پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | اعتباربخشی یک‌چهارم بیمارستان‌ها تا پایان مرداد

مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت:

اعتباربخشی یک‌چهارم بیمارستان‌ها تا پایان مرداد





اعتباربخشی یک‌چهارم بیمارستان‌ها تا پایان مرداد

۲۷ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۴۹

مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت از ارزیابی کامل حدود یک‌هزار بیمارستان طی ششمین دوره اعتباربخشی براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده خبر داد و گفت در مرحله نخست حدود ۲۴۵ بیمارستان تا پایان مرداد ماه اعتباربخشی می‌شوند.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، هاشم دریاباری در ششمین دوره اعتباربخشی بیمارستانی که از روز شنبه ۲۶ خرداد ماه آغاز شده است، بیان کرد: حدود یک‌هزار بیمارستان طی ششمین دوره اعتباربخشی به صورت کامل ارزیابی شده و اعتباربخشی می‌شوند. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، حدود ۲۴۵ بیمارستان در مرحله نخست ششمین دوره اعتباربخشی ارزیابی می‌شوند. به عبارت دیگر، اعتباربخشی حدود یک‌چهارم بیمارستان‌ها تا پایان مرداد ماه انجام می‌شود.

او درباره روند اعتباربخشی بیمارستان‌ها اظهار کرد: ۳۵۰ ارزیاب کشوری، ماموریت انجام ششمین دوره اعتباربخشی را برعهده دارند. تیم‌های ارزیابی به بیمارستان‌های کشور می‌روند و یک پزشک و یک ارزیاب بالینی در هر تیم ارزیابی حاضر خواهند بود.

هاشم دریاباری با بیان اینکه تیم‌های ارزیابی، سنجه‌های مورد نظر ششمین دوره اعتباربخشی را با مراجعه به بیمارستان‌ها ارزیابی می‌کنند، افزود: حدود ۵۰۵ سنجه برای ارزیابی بیمارستان‌ها در نظر گرفته‌ایم که این سنجه‌ها در سه دسته طبقه‌بندی می‌شوند. «رهبری و مدیریت»، «تکریم حقوق بیمار» و «مراقبت‌های بالینی» به عنوان محورهای مدنظر ارزیابی بیمارستان‌ها برای ششمین دوره اعتباربخشی هستند.

اودر خصوص فرآیند اعتباربخشی بیمارستان‌ها با توجه به تعداد مراکز بیمارستانی کشور گفت: زمان اعتباربخشی بیمارستان‌ها به پایان اعتباربخشی مرحله پنجم وابسته است. اعتباربخشی ۲۴۵ بیمارستانی که در مرحله اول ششمین دوره اعتباربخشی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، از خرداد تا مرداد ماه سال جاری به پایان می‌رسد و به همین دلیل این مراکز را در اولویت قرار دادیم. مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت برمبنای زمان پایان اعتباربخشی بیمارستان‌ها، اعتباربخشی جدید را انجام می‌دهد.

دریاباری خاطرنشان کرد: اعتباربخشی بیمارستان‌ها به صورت دوره‌ای است، هر اعتباربخشی حدود ۲ سال اعتبار دارد. بیمارستان‌ها برمبنای اعتباربخشی به ۵ دسته «درجه یک»، «درجه دو»، «درجه سه»، «درجه چهار» و «غیرقابل استاندارد» تقسیم می‌شوند. پس از انجام اعتباربخشی، بیمارستان‌های درجه یک برای کسب رتبه «عالی» و «برتر» وارد رقابتی جدید می‌شوند.

او در ادامه اضافه کرد: بیمارستان‌های برتر پنجمین دوره اعتباربخشی از نظر «عالی» و «برتر» در اواخر سال گذشته مورد ارزیابی قرارگرفتند. ۳۰ بیمارستان از نظر درجه کیفی عالی یا برتر بودن مورد ارزیابی قرار گرفتند که ۸ بیمارستان به عنوان عالی و ۲۲ بیمارستان به عنوان برتر شناسایی شدند. بیمارستان‌های عالی و برتر برمبنای ملاک‌های خاص انتخاب می‌شوند؛ به نحوی که باید امتیازهای بالاتری داشته باشند. حدود ۳۰ تا ۴۰ بیمارستان در هر دوره اعتباربخشی به عنوان بیمارستان‌ها برتر یا عالی معرفی می‌شوند و بر این اساس، حدود ۳۰ بیمارستان نیز در دوره ششم به عنوان بیمارستان عالی و برتر انتخاب می‌شوند.

دریاباری همچنین در پایان با بیان اینکه تعداد بیمارستان‌های «غیرقابل استاندارد» بسیاربسیار کم است، گفت: حدود ۶۰ درصد بیمارستان‌ها، درجه یک هستند. این احتمال وجود دارد که کمتر از ۱۰ بیمارستان در ششمین دوره اعتباربخشی جزو دسته «غیرقابل استاندارد» باشند.  َ

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

مهاجران متهم شیوع بیماری‌ها نیستند

تاکید دو فعال اجتماعی بر لزوم به رسمیت شناختن مهاجران و اجرای برنامهٔ غربالگری

مهاجران متهم شیوع بیماری‌ها نیستند

مرگ‌های تکراری

ظرف دو ماه گذشته ۴ کارگر در ۴ حادثه در معادن زغال سنگ کرمان جان‌باخته‌اند

مرگ‌های تکراری

نگاه‌‌های منتظر به معدن فروریخته

گفت‌وگوی «پیام ما» با بستگان کارگران مفقودشدۀ معدن شازند اراک

نگاه‌‌های منتظر به معدن فروریخته

صدای جمهور آمد

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری با مشارکت ۴۰ درصدی برگزار شد

صدای جمهور آمد

واکاوی مسئلهٔ اقدام به خودکشی درمانگران

در نشست علمی «خودکشی درمانگران: نگاهی بین‌رشته‌ای» صورت گرفت

واکاوی مسئلهٔ اقدام به خودکشی درمانگران

معمای آتشفشان «تفتان»

کارشناسان و مسئولان در مورد احتمال همیشگی فوران تفتان اتفاق‌نظر دارند

معمای آتشفشان «تفتان»

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر