پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | برگزاری نکوداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در دانشگاه تهران

برگزاری نکوداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در دانشگاه تهران





برگزاری نکوداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در دانشگاه تهران

۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۱۶

نکوداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران، با حضور اساتید، دانشجویان، کارکنان و دانش‌آموختگان ادوار مختلف دانشگاه تهران و شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

به گزارش پیام ما به نقل از ایلنا از دانشگاه تهران، آیین بزرگداشت ۱۷۵۷ سالگی سنت دانشگاهی ایران همزمان با نودمین سالگرد تأسیس دانشگاه تهران نماد آموزش عالی ایران ۱۲ تیر ماه ۱۴۰۳ با شعار ایران آغازگر سنت دانشگاهی ۱۷۵۷ ساله در جهان و دانشگاه تهران نماد این فخر ملی در ۹۰ سالگی و دانشگاه تمدن‌ساز؛ پیشران تمدن نوین اسلامی افتتاح می‌شود.

پیشنهاد منضم نمودن سابقه ۹۰ ساله دانشگاه تهران با قدمت بیش از ۱۷ قرن آموزش عالی در ایران و برگزاری بزرگداشت ۱۷۵۷ سال قدمت آموزش عالی در ایران به عنوان یک فخر ملی، در سال ۱۴۰۲ از سوی سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه و اسفند ماه ۱۴۰۲ در شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد. این موضوع در نهایت با عنوان «واگذاری مأموریت مستندسازی، احیا و بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران به دانشگاه تهران» به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ با شماره ابلاغ ۳۸۸۳ به امضا رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و ابلاغ شد.

مصوبه مربوط به واگذاری این مأموریت کلیدی به دانشگاه تهران، آخرین مصوبه امضا و ابلاغ شده شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بود که شهید رئیسی در ابلاغیه این مصوبه از دانشگاه تهران به عنوان «میراث‌دار تاریخ کهن علم و دانش» نام برد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر