پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خاورمیانه یک بشکه باروت است

خاورمیانه یک بشکه باروت است





خاورمیانه یک بشکه باروت است

۱ آبان ۱۴۰۲، ۹:۰۳

وزیر خارجهٔ جمهوری اسلامی ایران گفت: در حال حاضر منطقه همانند یک بشکه باروت است و هر گونه محاسبهٔ غلط در ادامه جنگ افروزی، نسل کشی، قتل عام و کوچاندن اجباری ساکنان غزه و کرانه باختری توسط صهیونیست‌ها و حامیان آن می‌تواند پیامدهای سنگین و تلخی را در منطقه و همچنین علیه منافع جنگ افروزان در منطقه به همراه داشته باشد.
به گزارش ایسنا، حسین امیرعبداللهیان ظهر روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای آفریقایی جنوبی خود که به تهران سفر کرده است، گفت: در این روزها شاهد اقدامات جنایتکارانه، نسل کشی و قتل عام رژیم اشغالگر، آپارتاید و کودک کش رژیم جعلی اسرائیل علیه مردم مقاوم و مظلوم فلسطین و غزه هستیم.
او با بیان اینکه در منطقه شاهد جنگ نیابتی رژیم صهیونیستی به نمایندگی آمریکا علیه مردم مظلوم غزه و فلسطین هستیم و با انتقاد شدید از سفر اخیر رئیس جمهور آمریکا به اراضی اشغالی و حمایت این کشور از جنایت‌های رژیم صهیونیستی گفت: رئیس جمهور آمریکا با حضور در تل آویو رسما اعلام کرد که سلاح‌های زیادی را برای قتل عام مردم فلسطین و غزه در اختیار صهیونیست‌ها قرار می‌دهند و این اقدامات مایه شرمساری است.
وزیر امور خارجه ادامه داد: از دیگر سو رئیس‌جمهور آمریکا اعلام می‌کند که ما توانستیم برای ورود ۲۰ کامیون کمک به مردم غزه از طریق مرز رفح هماهنگ کنیم. غزه‌ای که در حال حاضر مردم آن به کمک‌های زیادی احتیاج دارند و در محاصره قرار دارند.
امیرعبداللهیان همچنین گفت: مایلم از همین جا و از همین تریبون این هشدار را به آمریکا و عامل نیابتی آن رژیم جعلی اسرائیل بدهم که اگر فوراً جنایت‌های خود علیه بشریت و نسل کشی در غزه را متوقف نکند هر احتمالی در هر لحظه وجود دارد و منطقه از کنترل خارج می‌شود و دود این وضعیت به چشم جنگ افروزان و مسببان این حادثه خواهد رفت.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *