پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | آخرین خبرها از وضعیت سلامت شجریان و کیارستمی

آخرین خبرها از وضعیت سلامت شجریان و کیارستمی





۱۶ فروردین ۱۳۹۵، ۲۳:۰۹

آخرین خبرها از وضعیت سلامت شجریان و کیارستمی

محمدرضا شجریان در پی احوالپرسی وزیر بهداشت ، در پیامی صوتی که از طریق فضای مجازی ارسال شد، ضمن قدردانی از دکتر حسن هاشمی اعلام کرد که در سلامت است. پس از احوالپرسی تلفنی وزیر بهداشت و درمان از محمدرضا شجریان، که دوم فروردین امسال انجام شد، وی هفته گذشته برای دومین بار، از طریق مشاور اطلاع رسانی خود جویای احوال استاد آواز ایران شد.محمدرضا شجریان نیز در پاسخ به این احوالپرسی در پیامی صوتی که از طریق شبکه اجتماعی تلگرام برای عباس زارع نژاد، مشاور اطلاع رسانی وزیر بهداشت ارسال کرد از پیگیری وزیر بهداشت قدردانی کرد و گفت که در سلامت است.استاد شجریان در این پیام صوتی گفته است : سلام، دکتر هاشمی، ممنونم که پیگیر احوال من هستید، من الحمدلله حالم خوب است و در کنار خانواده هستم، تا دو یا سه ماه دیگر نیز کار درمان من به نتیجه مطلوب می رسد، به دوستان بگویید حالم خوب است.محمدرضا شجریان استاد آواز ایران از مدتی پیش به علت بیماری در بیمارستانی در خارج از کشور بستری شده و تحت درمان است.
انتشار خبر بیماری شجریان که نوروز امسال با انتشار پیام ویدئویی وی به یک باره در صدر اخبار هنری قرار گرفت، واکنش ها و بازتاب های مختلفی را در جامعه به همراه داشته است.
هنرمندان و چهره‌های مختلف در پیام‌های مکتوب و صفحات شخصی‌شان به این اتفاق واکنش نشان داده‌اند تا سطح این واکنش‌ها در ایام نوروز یکی از خبرسازترین موضوعات فضای مجازی باشد.
وزیر ارشاد در یادداشتی به خبر بیماری محمد رضا شجریان واکنش نشان داد.
علی جنتی در این یادداشت نوشت:« به نام خداوند جان آفرین. انتشار خبر بیماری استاد آواز ایران محمد رضا شجریان ، موجی ازعواطف و احساسات را در بین هنرمندان ، فرهیختگان وخیل علاقه مندان وی برانگیخت و همگان برای شفای عاجل او دست به دعا برداشتند . خوشبختانه اخبار واصله از روحیه مثبت و بانشاط و بهبود وضعیت عمومی وی حکایت دارد . از خداوند متعال سلامتی و شفای سریع وکامل این خواننده محبوب را خواستارم.»
حجت‌الاسلام نقویان نیزدر سخنرانی خود در مسجد نور تهران و در مراسم ترحیم مادر همسر رییس جمهور به ممنوعیت فعالیت‌های محمدرضا شجریان و همچنین بیماری او اشاره و از این مسئله اظهارنارضایتی کرد.
پیش از او نیزبسیاری از شخصیت‌‌های سیاسی در کنار اهالی موسیقی و دیگر هنرمندان درباره‌ بیماری شجریان و همچنین ماجرای ممنوعیت وی از فعالیت اظهار نظر کرده‌اند؛ در این میان می‌توان به سخنان حسن هاشمی وزیر بهداشت اشاره کرد. دکتر «محمد جواد ظریف» نیز در پیام نوروزی خود که به زبان انگلیسی در صفحه توئیترش منتشر کرد، نوشت: «نوروزی شاد و سالی توأم با سلامت و موفقیت را برای تمامی هم‌میهنان ایرانی خود آرزومندم، کسانی که با افتخار نماینده ایران و فرهنگ آن در سرتاسر جهان هستند.»
پس از انتشار فایل تصویری تبریک عید توسط محمدرضا شجریان و اعلام بیماری‌اش؛ موج تازه‌ای در واکنش به ممنوع‌الفعالیتی این استاد آواز آغاز شد. هرچند جبهه‌گیری‌های مردمی و رسانه‌ای به یکباره شدت گرفت اما در نهایت منجر به واکنش‌هایی از سوی صداوسیما و وزارت ارشاد شد.در ایام نوروز صداوسیما از وضعیت سلامتی محمدرضا شجریان خبر داد و درباره‌ برنامه‌های هنری این استاد آواز در ایران گفت. پس از آن هم وزیر ارشاد در پیامی برای محمدرضا شجریان آرزوی سلامتی کرد. در کنار این مسائل خبری که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد؛ اقدام ارشاد برای انتشار آثار محمدرضا شجریان و برگزاری کنسرت وی بود. 14 فروردین فرزاد طالبی مدیرکل دفتر موسیقی درباره‌ وضعیت فعالیت شجریان و انتشار آثار او گفت: تلاش خود را برای برداشتن موانع فعالیت محمدرضا شجریان می‌کند تا آثار او به دست مخاطبانش برسد.
وی اظهار کرد: دفتر موسیقی تلاش خواهد کرد تا در سال جاری تمامی موانع و محدودیت‌های استاد شجریان رفع شود. به خصوص آثارشان همگی مجوزهای لازم برای انتشار را بگیرند تا جامعه‌ علاقه‌مند به موسیقی ایرانی و همچنین ایشان بتوانند از این آثار بهره بگیرند. محمدرضا شجریان از سال 88 تا کنون هیچ گونه فعالیتی در فضای رسمی موسیقی کشور نداشته و صدا و تصویر او نیز از صداوسیما پخش نمی‌شود.
وزیربهداشت از رسیدگی روزانه به روند درمان عباس کیارستمی خبر داد ، عباس کیارستمی کارگردان سینما چند روزی است در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری شده و تحت درمان قرار دارد.
سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت درباره وضعیت درمانی کارگردان طعم گیلاس گفت: وضعیت درمانی آقای کیارستمی به صورت روزانه تحت پیگیری است.عباس زارع‌نژاد مشاور وزیر بهداشت و رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت نیز درباره وضعیت درمانی عباس کیارستمی اظهارداشت: حال وی از حالت وخیم خارج شده و وضعیت باثباتی است و روند بهبودی وی روند رضایت بخشی است و نظارت کاملی نیز از طرف دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام می شود.وی گفت: همچنین تیمی به سرپرستی معاون درمان از طرف وزیر بهداشت در این‌باره مأمور شده و نظارت کامل دارند، ان‌شاءا… وضعیت این هنرمند کشورمان نیز بهتر شود و خبرهای بهتری داشته باشیم، البته این مسئله نافی مسئولیت‌های خانه سینما و سازمان‌های هنری و ارشاد نیست زیرا این هنرمند وقتی بیمار شد به بخش خصوصی برای درمان مراجعه کرد و ما نیز به محض اطلاع اقدامات لازم را انجام دادیم ولی فعلاً به دلیل وضعیت این هنرمند امکان انتقالش به بخش دولتی وجود ندارد.وزیر ارشاد نیزگفت: عباس کیارستمی با حضور پزشکان متخصص تحت مراقبت و رسیدگی جدی است.علی جنتی درباره روند درمانی عباس کیارستمی گفت: به محض این که توسط رئیس سازمان سینمایی از ماجرا مطلع شدم، بلافاصله با دکتر هاشمی وزیر بهداشت تماس گرفتم و وضعیت ایشان را تشریح کردم.او افزود: به قرار اطلاع، گویا وزیر بهداشت هم خودشان سرکشی کردند و در حال حاضر پزشکان متخصص را فراخوانده اندتا ایشان تحت مراقبت و رسیدگی باشد. معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران و سرپرست تیم درمان عباس کیارستمی با بیان این که طبق آخرین پاتولوژی تاکنون بیماری سرطان برای وی گزارش نشده است، گفت: خوشبختانه حال عباس کیارستمی رو به بهبود بوده و در حال خروج از وضعیت بحرانی‌ است.دکتر رضا پایدار درباره آخرین وضعیت عباس کیارستمی، که چندی است اخبار بیماری او در رسانه‌ها دست به دست می‌شود گفت: جلسه‌ای درباره روند درمان کیارستمی برگزار شد.وزیر بهداشت در این زمینه دستور دادند که عده‌ای از استادان مجرب، کار درمان این کارگردان ارزنده کشورمان را پیگیری کنند. بر این اساس امروز جلسه‌ای برگزار و مسائل درمان کیارستمی بررسی شد.
حریرچی یادآور شد: در این جلسه بنا شد؛ تیم درمانی کیارستمی هر دوروز یک بار تشکیل جلسه دهند و روند درمانش را پیگیری کنند.وی با بیان اینکه خوشبختانه کیارستمی در حال خروج از وضعیت بحرانی و رو به بهبود است، افزود: شرایط کیارستمی نسبت به چند روز گذشته بسیار بهتر شده و وضعیتش در حال خروج از بحران است.پایدار خبر ابتلای این کارگردان کشورمان به سرطان دستگاه گوارش بدخیم را تکذیب کرد و گفت: چنین چیزی برای وی مطرح نیست و اصلا بیماری سرطان برای کیارستمی مطرح نشده است. طبق آخرین پاتولوژی نیز سرطان گزارش نشده بلکه بیماری او پولیپ روده است و بر این اساس قسمتی از روده که دارای یک زایده بوده، برداشته شده بنابراین بدخیمی در کار نبوده است.وی برخی شایعات مبنی بر رخ دادن قصور پزشکی در عمل جراحی اول کیارستمی را نیز تکذیب کرد .سخنگوی تیم پزشکی عباس کیارستمی در دومین گزارش از روند درمانی این فیلمساز برجسته کشورمان اطلاعات تازه ای ارائه کرد؛ وضعیت قلب و فشارخون کیارستمی در وضعیت ثابت و تحت کنترل قرار گرفته است. ، به گفته سخنگوی تیم پزشکی، خوشبختانه برخلاف پیش‌بینی‌های قبلی، کیارستمی نیازی به عمل جراحی جدید ندارد و ادامه روند درمانی او با دارو امکان‌پذیر است.در حال حاضر درمان این برنده نخل طلای جشنواره کن، با آنتی‌بیوتیک‌تراپی ادامه خواهد داشت.سخنگوی تیم پزشکی عباس کیارستمی مشتمل بر متخصصان جراحی، بیهوشی، عفونی و مغز و اعصاب در مورد دوره نقاهت این فیلم‌ساز اظهارنظر نکرد و طول مدت نقاهت را به ثبات شرایط درمانی منوط دانست.رئیس کل سازمان نظام پزشکی نیز پس از اطلاع از بستری شدن عباس کیا رستمی در یکی از بیمارستان‌های تهران، به عیادت وی رفت و در جریان روند درمانی او قرار گرفت.علیرضا زالی گفت: کلیه امکانات درمانی برای ایشان مهیاست و امیدواریم پس از طی دوره نقاهت این کارگردان ارزنده کشور به فعالیت‌های حرفه‌ای بازگرد

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

رگبار و رعدوبرق در استان‌های مختلف کشور

رگبار و رعدوبرق در استان‌های مختلف کشور

افتتاح دو نیروگاه خورشیدی در هفته زمین پاک

مدیرکل محیط زیست شهرداری تهران خبر داد

افتتاح دو نیروگاه خورشیدی در هفته زمین پاک

کیفیت قابل قبول هوای تهران

کیفیت قابل قبول هوای تهران

سکوت مرگبار طبیعت

دانشمندان هشدار می‌دهند

سکوت مرگبار طبیعت

تانکرهای عراقی متهم تخلیهٔ ضایعات نفتی

بعد از گذشت چند هفته از تخلیهٔ ضایعات نفتی در محدودهٔ دیلم و گناوه، هنوز عاملان آن معرفی نشده‌اند

تانکرهای عراقی متهم تخلیهٔ ضایعات نفتی

رکوردشکنی اقلیمی

بارش‌های برق‌آسا و وقوع سیلاب در ایران و کشورهای حاشیه دریای عمان خسارت‌بار بوده است

رکوردشکنی اقلیمی

حفاظت از یوزپلنگ و زیستگاهش امکانپذیر است

گفت‌وگو با مهدی تیموری رئیس سابق پارک ملی گلستان پس از ۲۶ سال تجربهٔ حفاظت در زیستگاه‌ها

حفاظت از یوزپلنگ و زیستگاهش امکانپذیر است

ارزیابی مصوبهٔ «ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی»

ارزیابی مصوبهٔ «ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی»

آفت به گندمزار زد

هشدار شیوع «زنگ زرد» گندم برای استان‌های پربارش صادر شد

آفت به گندمزار زد

ادامۀ نگرانی از  کاشت حرا در سواحل گِلی

کارشناسان دربارهٔ پیامدهای حراکاری بر زیستگاه‌های جنوب کشور هشدار می‌دهند

ادامۀ نگرانی از کاشت حرا در سواحل گِلی

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *