 27 درصد از مصرف گاز استان به بخش خانگی، 42 درصد به بخش نیروگاهی، 31 درصد به بخش صنایع و بخش عمومی اختصاص دارد و هماکنون در این استان بیش از 74 درصد جمعیت شهری و 28 درصد جمعیت روستایی که جمعیتی بالغ بر 429،000خانوار را در برمی گیرد از نعمت گاز طبیعی برخوردارند . لذا گازرسانی به روستاها در استان کرمان در اولویت قرارگرفته تا به میانگین کشوری نزدیک شویم .

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

، ،





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر