پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۹ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۰۲

برگشتن احمدی‌نژاد به قدرت توهم است
سید حسین مرعشی به روزنامه آرمان گفت: پیش‌بینی بنده این است که مجلس متعادل خوبی را در دور بعد خواهیم داشت به نحوی که اکثریت اصلاح‌طلبان میانه با اکثریت اصولگرایان میانه‌رو شکل خواهد گرفت. وی درباره احتمال بازگشت محمود احمدی نژاد به قدرت اظهار داشت: هیچ تحلیل منطقی و عقلانی‌ای وجود ندارد که کسی بخواهد منتظر برگشتن آقای احمدی‌نژاد باشد. روشن است که او باز نخواهد گشت. برگشتن احمدی‌نژاد به قدرت توهم است. مرعشی همچنین درباره مخالفان دولت روحانی گفت: نیروهای تندروی مخالف دولت یازدهم بسیار تندتر از نیروهای مخالف دولت اصلاحات هستند. مخالفان آن روز تا چند سال مراعات دولت اصلاحات را کردند اما مخالفان امروز اصلا مراعات ندارند. من واقعا نمی‌دانم چطور باید با آنها حرف زد و رفتار کرد.

هرگز نگفتم
به سیاست ورود نمی کنم
اسفندیار رحیم مشایی به روزنامه اعتماد گفت: س از پایان کارمان در دولت تصمیم گرفته‌ام حرف سیاسی نزنم. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر بازنشستگی سیاسی جواب داد: من، بعد از پایان ریاست‌جمهوری با هیچ جایی مصاحبه نکرده‌ام و هرگز نگفته‌ام به سیاست ورود نمی‌کنم. یار غار محمود احمدی نژاد ادامه داد:پیش از آنکه وارد دولت شوم و از جوانی فعالیت‌های فرهنگی اولویتم بوده و اگر به سیاست هم ورودی داشته‌ام بنا به انجام تکلیف بوده است. اما درباره اینکه بخواهید بدانید از سیاست خداحافظی کرده‌ام یا نه هیچ جوابی ندارم بدهم. رحیم مشایی با تکذیب تیره شدن روابطش با احمدی نژاد گفت: اگر رابطه‌مان مثل گذشته نبود من الان از کجا می‌آیم؟ من و آقای دکتر احمدی‌نژاد دو برادریم و برادری‌مان تمام نمی‌شود.

زمان تحویل «اس-300» به ایران محرمانه است
به گزارش روزنامه ایران و به نوشته روزنامه «الحیات» چاپ لندن، دیمیتری روگوزین، معاون نخست وزیر روسیه، گفت: «زمان‌های احتمالی برای تحویل دادن موشک‌‌های اس-300 به ایران محرمانه است و فاش نخواهد شد.» این درحالی است که کمی پیش از آن خبرگزار‌ی‌های ایتارتاس و رویترز به نقل از وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بودند که «تحویل این سامانه موشکی دفاعی، به این زودی،‌ انجام نخواهد شد.» با فرمان پوتین به نظر می‌رسید که مسیر حل اختلاف هموار شده است اما با سخنان اخیر مقامات روسی، بدبینی به اجرایی شدن تعهد کرملین افزایش یافت و برخی کارشناسان معتقدند که سرنوشت نیروگاه هسته ای بوشهر در انتظار اس- 300 خواهد بود و مسکو کسب منافع سیاسی- اقتصادی از غرب را بر عمل به تعهدات قانونی خویش در قبال ایران ترجیح خواهد داد.

ادعای مقام سعودی: هواپیمای ایرانی مجوز نداشت
سخنگوی نیروهای عربستان سعودی علت جلوگیری از فرود هواپیمای ایرانی را در صنعا پایتخت یمن نداشتن مجوز عنوان کرد. به گزارش «تسنیم » به نقل از رسانه‌های عربستان، «احمد عسیری» سخنگوی نیروهای ائتلاف عربی به سرکردگی سعودی علیه یمن در واکنش به احضار کاردار عربستان در تهران و ابلاغ اعتراض ایران به اقدام این ائتلاف در جلوگیری از فرود دو هواپیمای ایرانی حامل کمک‌های انسان‌دوستانه برای مردم یمن در صنعا مدعی شد: «ما به این دلیل به هواپیمای ایرانی اجازه فرود ندادیم که مجوز نداشت». در حالی که اوضاع انسانی در یمن وخیم گزارش می‌شود، رژیم سعودی از فرود یک فروند هواپیمای هلال احمر ایران حامل کمک‌ها و تجهیزات دارویی و پزشکی در فرودگاه صنعا جلوگیری کرد. هم‌اکنون هواپیمای حامل کمک‌های ایران برای مردم یمن در تهران است و رایزنی‌های ایران برای اخذ مجدد مجوز و ارسال کمک‌ها در نخستین فرصت ادامه دارد

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

روزگار سپری‌شدهٔ مخمل‌

هنر مخمل‌بافی در ایران بیش از هزار سال قدمت دارد

روزگار سپری‌شدهٔ مخمل‌

آب کپرهای «زرآباد» را برد

امدادرسانی به مناطق سیل‌زده ادامه دارد، اما مردم می‌گویند کافی نیست

آب کپرهای «زرآباد» را برد

کیفیت سفر کم شد

نگاهی به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی درباره گردشگری داخلی

کیفیت سفر کم شد

صدای ما را بشنوید

فعالان محیط‌زیست در «دادگاه بین‌ آمریکایی» از تأثیر تغییراقلیم بر زندگی مردم می‌گویند

صدای ما را بشنوید

مزایده کاروانسراهای ثبت جهانی مشکل قانونی ندارد

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا:

مزایده کاروانسراهای ثبت جهانی مشکل قانونی ندارد

دستیابی مغولستان به درآمد یک میلیارد دلاری از گردشگری

دستیابی مغولستان به درآمد یک میلیارد دلاری از گردشگری

توزیع کیسه‌های پارچه‌ای با نماد یوز در یک روستای گردشگری

توزیع کیسه‌های پارچه‌ای با نماد یوز در یک روستای گردشگری

حقابهٔ ایران به «شوره‌زار» رفت

طالبان بند کمال‌خان را اصلاح نکرد

حقابهٔ ایران به «شوره‌زار» رفت

وضعیت بحرانی «خانه‌ گازر»

یک بنای تاریخی در شوشتر در آستانهٔ تخریب کامل قرار دارد

وضعیت بحرانی «خانه‌ گازر»

مناقشه برسر «دشت زردابه»

ساخت غیرقانونی آغل در «خوش‌ییلاق» شاهرود، تبدیل به چالش مهم مدیریت این پناهگاه حیات‌وحش شده است

مناقشه برسر «دشت زردابه»

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *