سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۵:۴۱

کسب رتبه برتر کشوری توسط اوقاف استان کرمان
در ششمین مجمع سراسری مسوولان و مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای چهارمین سال متوالی از استان کرمان بعنوان استان برتر در اجرای عملکرد برنامه های سال 93 تجلیل شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، مسوول روابط عمومی اوقاف کرمان گفت: ششمین مجمع سراسری مسوولان و مدیران سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با هدف ارزیابی برنامه های مصوب سازمانی اوقاف در سال 93 و معرفی دستگاه های برتر کشوری برگزار شد. روح الله رستمی اظهار کرد: در این مراسم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان توانست در طیف الف استانهای برتر کشور قرار گیرد و برای چهار مین سال متوالی رتبه نخست کشوری در تحقق برنامه های سال 93 را کسب کند. وی تصریح کرد:حجت الاسلام والمسلمین محمد قاسمی زاده، مدیر کل اوقاف وامورخیریه استان کرمان در این مراسم برای چهارمین دوره متوالی مدیر نمونه کشوری شناخته شد. رستمی در ادامه افزود: در این مراسم از ادارات اوقاف نواحی یک و دو شهرستان کرمان، سیرجان و رفسنجان به عنوان ادارات برتر کشوری تجلیل شد.

کمک 15 میلیارد تومانی خیرین به مدرسه سازی در استان کرمان
رییس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: طی پانزده ماه اخیر مجمع خیرین مدرسه ساز استان کرمان بالغ بر 15 میلیارد تومان جمع آوری و در امر مدرسه سازی هزینه کرده است. حسین میرزایی خاطر نشان کرد: مدرسه سازی یکی از مصداق های باقیات و صالحات و از محفوظ ترین اعمال صالح در نزد پروردگار است. وی با اشاره به گردآوری اطلاعات مربوط به پروژه های مدرسه سازی آموزش و پرورش استان کرمان توسط دبیرخانه شورای آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: 78 پروژه نیمه تمام آموزشی در استان کرمان وجود دارد. میرزایی با بیان اینکه برای تکمیل این پروژه ها اعتباری بالغ بر 93 میلیارد تومان بودجه لازم است افزود: آماده واگذاری این پروژه ها به خیرین هستیم تا خیران این مدارس را با نام خود به اتمام رسانده وآماده بهره وری شوند. رییس اداره مدارس غیر دولتی و مشارکت های مردمی آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به برگزاری همایش باشکوه خیرین مدرسه ساز کرمانی مقیم تهران با حضور بیش از 500 خیر مدرسه ساز کرمانی اظهار کرد: بهار مدرسه سازی استان کرمان در راه است.

رشد 30 درصدی صادرات استان کرمان از نظر وزنی
مدیر کل گمرکات استان کرمان گفت: صادرات کالا در دو ماه نخست امسال از طریق گمرکات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزشی 35 درصد کاهش و از نظر وزنی 30 درصد رشد داشته است. به گزارش روابط عمومی اداره کل گمرکات کرمان محمدرضا قادر افزود: میزان صادرات کالا در این مدت، 73 میلیون و 11 هزار و 615 دلار به وزن 64 هزار و 317 تن بوده است. وی بیان کرد: میزان واردات دو ماه امسال نیز به ارزش 76 میلیون و 412 هزار و 416 دلار و وزن 13 هزار و144تن بوده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 48 درصد و از نظر وزنی 61 درصد رشد داشته است. وی گفت: عمده ترین کالای صادراتی از گمرک استان کرمان شامل پسته و مغز پسته، کاشی و سرامیک، خرما، سیمان، مصنوعات مسی و مهمترین کالای وارداتی نیز شامل اجزا و قطعات خودرو، لوازم صنعتی و برقی، سایر لوازم و ماشین آلات صنعتی مکانیکی، الیاف و غیره است.

گازرسانی به روستاها در اولویت است
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کرمان جلسه گازرسانی به صنایع با حضور مشترک مشاور وزیر و نماینده وزارت نفت در طرحهای گازرسانی، نمایندگان شرکت پخش فرآورده های نفتی، مدیران دستگاه های اجرایی استان و اعضای هیئت مدیره و جمعی از روسای واحدهای شرکت گاز استان کرمان در دو محور گاز رسانی به صنایع و شهر ها و روستا ها تشکیل گردید. محمد علی ودیعتی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمان با بیان اینکه 490،000 مشترک در بخش های مختلف از نعمت گاز طبیعی برخوردارند افزود: 27 درصد از مصرف گاز استان به بخش خانگی، 42 درصد به بخش نیروگاهی، 31 درصد به بخش صنایع و بخش عمومی اختصاص دارد و هماکنون در این استان بیش از 74 درصد جمعیت شهری و 28 درصد جمعیت روستایی که جمعیتی بالغ بر 429،000خانوار را در برمی گیرد از نعمت گاز طبیعی برخوردارند . لذا گازرسانی به روستاها در استان کرمان در اولویت قرارگرفته تا به میانگین کشوری نزدیک شویم .

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

، ،





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *