پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | پایان مشعل‌سوزی در پالایشگاه بیدبلند

پایان مشعل‌سوزی در پالایشگاه بیدبلند





۲۹ آبان ۱۴۰۰، ۰:۰۰

 

مراسم پایان مشعل‌سوزی و ارسال گازهای اسیدی مجتمع پالایش بیدبلند خلیج فارس به منطقه آغاجاری با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست انجام گرفت.
علی سلاجقه در پایان سفر خود به خوزستان در مراسم مشعل‌سوزی و ارسال گازهای اسیدی مجتمع پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس به منطقه آغاجاری گفت: در گلاسگو اعلام کردیم که ایران گام به گام و منطبق با اسناد بالادستی در حال پیش رفتن برای کاهش گازهای گلخانه‌ای است که امروز نماد عینی این کار را در این پالایشگاه دیدیم.
معاون رئیس‌جمهوری افزود: پیش از این، در خوزستان شاهد سوزاندن مشعل‌هایی بودیم که می‌توانستند به جای سوزاندن و جو را آلوده و شهرها را با مشکل محیط زیست مواجه کردن، برای ما ارزش اقتصادی داشته باشند و امروز توانستیم با استفاده از ظرفیت‌های عالی و استفاده از جوانان این مرز و بوم با خاموش کردن این مشعل‌ها به دنیا نشان دادیم که ما می‌توانیم. این کار در سخت‌ترین شرایط تحریم و بدون استفاده از هیچ کدام از ظرفیت‌های خارجی انجام شد.
او بیان کرد: پنج درصد گازهای گلخانه ای را کاهش دادیم اما امروز با افزایش این روند در شرق کارون، حداقل این رقم به ۸ تا ۱۰ درصد رسیده است .
استشمام بوی آمونیاک در ماهشهر
رئیس سازمان محیط زیست در بازدید از خورموسی در ماهشهر نیز با بیان اینکه به هیچ وجه اجازه رهاسازی پساب در دریا داده نمی‌شود، گفت: به دنبال تعطیلی پالایشگاه‌هایی هستیم که چندین بار تذکر گرفته‌اند و پرونده‌های آن‌ها مطرح شده است و در اولین فرصت بر اساس قانون با پالایشگاه‌های آلاینده برخورد می‌شود.
به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان، سلاجقه با اشاره به استشمام بوی آمونیاک ناشی از فعالیت پتروشیمی‌های آلاینده در ماهشهر گفت: فرزندان این منطقه با استشمام این بوی خطرناک با مشکل مواجه می‌شوند. ذخایر دریایی و آبزیان منطقه نیز با مشکل مواجه شده‌اند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست همچنین در نشست ارائه گزارش اقدامات زیست محیطی مجموعه منطقه ویژه ماهشهر در حوزه محیط زیست نیز در این ارتباط گفت: فرسودگی و نوع سیستم پتروشیمی‌ها و بوی آمونیاک در منطقه برای مردم ماهشهر پذیرفتنی نیست. رهاسازی پساب پتروشیمی‌ها در دریا نیز قابل پذیرش نیست. روزانه ۲۰ مترمکعب اسید خالص وارد آب این مجموعه می‌شود که پذیرفتنی نیست.
او با بیان اینکه کیفیت آب و خاک و هوا در ماهشهر در اثر فعالیت پتروشیمی‌ها با مشکل مواجه شده است، گفت: اگر دستگاه قضایی خوزستان نمی‌تواند این مسائل را حل کند، در سطح ملی این مسائل را حل خواهیم کرد تا مردم توسعه و زندگی سالم داشته باشند.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *