پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | شورای بی‌اطلاع

شهرداری تهران به تذکرهای شورای شهر بی‌اعتنا است

شورای بی‌اطلاع

رئیس کمیتهٔ حقوقی شورای شهر تهران: تذکر در مورد ودیعهٔ مسکن به مدیران شهرداری نه‌تنها پاسخ داده نشده بلکه هیچ صحبتی نیز در مورد آن صورت نگرفته است





شورای بی‌اطلاع

۶ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۰۹

|پیام ما| مدیران شهرداری بی‌خبر به ترکیه رفته‌اند و شهردار تذکرات شورا دربارهٔ ودیعهٔ مسکن کارکنان شهرداری و چگونگی جذب نیروی این سازمان را بی‌پاسخ گذاشته است. اینها بخشی از اظهارات دیروز اعضای شورای شهر تهران دربارهٔ اقدامات و رفتار اخیر شهردار و مدیران شهرداری است. حالا از گوشه‌وکنار خبر می‌رسد احتمالاً شهردار در انتخابات ریاست‌جمهوری هم شرکت کند و شورا از آن بی‌اطلاع باشد. سازمان و مدیرانی که باید شهر را مدیریت کنند و مشکلات و مسائلش را رفع، سیاسی‌کاری را در اولویت قرار داده‌اند و سیاست بی‌پاسخی را در پیش گرفته‌اند.

حضور شهردار در انتخابات ریاست‌جمهوری و وظایف شورا

«علیرضا نادعلی»، سخنگوی شورای شهر تهران، دیروز در حاشیهٔ دویست ‌و ‌سی ‌و نهمین جلسهٔ شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی در رابطه با حضور یا عدم حضور «علیرضا زاکانی» به‌عنوان یکی از کاندیداهای احتمالی ریاست‌ جمهوری در انتخابات، گفته است: در این ارتباط هنوز صحبتی نشده. البته این مسئله یک موضوع بسیار شخصی است، اما همانطور که گفته شد در رابطه با این موضوع، شهردار تهران صحبتی با اعضای شورا نکرده است. آن‌طورکه خبرگزاری تسنیم گزارش کرده است، او دربارهٔ تعیین‌تکلیف شهرداری تهران درصورت حضور زاکانی به‌عنوان یکی از کاندیداهای ریاست ‌جمهوری اضافه کرده است باید براساس قانون عمل کرد و ظاهراً شهردار می‌تواند مدتی را به‌صورت مرخصی به‌عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری حاضر شود. 

 

هرچند سخنگوی شورا گفته است شهردار باید برای حضور در انتخابات به‌صورت رسمی مرخصی بگیرد، اما این موضوع از نظر رئیس این شورا چندان مهم نیست. رئیس شورای اسلامی شهر تهران دربارهٔ حضور شهردار تهران برای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌ رو هرچند گفته اطلاعی ندارد و زاکانی در این باره با او صحبتی نکرده، اما این را هم اضافه کرده است که شهردار تهران برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری نیاز به استعفا ندارد. آن‌گونه‌که ایسنا گزارش کرده است، «مهدی چمران» در توضیح و توجیه این بی‌خبری اضافه کرده است رئیس مجلس، رئیس‌جمهور و معاون اول رئیس‌جمهور هم نیاز به استعفا ندارند.

 

شهرداری بی‌اعتنا به تذکرات شورا

«مهدی اقراریان»، رئیس کمیتهٔ حقوقی شورا، در جلسهٔ دیروز شورا اما جنبهٔ دیگری از بی‌پاسخی و بی‌اعتنایی شهردار را مطرح کرده است. او با بیان اینکه متأسفانه شهرداری تهران به تذکرات بنده بی‌توجه است و پاسخ مناسب نمی‌دهد، گفته است ما در تذکر شماره ۷۷ خواستیم گزارش جذب نیرو را ارائه دهد که این گزارش به ما و کمیتهٔ منابع انسانی ارائه نشده است. این در‌حالی‌است که تذکر ما پیرو ماده ۸۳ داده شده است. تذکر در مورد ودیعهٔ مسکن به مدیران نه‌تنها پاسخ داده نشده بلکه هیچ صحبتی نیز در مورد آن صورت نگرفته است. از رئیس شورا می‌خواهیم در این باره پیگیری‌های لازم را داشته باشد. او با اشاره به ماده ۱۴، ۱۵ و ۱۶ قانون تعارض منافع، اضافه کرده: براساس بند سوم، نظارت بر حسن اجرای مصوبات از وظایف شهرداری است. براساس بند ۱۴ شهرداری باید گزارش علت، ضرورت سفر، مقصد سفر، هزینه‌های سفر و طول مدت سفر در تمامی سفرهای خارجی مدیران و کارکنان را حداکثر سه هفته پس از سفر منتشر کند و در اختیار عموم قرار دهد.

«مهدی اقراریان»:
کسانی که به سفرهای خارجی می‌روند باید این گزارش را ارائه دهند که سفر آنها چه دستاوردی داشته است. در غیر این‌صورت باید رسیدگی به تخلفات صورت بگیرد

ایلنا نوشته است اقراریان با نام بردن از «هادی حق‌بین»، «صادق خیرخواه» و «مهدی صداقتی» از مدیران شهرداری که به ترکیه سفر کرده‌اند، گفته این مدیران گزارشی از سفر خود ارائه نکرده‌اند که بنده به‌عنوان تذکر آن را مطرح می‌کنم. کسانی که به سفرهای خارجی می‌روند باید این گزارش را ارائه دهند که سفر آنها چه دستاوردی داشته است. در غیر این‌صورت باید رسیدگی به تخلفات صورت بگیرد.

رئیس کمیتهٔ حقوقی شورا این را هم اضافه کرده است که اگر شهردار به تذکر شماره ۸۳ ما پاسخ ندهد، بنده طرح سؤال از شهردار را به ریاست شورا اعلام خواهم کرد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر