پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | به بهانه شیوع جراحی زیبایی در استان کرمان؛ قیافه‌های غیرطبیعی لبخندهای تصنعی

به بهانه شیوع جراحی زیبایی در استان کرمان؛ قیافه‌های غیرطبیعی لبخندهای تصنعی





۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۸:۰۰

به بهانه شیوع جراحی زیبایی در استان کرمان؛ قیافه‌های غیرطبیعی لبخندهای تصنعی

فهیمه افضلی
شاید در نگاه اول زیبا به نظر بیاید که البته همینطور است اما نمی‌دانم چرا دیگر لبخند و حتی اخم صورتش دیگر به نظرم واقعی نیست، انگار بعد از عمل زیبایی شخصیتش چندان تغییر نکرده اما چهره‌اش یک نفر دیگر را به من معرفی می‌کند.
می‌توان گفت در اغلب شهرهای ایران تب جراحی زیبایی هر روز داغ و داغ‌تر می‌شود که متاسفانه کرمان هم از این مساله بی‌نصیب نمانده و هر روز که در خیابان‌ها قدم می‌زنی بیشتر از روزها و ماه‌های قبل افرادی را می‌بینی که چسبی بر روی بینی داشته و یا دارای گونه‌های برجسته و … هستند.
شاید افرادی به دلیل مشکلات ظاهری از جمله قوس‌های قابل توجه بینی، عیوب ناشی از تصادفات، خال‌های بزرگ و بعضاً بدخیم و … اقدم به عمل جراحی می‌کنند در زمره گرفتاران گرداب جراحی زیبایی محسوب نشوند اما تعداد کسانی که به بهانه‌های مختلفی این روزها اقدام به دست‌کاری چهره خود می‌کنند تا به گفته دیگران و پزشک جراحشان زیباتر از قبل بشوند به صورت چشمگیری در حال افزایش است.
برای پیدا چند دلیل در افرادی که خود را به تیغ جراحان می‌سپارند تا چند درجه اجزای صورتشان را بالا و پایین کنند! به مطب یکی از پزشکان جراحی زیبایی که در کرمان شناخته شده و مشهور است می‌روم؛ در ابتدا اعظم را دیدم که آمده بود تا وقت نهایی‌اش ا تعیین کند از او خواستم درمورد انگیزه‌اش برای عمل بگوید چراکه در ظاهر چیز غیرعادی در صورتش دیده نمی‌شد! او می‌گوید: راستش را بخواهید من احساس می‌کنم قیافه‌ام خیلی معمولی است و شاید یکی از دلایل اینکه الان در سن 33 سالگی و هنوز مجرد هستم همین باشد به همین دلیل دلم می‌خواهد حداقل با جراحی بینی حالت صورتم عوض شود، البته دوستانم هم تشویقم کرده‌اند.
از اعظم در مورد رضایت یا عدم رضایت خانواده‌اش می‌پرسم و او جواب می‌دهد: من فرزند آخر خانواده هستم و همواره خواسته‌های من از سوی خانواده پاسخ داده شده است هرچند که در برخی موارد اعتراض خواهران و برادرم را در پی داشته است اما این‌بار هم توانسته‌ام مادرم را قانع کنم ولی هنوز پدرم را نه! اما خوشبختانه مادرم قول داده است تا روز نهایی عمل، پدرم را راضی کند.
ثریا هم در همان مطب چسبی بروی بینی داشت، در گوشه‌ای از این راهروی شلوغ نشسته و پا روی پا انداخته بود و مدام به ساعتش نگاه می‌کرد، تا رسیدن نوبت به سراغش رفتم و گفتم چند سوال دارم و او با شرط اینکه زیاد وقتش را نگیرم قبول کرد، از وی سوال می‌کنم چرا به فکر عمل زیبایی بینی افتاده است؟ او پاسخم را اینطور می‌دهد: من دلیل خاصی برای عمل نداشتم! چند ماه به این مساله فکر می‌کردم اما در این مدت نتوانسته بودم تصمیم قطعی بگیرم چراکه بینی من خیلی بزرگ نبود فقط کمی پهن بود و می‌ترسیدم بعدا پشیمان شوم اما در آخر یکی از افراد فامیلمان که خودش هم عمل زیبایی انجام داده است مرا راهنمایی و به این پزشک معرفی کرد، البته پیشنهاد خودم بود که با عمل بینی کمی ژل هم در لبم تزریق کنم تا صورتم متعادل شود.
اکنون از زمان عمل ثریا دو هفته می‌گذرد و او برای مراقبت‌های بعد از عمل اینجا آمده است و وقتی در مورد رضایت از عملش می‌پرسم او با خنده‌ای که به نظر من اصلاً طبیعی و زیبا نیست اظهار می‌کند: فعلا که از نتیجه عمل و تزریق ژل در لبم راضی هستم اما تا باز کردن چسب باید صبر کنم، راستش احساس می‌کنم حالا که بینی‌ام را عمل کرده‌ام صورتم لاغرتر به نظر می‌آید و شاید در ماه‌های بعدی برای برجسته کردن گونه‌هایم باز مرا درهمین جا ببینید!
در همین مطب از ناهید هم بگویم که از انجام عملش خیلی ناراضی بود و وقتی در مورد بینی قبل از عملش حرف می‌زد به گریه افتاد! او می‌گفت: قبل از عمل به من نگفته بودند ممکن است مشکل تنفسی پیدا کنم، به علاوه یک طرف بینی‌ام بیش از آن یک طرف برش خورده است و نمی‌دانم بین این همه افرادی که در فامیلمان عمل زیبایی کرده‌اند چرا فقط من باید اینطور باشم؟
ناهید همانطور که ناراحت و عصبانی است ادامه می‌دهد: می‌خواهم از دکتر یک وقت دیگر برای ترمیم بینی‌ام بگیرم و در صورتیکه امکانش نباشد از او شکایت خواهم کرد!
در میان این همه دختر و خانمی که برای انجام اعمال جراحی زیبایی به این مطب آمده‌ و اغلب در سنین بین 19 تا 27 ساله بودند حضور دو پسر جوان توجه‌ام را جلب می‌کند که البته یکی از آنها حاضر به پاسخگویی نیست و آن یکی هم در صورتی جواب می‌دهد که به خارج از مطب برویم، با او در راهروی ساختمان پزشکان می‌نشینم و خواهش می‌کنم در مورد عمل زیبایی‌اش توضیح بدهد این پسر جوان خود را امیرعلی معرفی و بیان می‌کند: من تاکنون سه عمل زیبایی بر روی صورتم انجام داده‌ام که یکی مربوط به جای زخمی است که از تصادف چند سال پیش بر روی پیشانی‌ام وجود داشت و با کشیدن پوست اصلاح شد، بعدی هم مربوط به سیاهی دور چشمم بود که اینجا انجام نداده‌ام و سومین عمل هم روی بینی‌ام انجام شده است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

کشمکش‌ بین ارگان‌های دولتی و تولیدکنندگان کمبود شیرخشک را تشدید کرد

مداخلهٔ بی‌نتیجهٔ دولت در بازار شیرخشک

موضع‌گیری دوگانه  دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

وزیر نیرو و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با معاون رئیس‌الوزرای طالبان دیدار کردند

موضع‌گیری دوگانه دربارهٔ حقابهٔ هیرمند

میراث «غزه» زیر بمباران

فعالان جهانی هشدار می‌دهند

میراث «غزه» زیر بمباران

فصل انارچینی

پیگیری برای ثبت یک میراث ناملموس ادامه دارد

فصل انارچینی

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

بیماران «آتروفی عضلانی نخاعی» معطل پاس‌کاری وزارت بهداشت برای تدوین پروتکل‌های توزیع دارو هستند

توزیع قطره‌چکانی دارو‌های بیماران SMA

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *