پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رییس جمهور پس از دیدار با نخست وزیر ایتالیا: نیازمند تلاش برای زدودن جو روانی بجا مانده از دوران تحریم هستیم

رییس جمهور پس از دیدار با نخست وزیر ایتالیا: نیازمند تلاش برای زدودن جو روانی بجا مانده از دوران تحریم هستیم





۲۵ فروردین ۱۳۹۵، ۰:۳۰

رییس جمهور پس از دیدار با نخست وزیر ایتالیا:
نیازمند تلاش برای زدودن جو روانی بجا مانده از دوران تحریم هستیم

حسن روحانی رییس جمهور کشورمان پس از مراسم امضای شش یادداشت تفاهم و موافقتنامه همکاری میان تهران – رم ، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در زمینه روابط بانکی و بیمه صادراتی گامهای خوبی برداشته شده و ارتباطات برقرار گردیده است، گفت: هنوز در این زمینه‌ها نیازمند اقدامات سریعتری برای حل و فصل برخی جزئیات هستیم چرا که گرچه تحریم های بانکی برداشته شده و همکاریهای بانکی آغاز شده است اما برای زدودن جو روانی بجا مانده از دوران تحریم در این زمینه، نیازمند تلاش مضاعفی هستیم. گزیده صحبت های رییس جمهور را در ادامه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری بخواند:
مواضع رم در دوران سخت تحریمها نیز ، موضعی متعادل در مقایسه با برخی دیگر از کشورها بود.
اگر چه ایتالیا در مذاکرات 1+5 حضور نداشت اما با انتخاب خانم موگرینی، سهم و نقش خود را در موفقیت این مذاکرات ایفا کرد.
سفر من به رم و سفر نخست وزیر ایتالیا به تهران طی سه ماه گذشته، بیانگر این پیام روشن است که دو دولت برای توسعه روابط در زمینه‌های مختلف اراده مستحکمی دارند.
اجرای 36 سند می‌تواند مسیر جدیدی برای توسعه روابط اقتصادی دو کشور بویژه در زمینه های سرمایه گذاری و ورود فناوری های جدید از ایتالیا به ایران فراهم کند.
ایتالیا در میان کشورهای اتحادیه اروپا به عنوان کشوری پیشران برای توسعه روابط با ایران پیشگام شده است، قبل از تحریم‌ها، ایتالیا به عنوان بزرگترین شریک تجاری ایران در اتحادیه اروپا بشمار می‌رفت و امروز هم می تواند این جایگاه خود را بار دیگر بدست آورد.
ضرورت دارد که دنیا بداند ادیان آسمانی از جمله اسلام، هیچ ارتباطی با ترور و تروریسم ندارند و همه ادیان آسمانی پیام‌آور صلح، دوستی و همزیستی مسالمت‌آمیز بین انسان‌ها هستند.
در جریان مذاکرات خود قرابت مسیحیت و اسلام و تنفر هر دو دین از تروریسم، مورد تأکید قرار گرفت و مقرر شد همکاری‌های دو کشور در این زمینه شروع و تداوم یابد.
معضلات کشورهای منطقه از جمله افغانستان، ‌یمن، عراق، سوریه، لبنان و لیبی از موضوعات دیگری بود که در جریان مذاکرات مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر رایزنی و هماهنگی بیشتر دو کشور برای حل و فصل معضلات منطقه تأکید شد.
دو طرف در مذاکرات ، بر اراده خود برای مبارزه با تروریسم و کمک‌های نوع‌دوستانه بویژه به مردم آسیب‌دیده و آواره یمن و سوریه تاکید کردند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *