پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | هیوندای I40 چشم بادامی بی‌رقیب

هیوندای I40 چشم بادامی بی‌رقیب





۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۴۳

هیوندای I40 چشم بادامی بی‌رقیب

شاید هیوندای ۴۰ i جزو آن دسته از محصولاتی از هیوندای باشد که بر خلاف سوناتا نام آن را زیاد نشنیده باشید. دلیل آن هم این است که ۴۰i در حقیقت نسخه اروپایی سوناتا است که علاوه بر اروپا در بازار کره جنوبی نیز به فروش می رسد. در برخی از بازارهای جهانی نظیر آمریکا تنها سوناتا به فروش می رسد در حالی که در برخی دیگر از بازارها از جمله ایران سوناتا و ۴۰ i در کنار یکدیگر به مشتری عرضه می شوند. این سدان از سال ۲۰۱۱ تا به امروز در بازار جهانی حضور دارد و در همین مدت زمان کوتاه به دلایل متعدد توانسته فروش خوبی را تجربه کند و از محبوبیت خوبی برخوردار باشد تا جایی که در سال ۲۰۱۱ جایزه طلایی خودرو اروپایی را از آن خود کرد اما در بازار داخلی با حضور سوناتا و ۴۰ i برای خرید انتخاب معقول کدام یک خواهد بود؟
علاقه مندان به خرید این خودرو در کرمان می توانند به نمایندگی آسان موتور در کرمان (گروه خودرویی دلیلی) در بلوار شهید صدوقی مراجعه و برای خرید خودرو با گارانتی اقدام نمایند.

طراحی
هیوندای ۴۰ i در اولین نگاه شاید با سدان الانترا اشتباه گرفته شود اما با نگاهی دقیق تر و در نظر گرفتن طول بیشتر متوجه می شوید که با خودرویی متفاوت رو به رو هستید. این سدان در حقیقت تلفیق طراحی الانترا با ابعاد و تاسیسات یک سوناتا است که نتیجه نهایی حقیقتا خودرویی زیبا و دلفریب از آب درآمده است. این خودرو در مرکز توسعه و تحقیقات این برند در Russelsheim آلمان طراحی شده و در تأسیسات Ulsan در کره جنوبی تولید می شود از نظر ظاهری ۴۰ i نه تنها از هیجان الانترا بهره می برد بلکه می توان آن را نسخه تلطیف شده طراحی اغراق آمیز نسل پیشین سوناتا دانست. چراغ هایی بسیار زیبا در جلو و عقب که در جلو کاملا مشابه به الانترا بوده و در عقب از شمایلی متفاوت بهره می برد در کنار شیب رو به عقب کابین و خط برجسته جانبی که از پشت گلگیر جلو شروع شده و چشم را به سمت چراغ عقب هدایت می کند باعث می شود تا این سدان در مقایسه با رقبای اروپایی اش نظیر فولکس واگن پاسات جلوه بیشتری داشته باشد.
کابین و راحتی
از آنجایی که ۴۰ i برای بازار پررقابت اروپا طراحی شده است از انبوهی از امکانات و تجهیزات بهره می برد ضمن اینکه کیفیت متریال های مورد استفاده و ساخت آن نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد. سرنشینان حتی با سفارش دادن سامانه تعلیق اسپرت از سواری نرم و راحتی بهره می برند که در سفرهای طولانی مدت تنها لبخند رضایت را بر لبان سرنشینان می نشاند. اما اگر می خواهید که سواری ۴۰ i خدشه دار نشود نباید رینگ های اسپرت ۱۸ اینچی را برای آن سفارش دهید چرا که سواری نامتعادلی را به همراه خواهد داشت. صندلی راننده با تنظیمات متعدد انتخاب بسیاری را برای وی فراهم می سازد تا بهترین موقعیت را تنظیم کند. تمامی صندلی ها با شیب رو به عقب و نشیمن گاه گود در کنار محافظه های جانبی راحتی بی نظیری را برای سرنشینان به همراه می آورد. هیوندای ۴۰ i عاری از سر و صدای مسیر و پیچیدن باد در کابین بوده تا در کنار موتور آرام سفری دلپذیر را برای سرنشینان به ارمغان بیاورد. تجهیزات و امکانات رفاهی متعددی به صورت استاندارد در ۴۰ i بکار گرفته می شود و خریدار با انبوهی از آپشن ها برای کابین و ظاهر رو به رو است.
موتور و عملکرد
موتورهای ۴۰ i سه واحد دیزلی و سه واحد بنزینی را برای نسخه سدان در بر می گیرد. موتور ۱.۶ لیتری GDi با ۱۳۵ اسب بخار دولیتری GDi با ۱۷۷ اسب بخار و دو لیتری MPi انواع بنزین سوز را تشکیل می دهد که ۴۰ i حاضر در بازار داخلی به موتور دو لیتری GDi تجهیز شده است این موتور چهار سیلندر خطی می تواند ۱۷۷ اسب بخار نیرو و ۲۱۷ نیوتن متر گشتاور را از طریق گیربکس شش سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ های جلو منتقل کند. این موتور ۴۰ i را قادر می سازد تا در ۹.۵ ثانیه خود را از حالت سکون به سرعت یکصد کیلومتر بر ساعت برساند. راننده هیچ ضعف و ناتوانی را در موتور احساس نمی کند و هندلینگ آن بی نقص و قابل قبول بوده اما به پای بزرگان این بخش از بازار نظیر مزدا ۶ وفورد موندئو نمی رسد. فرمان آن از عملکرد دقیقی برخوردار است و کاملا با راننده اش همکاری می کند. کمک فنرهای نرم آن سواری راحتی را تحت تمامی شرایط به همراه دارد و حتی با سفارش سامانه تعلیق اسپرت هم اگرچه که از نرمی سواری کاسته می شود اما راحتی سواری را سلب نمی کند.
مصرف سوخت و هزینه های نگهداری
هیوندای ۴۰ i برای بازار اروپا ساخته شده است و یکی از مهم ترین اولویت های خرید خودرو در اروپا مصرف سوخت و انتشار آلاینده هاست که سطح مالیات یک خودرو را مشخص می کند. هیوندای ۴۰ i حتی با موتور نیرومند دو لیتری اش از مصرف سوخت کم نظیری بهره می برد. مصرف سوخت زیر پنج لیتر در یکصد کیلومتر در جاده و ۶.۸ لیتر در سیکل ترکیبی آن را به یکی از کم مصرف ترین سدان ها در دنیا تبدیل می کند. این در حالی است که ۴۰ i با این موتور ۱۱۹ گرم کربن دی اکسید را در یکصد کیلومتر تولید می کند. البته این ارقام زمانی حاصل می شوند که ۴۰ i به فناوری Blue Drive با سامانه روشن/خاموش موتور تجهیز شده باشد در غیر این صورت مصرف سوخت و انتشار آلاینده ها در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افت می کند.
کاربرد پذیری
هیوندای ۴۰ i با ۴۷۷۰ میلی متر طول و فاصله محورهای ۲۷۷۰ میلی متر به ترتیب ۸۵ میلی متر و ۳۵ میلی متر از هیوندای سوناتا کوچک تر است بنابراین از فضای قابل توجهی در کابین و صندوق بار بهره می برد. صندوق بار آن با ظرفیت ۵۲۵ لیتر از فضای بزرگ و قابل توجهی بهره می برد اما هنوز هم به پای فورد موندئو نمی رسد. با خواباندن صندلی های عقب فضای بزرگتری را در اختیار دارید اما اگر صندوق بار بزرگ برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است بهتر است به سراغ نسخه استیشن از ۴۰ i بروید که با خواباندن صندلی های عقب فضایی معادل ۱۷۱۹ لیتر را برای بارگیری در اختیار مالکش قرار می دهد. عرض صندوق بار نسخه سدان اندکی کم بوده که همین امر بارگیری احجام بزرگ را برای سرنشینان به امری دشوار تبدیل می کند.
نتیجه گیری
هیوندای ۴۰ i یک مجموعه بی نظیر را به سرنشینانش هدیه می دهد. ظاهر زیبا فضای جادار در کابین برای پنج سرنشین ابعاد معقول بدنه کیفیت مطلوب امکانات و تجهیزات عالی موتور نیرومند و از همه مهمتر مصرف سوخت پایین و قیمت مناسب آن را به یکی از معقول ترین گزینه ها برای خرید تبدیل می کند. در بازار داخلی هیوندای ۴۰ i با رقبای اندکی رو به رو است که البته با رقم حدود ۱۷۰ میلیون تومان و در نظر گرفتن مصرف سوخت بسیار پایین امکانات مطلوب و ظاهر زیبا در میان رقبای داخلی بدون شک بهترین گزینه برای خرید به نظر می رسد. اما در بازار خارجی با حضور فورد موندئو فولکس واگن پاسات و مزدا ۶ نمی شود با قطعیت چنین ادعایی را در مورد ۴۰ i بیان کرد.

رقبای I40 در یک نگاه

هوندا آکورد
با حدود ۲۰ میلیون بیشتر خودرویی را خریداری کرده اید که از موتور ضعیف تر و مصرف سوخت بیشتری بهره می برد اما به هر حال آکورد یک خودروی ژاپنی است که از نظر طول عمر و دوام امتحان خود را پس داده است.

کیا اوپتیما
در محدوده قیمت ۴۰i و با حدود ۱۷۰ میلیون تومان برای مدل فول آپشن اوپتیما هم یک انتخاب خوب به نظر می رسد ظاهر زیبا در کنار موتور نیرومند آن را به یک سدان معقول تبدیل می کند اما از مصرف سوخت بیشتری بهره می برد.

سوزوکی کیزاشی
با حدود ۴۰ میلیون تومان مبلغ کمتر می توانید کیزاشی را خریداری کنید که با موتور چهار سیلندر نیرومند خود از ۴۰i نیز سریع تر است اما سوخت بیشتری مصرف می کند. اما چه از نظر ظاهری و چه از نظر کیفیت به هیچ وجه نمی تواند به پای ۴۰i برسد.

تویوتا کمری
کمری با حدود ۳۰ میلیون تومان ارزان تر نه از کابین لوکسی و نه از کیفیت مانند رقبایش بهره می برد و نه ظاهر زیبایی هم دارد. موتور چهار سیلندر آن نیز با قدرت معقول شتاب صفر تا ۱۰۰ را در ۹ ثانیه برای آن به ارمغان می آورد ضمن اینکه مصرف سوخت آن نیز حدود دو لیتر از ۴۰i بالاتر است.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *