پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | باد و باران اصفهان را فرا می گیرد

باد و باران اصفهان را فرا می گیرد





باد و باران اصفهان را فرا می گیرد

۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۲۴

 اداره کل هواشناسی اصفهان نسبت به فعالیت دو سامانه ناپایدار در مناطق مختلف استان طی هفته جاری، مجدد هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش پیام ما به نقل از مهر هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی اصفهان با صدور مجدد هشدار سطح زرد در خصوص وقوع ۲ پدیده جوی طی هفته جاری، اعلام کرد از بعد از ظهر دوشنبه تا روز پنجشنبه (چهارم تا هفتم تیرماه) به سبب تداوم فعالیت سامانه همرفت، وزش باد به نسبت شدید تا شدید، تندباد لحظه‌ای، توفان موقت و گردو خاک محلی مناطق مختلف استان را در بر خواهد گرفت.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی اصفهان، باد شدید و گردوخاک طی روز سه‌شنبه در همه مناطق استان به ویژه مناطق مرکزی، شمال غرب و شرق اصفهان پیش‌بینی می‌شود و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، مناطق شرقی به خصوص خور و بیابانک، اردستان، ورزنه، مهاباد، انارک، چوپانان، نائین فرا خواهد گرفت.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان ضمن هشدار نسبت به کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال، به هموطنان به ویژه گروه‌های حساس جامعه (سالمندان، افراد دارای بیماری‌های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان کمتر از پنج سال) توصیه کرده است که طی روزهای پیش رو از حضور در فضای باز اجتناب کنند.

در ادامه این اطلاعیه همچنین بر لزوم پرهیز از کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، عدم جابجایی با گلایدر و بالگرد، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و اجتناب از محلول‌پاشی باغات و مزارع، استفاده از قیم برای نهال‌ها و بسته نگه داشتن درب سالن‌های پرورشی (دامداری‌ها و پرورش ماهی، گلخانه‌ها) تاکید شده است.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین در هشدار سطح زرد امروز به فعالیت سامانه همرفتی به صورت بارش‌های رگباری توأم با رعد و برق و احتمال ریزش تگرگ از بعدازظهر دوشنبه تا اواخر وقت پنج‌شنبه هفته جاری اشاره و اعلام کرده است که احتمال ایجاد روان آب محلی و سیلابی شدن رودخانه فصلی، وقوع صاعقه، مه آلودی هوا و کاهش دید در مناطق شمال غرب، شمال، شرق و حتی برخی نواحی مرکز استان وجود دارد.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان، بارش‌های همرفتی طی روز دوشنبه در آران و بیدگل، بادرود، بویین میان دشت، خوانسار، شاهین شهر و میمه، فریدن (داران)، فریدونشهر، کاشان، گلپایگان، مهاباد، مورچه خورت، نطنز، نائین، ورزنه، کوهپایه پیش بینی شده است و روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه در مناطقی چون فریدن (داران)، فریدونشهر، خوانسار، شاهین شهر و میمه، بویین میان دشت و چادگان ادامه خواهد داشت.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به ایجاد روان آب و اختلال در تردد جاده‌ای و شهری و روستایی هشدار داده و در ادامه توصیه کرده است که هموطنان ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضرور و گردشگری در مناطق یاد شده، از کوهنوردی و چرای دام به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب خودداری کنند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر