پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | میراث تاریخی کپنهاگ در آتش‌ سوخت

میراث تاریخی کپنهاگ در آتش‌ سوخت





میراث تاریخی کپنهاگ در آتش‌ سوخت

۲۸ فروردین ۱۴۰۳، ۱۴:۴۱

ساختمان تاریخی بورس اوراق بهادار کپنهاگ که یکی از شناخته‌شده‌ترین ساختمان‌های پایتخت دانمارک است، قربانی شعله‌های آتش شد. صحنه‌ای که تصاویر آن یادآور آتش‌سوزی کلیسای نوتردام پاریس در سال 2019 است.

به گزارش «پیام ما» به نقل از «رویترز»، امروز همه از جمله کارمندان اتاق بازرگانی دانمارک و حتی عابران تلاش می‌کردند آثار تاریخی را از شعله‌های آتش نجات دهند. به گفته رئیس آتش‌نشانی کپنهاگ، موزه ملی دانمارک 25 کارمند را برای کمک به تخلیه آثار فرهنگی و نقاشی‌ها به محل حادثه اعزام کرده است: «بخش هایی از سقف فرو ریخته و آتش به چندین طبقه ساختمان سرایت کرده است.»

این بنای تاریخی که گلدسته آن به شکل دم چهار اژدها در هم تنیده شده بود، در زمان وقوع آتش‌سوزی در دست بازسازی بود.

به گفته رئیس آتش‌نشانی، 120 نفر برای مهار آتش در حال تلاش هستند: «خاموش کردن آتش در ساختمان‌های قدیمی همیشه غم‌انگیز است.»

دانمارک 3

 

اژدها از ساختمان محافظت نکرد

این ساختمان در ابتدا برای ایجاد غرفه‌هایی ساخته شد که در آن کالاهایی مانند چای و ادویه جات مبادله می‌شد. «اولا کیار»، محقق ارشد موزه ملی دانمارک، به رویترز گفت: «تصور می شد از راه آن طلای زیادی برای دانمارک تولید شود و به همین دلیل است که آنها اژدها را بالای آن قرار دادند چراکه اژدها به محافظت از طلا معروف است.»

او همچنین اضافه کرد که این مناره سه تاج در بالا داشت که نماد پادشاهی‌های بزرگ دانمارک، نروژ و سوئد بود: «این مناره کاملاً نمادین است و مانند آن در جهان وجود ندارد.»

«فردریکسن»، پادشاه دانمارک در پستی در اینستاگرام نوشت: «بخش مهمی از میراث معماری ما در آتش سوخت…»

داربست‌های اطراف ساختمان باعث شد تا نیروهای اورژانس نتوانند از شعله‌های آتش در حالی که سقف مسی گرما را به دام می انداخت، عبور کنند.

هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث این آتش‌سوزی شده است.

وزیر فرهنگ دانمارک هم در شبکه «ایکس» (توییتر) خود نوشت: «400 سال میراث فرهنگی دانمارک در شعله‌های آتش.» 

 

دانمارک 2

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *