پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر منتظر تصمیم میراث فرهنگی

پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر منتظر تصمیم میراث فرهنگی





پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر منتظر تصمیم میراث فرهنگی

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۱۳

مدیر شهرداری منطقه ۴ همدان درباره احداث پیاده‌راه خیابان باباطاهر گفت: از اداره‌کل میراث فرهنگی می‌خواهیم هر چه زودتر نظر خود را در زمینه کاوش و هر گونه اقدام لازم اعلام کند.

به گزارش پیام ما به نقل از ایسنا، «علی طهماسبیان» درباره نحوه اجرای پیاده‌راه‌سازی توضیح داد: از ۱۰ اردیبهشت‌ماه امسال که عملیات اجرایی فاز اول پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر آغاز شد، شهرداری همدان با اداره‌کل میراث فرهنگی همکاری توامان و مستمری را داشته و تاکنون کارشناسان میراث نظارت لازم را بر اجرای پروژه داشته‌اند.
او ادامه داد: تاکنون در حین اجرای پیاده‌راه‌سازی طبق آنچه مد نظر اداره‌کل میراث فرهنگی بوده پیش رفتیم. به‌ویژه در ابتدای سبزه‌میدان و بازار مظفریه که مورد نظر میراث فرهنگی است هیچ‌گونه اقدام عمرانی انجام نداده‌ایم و تنها کار را در قسمت بالایی و حاشیه میدان امام خمینی(ره) پیش می‌بریم.
طهماسبیان با تأکید بر اینکه شهرداری در اجرا و اتمام این پیاده‌روسازی، همسو و هم‌جهت با اهداف اداره‌کل میراث فرهنگی حرکت می‌کند، گفت: در صورت کشف بنا و یا آثار احتمالی واجد ارزش تاریخی در حین اجرای این پروژه، شهرداری همچون گذشته آمادگی همکاری برای کشف آثار تاریخی و حفظ میراث باستانی کهن شهر همدان را دارد.
او عنوان کرد: با توجه به اینکه پروژه‌ پیاده‌راه‌سازی باباطاهر در مسیر تردد شهروندان قرار دارد از اداره‌کل میراث فرهنگی می‌خواهیم هر چه زودتر نظر خود را در زمینه کاوش و هر گونه اقدام لازم اعلام کند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر