پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سیل جان یک کودک را در بهشهر گرفت

خسارات سیل مازندران ادامه دارد

سیل جان یک کودک را در بهشهر گرفت





سیل جان یک کودک را در بهشهر گرفت

۲۷ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۱۱

|پیام ما| بارش باران‌های سیل‌آسا از عصر جمعه در مازندران شهرهای این استان را دچار سیلاب و آبگرفتگی شدید کرد. براساس اخبار رسمی منتشر شده از استانداری مازندران یک کودک هشت ساله در اثر آبگرفتگی و گرفتار شدن در جوی آب، جان خود از دست داد. همچنین در کنار مفقودی یک مادر و فرزند در سیلاب شهرستان نور، از 5 خودروی پیدا شده که با آب رفته بودند، از سرنوشت سرنشینان یک خودرو اطلاعی در دست نیست.همزمان با این حادثه، شهرهای استان گلستان نیز گرفتار طوفان شدید گرد و غبار شدند.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران مازندران شب جمعه در نور، پنج خودرو گرفتار سیلاب شدند که دو خودرو پیدا شد که با تلاش نیروهای امدادی لاشه سومین خودرو نیز پیدا شد اما از سرنشینان آن اطلاعی در دست نیست.
«حسینعلی محمدی مدیرکل مدیریت با بیان اینکه لاشه سومین خودروی گرفتار در سیل هم پیدا شده گفت: به‌واسطه بارش‌های رگباری که جمعه در بخش‌هایی از استان مازندران داشتیم، شاهد طغیان رودخانه «تالار» بودیم اما با‌دلیل اقدامات پیشگیرانه خسارت جدی در این حوزه نداشتیم. طغیان رودخانه‌های محلی در شهرستان بابل باعث تخریب پل که اقدامات لازم برای ایجاد راه دسترسی انجام شد.»

ایرنا به نقل از او نوشت: «سیلاب موجب تخریب جاده لاویج در چمستان و تخریب پل موقت شد، تصریح کرد: اما خسارت بیشتر در طغیان رودخانه حاجی ماه‌رود موجب گرفتار شدن پنح خودرو در سیل شد. با تلاش همکاران دو خودرو نجات پیدا کردند و لاشه خودرو دیگر که دو سرنشین داشته پیدا شده اما از سرنوشت سرنشینانش اطلاعی در دست نیست. در ارتباط با دو خودرو دیگر گرفتار در سیلاب هم بین شاهدان میدانی هم اختلاف هست، اطلاع دیگری در دست نیست. ۱۷ تیم تخصصی در منطقه درحال پایش هستند تا بتوانند آخرین وضعیت را به ما گزارش کنند.»

او در خصوص آبگرفتگی شهرهای شرق مازندران از جمله نکا و بهشهر، هیچ اظهارنظری نکرده است. اما براساس اعلام فرمانداری شهرستان بهشهر و به نقل از معاون عمرانی فرماندار در ساعات اولیه بارش باران و رعد و برق قطع کوتاه مدت برق در روستاهای بالادست یانه سر بهشهر اتفاق افتاد.
همچنین به دلیل اینکه برق بخش از روستاهای شهرستان از منطقه لایی نکا است، قطع برق منطقه لایی موجب خاموشی کوتاه مدت شد که اکنون شرایط عادی است و برق وصل شده‌است.

به گفته «تاج الدین نوری» در حال حاضر مشکلی در سطح شهرستان در بخش راه، آبرسانی و برق وجود ندارد و همه‌محورها باز و تردد در حال انجام است، اما به دلیل ادامه دار بودن بارش امیدواریم شهروندان و افرادی که در منطقه هستند از تردد در روستاهای کوهستانی و بیتوته در مسیل و حاشیه رودخانه ها جدا خودداری کنند.

او در مورد فوت کودک بهشهری به ایرنا گفته بود: «بررسی ها در دست انجام است و تا زمان مخابره این خبر اطلاع دقیقی از این شهروند و علت مرگ نداریم.نیروهای خدمات رسان و امدادی در آماده باش کامل هستند.»
همزمان نیز طوفان گرد و غبار چرخشی شدیدی شهرهای استان گلستان، به ویژه گرگان، گنبدکاووس و کلاله را در برگرفت.
ایرنا به نقل از «امان محمد کمالی» مدیرکل هواشناسی گلستان نوشت: «بروز پدیده گرد و غبار شدید اسکوال (چرخشی) این استان را در برگرفت که پیامد احتمالی آن شکستن درختان و سقوط تابلوها بود. در پی وزش باد شدید در ناحیه بالکان کشور ترکمنستان شاهد خیزش آن در استان گلستان هستیم.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر