پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | مقابله با هدررفت انرژی با نقشه حرارتی ریگا

مقابله با هدررفت انرژی با نقشه حرارتی ریگا





مقابله با هدررفت انرژی با نقشه حرارتی ریگا

۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۴

هنوز تا زمستان زمان زیادی باقی مانده اما شهرداری ریگا، پایتخت لتونی، اکنون با رونمایی از یک ابزار تعاملی جدید به نام نقشه گرمایی مقدمات مقابله با هدررفت انرژی را آغاز کرده است. نقشه دیجیتال اطلاعات دقیق در مورد بهره‌وری انرژی ساختمان‌های مسکونی فردی در قلمرو پایتخت لتونی را نشان می‌دهد.

به گزارش پیام ما به نقل از ایمنا، هدف از این ابزار جدید که با انواع نقشه‌های موضوعی و یک دوقلوی دیجیتالی شهر در دسترس شهروندان قرار گرفته است، تسهیل تصمیم‌گیری از سوی ساکنان در مورد انرژی است. این ابزار آنلاین می‌تواند هنگام تصمیم‌گیری در مورد اصلاحات ساختاری برای ساختمان مفید باشد.

کاربران می‌توانند مصرف انرژی گرمایی ساختمان خود را در ۱۲ ماه گذشته بررسی و مقایسه کنند که محل سکونت آنها با سایر ساختمان‌های مشابه در ریگا چگونه است. داده‌های جمع‌آوری‌شده در سه سال گذشته در واقع ساختمان‌ها را در دسته‌های مختلف دسته‌بندی می‌کند که نشانگر خوبی در مورد نیاز به بهبود انرژی برای سازه است.

این نقشه به ساکنان کمک می‌کند تا در مورد سرمایه‌گذاری در بازسازی ساختمان تصمیم بگیرند و مزایای اقتصادی بالقوه چنین بهبودهایی را درک کنند. علاوه بر این، ساختمان‌های بازسازی‌شده روی نقشه مشخص شده‌اند که نتایج آن را می‌توان بین خانه‌ها مشاهده و مقایسه کرد. اطلاعات در مورد ساختمان‌های بازسازی‌شده بینشی را در مورد نمونه‌هایی از عملکرد خوب و فرصت‌های بالقوه صرفه‌جویی در انرژی فراهم می‌کند.

نقشه حرارتی این کشور با اطلاعات به‌روز در مورد بهره‌وری انرژی ساختمان‌ها و مصرف انرژی گرمایی، توسعه بیشتری خواهد یافت.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر