پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حذف اینترنت شبانه رایگان به بهانه تجربه ای متفاوت از اینترنت خوب

حذف اینترنت شبانه رایگان به بهانه تجربه ای متفاوت از اینترنت خوب





۲۲ فروردین ۱۳۹۵، ۱۴:۰۸

حذف اینترنت شبانه رایگان به بهانه تجربه ای متفاوت از اینترنت خوب

اگر در منزل نیاز چندانی به اینترنت ندارید با همان اینترنت بسیار کم سرعت دایل آپ کارتان راه می افتد اما اگر ساعات زیادی را در فضای مجازی می گذرانید حتما با اینترنت پرسرعت آشنا هستید. شرکت های زیادی برای ارائه اینترنت پرسرعت وجود دارند و روز به روز بر تعداد متقاضیان اینترنت پرسرعت افزوده می شود و به تناسب با آن تعداد این شرکت ها هم زیاد می شود اما فقط چند شرکت هستند که در سراسر ایران سرویس ارائه می دهند و مشتری های زیادی دارند. یکی از مزیت ها و البته جذابیت های سرویس های ارائه شده از این شرکت ها، سرویس رایگان شبانه است و متقاضیان معمولا پس ازسرعت علاقمند به استفاده از سرویسی هستند که شبانه رایگان باشد. چند ماه قبل و حوالی آذر ماه خبری در فضای مجازی مبنی بر حذف سرویس های رایگان شبانه منتشر شد. این خبر واکنش های زیادی را در پی داشت و مشترکان زیادی از این اقدام ناراضی بودند. بخصوص که در هیچ کجای دنیا افزایش رضایتمندی کاربران با کاهش کیفیت خدمات ارائه شده، مخصوصا اگر تحت عنوان هدیه داده شده باشد، همراه نیست یا اینکه کاربران گزینه سرویس رایگان شبانه را یکی از ملاک‌های اصلی خود در این تصمیم می‌دانند و شایسته نیست پس از عقد قرارداد و پرداخت هزینه به‌صورت یک‌طرفه کیفیت خدمات مشترکان را کم کرده و یا کاهش داد.
شرکت های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت درحالی به بهانه متعادل کردن مصرف کاربران، اینترنت شبانه رایگان را حذف کردند که اگر این شرکت ها واقعا به‌ دنبال کسب رضایتمندی مشتریان خود هستند، باید چنانچه در ارائه این سرویس بنا به سواستفاده برخی کاربران در دانلود بی‌رویه، دچار اختلال شده است، کیفیت و کمیت خدمات خود را بالا ببرند و نهایتا محدودیت‌هایی را برای آن‌دسته از کاربران ذکر شده، لحاظ کنند، نه آن که کلا در جهت عکس عمل کرده و به‌ شیوه سنتی ترافیک شبانه را باز پس گیرند.
شرکت های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت گفته اند اینترنت شبانه رایگان برای کاربرانی که قبلا قرارداد بسته اند سر جای خود باقی می ماند. همانطور که در ابتدا نوشتیم اینترنت شبانه رایگان از المان های اصلی انتخاب یک شرکت از سوی مشتری است و حذف این امکان به نوعی اجحاف در حق مشتری است حتی اگر برای مشتریانی که بعد از اعلام این خبر قرار داد بسته اند. چرا که افراد بسیاری چندسال مشتری هستند اما سرویس خود را ماه به ماه تمدید می کنند و به عبارتی هر ماه با شرکت موردنظرشان قرارداد می بندند درصورتی که از چندسال قبل مشتری آن شرکت شده اند. همانطور که این شرکت ها سرویس های یک ماهه را برای این دسته از کاربران لحاظ کرده اند. بنابراین افراد زیادی هستند علی رغم اینکه کاربر چندساله هستند اما شامل طرح حذف اینترنت شبانه رایگان می شوند و اگر هم کاربری به این دلیل بخواهد شرکت ارائه دهنده اینترنت پرسرعت خود را عوض کند باید حداقل به مدت یک هفته قید استفاده از اینترنت را بزند. چرا که پس از درخواست کاربر از شرکت برای قطع سرویس، چند روزی طول می کشد تا به مخابرات اطلاع داده شود و مخابرات هم پس از چند روز اقدام به جمع آوری سرویس می کند. از طرف دیگر برای جمع آوری هر کاربر باید مبلغی را به شرکت قبلی بپردازد و برای دریافت سرویس از شرکتی دیگر هم بجز هزینه اینترنت، مبلغی را برای نصب بپردازد. هزینه های اضافی که شرکت های ارائه دهنده اینترنت پرسرعت با این تصمیم به برخی از کاربران خود تحمیل می کنند.
نمایندگی پارس آنلاین در کرمان: ما نقشی در این تصمیم نداریم
با توجه به درخواست مخاطبان نسبت به پیگیری حذف اینترنت شبانه رایگان توسط شرکت پارس آنلاین، با بخش پشتیبانی شرکت تباشیر که نمایندگی پارس آنلاین در کرمان را دارد تماس گرفتیم. کارشناس این بخش درارتباط با حذف اینترنت شبانه رایگان گفت: مدیریت پارس آنلاین در تهران این تصمیم را گرفته و ما نقشی در این تصمیم نداریم. وی ادامه داد: البته اینترنت شبانه رایگان یک هدیه بوده و اگر کاربری اعتراضی دارد می تواند از طریق سایت پارس آنلاین شکایت خود را مطرح کند. این کارشناس دلیل اتخاذ این تصمیم را مشکلات برخی از کاربران عنوان کرد و افزود: 70 درصد کاربران نمی توانستند در ساعات رایگان دانلود کنند چرا که برخی دیگر بیش از حد دانلود می کردند. او در پایان با اشاره به افزایش پهنای باند پارس آنلاین گفت: شرکت های دیگر هم کم کم شبانه رایگان را حذف می کنند.
پشتیبان فنی پارس آنلاین در تهران: اینترنت شبانه رایگان حذف نشده
برای صحبت مسئولان شرکت پارس آنلاین در تهران با شماره پشتیبانی سراسری این شرکت تماس گرفتیم و موفق به صحبت با پشتیبان فنی اینترنت پرسرعت این شرکت شدیم.پشتیبان فنی پارس آنلاین گفت: سیاست های پارس آنلاین مطابق با بازخوردهای کاربران تغییر می کند و اعتراض تعداد زیادی از کاربران نسبت به افت شدید سرعت در ساعات رایگان شبانه باعث شد تصمیمات جدیدی بگیریم. بعضی از کاربران با استفاده از برنامه های مدیریت دانلود بدون اینکه حتی پشت سیستم بنشینند اقدام به دانلود حجم بالا می کردند و برای دیگر کاربرانی که قصد استفاده از اینترنت را داشتند مشکل ایجاد می کردند. وی ادامه داد: البته اینترنت شبانه رایگان ما حذف نشده و فقط یک سوم ترافیک استفاده شده در این ساعات از ترافیک کاربران کم می شود. این پشتیبان فنی در پاسخ به این سوال که افت سرعت مربوط به خدمات پارس آنلاین است و نه استفاده کاربران، گفت: اگر کاربری پهنای باند رو در اختیار خوش قرار دهد باعث افت سرعت می شود، هر چقدر که خدمات با کیفیت باشد. همانطور که دیگر شرکت ها مثل شاتل هم اینترنت شبانه رایگان را محدود کردند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

پلاستیک، آفتی برای حیات

شعار امسال روز زمین «متحد شدن برای آینده‌ای بدون پلاستیک» است

پلاستیک، آفتی برای حیات

نسخه پایداری در «کندوان»

معماری سنتی ایران چگونه به اقلیم توجه می‌کرد؟

نسخه پایداری در «کندوان»

معماری ایران دچار تجمل‌گرایی شده است

گفت‌وگو با فرزانه سفلایی، استاد دانشکده معماری دانشگاه همپتون ویرجینیا:

معماری ایران دچار تجمل‌گرایی شده است

در معماری پایدار از همسایه‌ها عقب افتادیم

گفت‌وگو با وحید قبادیان، معمار، مولف و استاد دانشگاه:

در معماری پایدار از همسایه‌ها عقب افتادیم

زنگ خطر غفلت از آمایش سرزمین

ترانه یلدا معمار و شهرساز در گفت‌وگو با «پیام ما» جریان معماری ایران را نقد کرد

زنگ خطر غفلت از آمایش سرزمین

معدن‌کاوی در کمین«دره‌برفی»

در منطقه‌ای که فعالان محیط زیست خوزستان پیشنهاد تأسیس ژئوپارک داده‌اند، مجوز برداشت معدن صادر شد

معدن‌کاوی در کمین«دره‌برفی»

حقابهٔ ایران به «شوره‌زار» رفت

طالبان بند کمال‌خان را اصلاح نکرد

حقابهٔ ایران به «شوره‌زار» رفت

فصل تعارض پلنگ در هرمزگان

گرمای تابستان در میناب،‌ طعمهٔ گوشتخواران وحشی این منطقه را کاهش می‌دهد

فصل تعارض پلنگ در هرمزگان

یوزپلنگ‌آسیایی؛ شکستی تمام‌ عیار؟

یوزپلنگ‌آسیایی؛ شکستی تمام‌ عیار؟

گرد مرگ بر «باغ عدن»

ناقوس مرگ تالاب‌هایی که میزبان نخستین تمدن‌ها بودند، به‌صدا درآمده است

گرد مرگ بر «باغ عدن»

نظر کاربران

HERp

فقط میگم بر کس و کارشان لعنت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *