پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رونمایی از الواح هخامنشی استردادی در موزه ملی

رونمایی از الواح هخامنشی استردادی در موزه ملی





رونمایی از الواح هخامنشی استردادی در موزه ملی

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۵:۵۲

همزمان با فرارسیدن روز جهانی موزه‌ها، تعدادی از الواح هخامنشی استردادی از آمریکا، با حضور قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در محل سالن ایران‌باستان موزه ملی ایران رونمایی شد. این الواح قرار است تا پایان تیرماه برای عموم به نمایش گذاشته شود.

به گزارش پیام ما به نقل از ایلنا، در این مراسم که جمعی از سفرا و مسئولان نمایندگی‌های سیاسی کشورهای خارجی، علی طلوعی؛ معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، مریم جلالی؛ معاون صنایع‌دستی کشور، سردار مهری؛ فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، جبرئیل نوکنده؛ مدیر موزه ملی ایران و جمعی از مدیران و فعالان و پیشکسوتان حوزه موزه‌داری کشور نیز حضور داشتند.

مدیر موزه ملی ایران در این مراسم گفت: الواح هخامنشی در قالب نمایشگاه برای بازدید عموم در محل موزه ملی ایران قابل بازدید است و علاقه‌مندان تا پایان تیرماه برای بازدید از این الواح می‌توانند به محل موزه ملی ایران مراجعه کنند.

او افزود: این الواح در قالب نمایشگاه برای بازدید عموم در محل موزه ملی ایران قابل بازدید است و علاقه‌مندان تا پایان تیرماه برای بازدید از این الواح به محل موزه ملی ایران مراجعه کنند.

نوکنده گفت: این الواح بازگو کننده نظم بسیار خوب و شفاف اقتصاد دوره هخامنشی است و شامل نامه‌ها، مهرها، اسناد جغرافیا و… است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر