پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | حرف‌های اخیر برخی مسئولان مایه تاسف بود

گزیده بیانات رهبر انقلاب:

حرف‌های اخیر برخی مسئولان مایه تاسف بود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: نیروی قدس مهمترین عامل برای جلوگیری از دیپلماسی منفعلانه در غرب آسیاست و آمریکا سال‌ها به دلیل نفوذ این نیرو در منطقه، از آن ناراحت بود.





۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۹:۰۶

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: نیروی قدس مهمترین عامل برای جلوگیری از دیپلماسی منفعلانه در غرب آسیاست و آمریکا سال‌ها به دلیل نفوذ این نیرو در منطقه، از آن ناراحت بود.
به گزارش ایسنا، رهبری انقلاب اسلامی در سخنانی به مناسبت روز معلم و روز کارگر که به صورت زنده از شبکه یک و خبر سیما پخش شد به بیان نکاتی درباره مسائل روز کشور پرداختند که گزیده بیانات ایشان به شرح زیر است:
* در مورد امیرالمومنین (ع) و معرفی شخصیت این بزرگوار، یک مرحله، امامت آن بزرگوار است که البته منظور امامتی است که امری معنوی است و با ترازوهای عرفی ما قابل اندازه‌گیری نیست.
* نخبگان و بزرگانی هم بودند که به مفاهیم عالی امامت دست پیدا کردند، کسانی که یا در زمان ما زندگی کردند و یا آثارشان به ما رسیده است.
* با قطع نظر از این رتبه معنوی بالا نیز، امیرالمومنین (ع) برحسب معیارهای دنیوی و بشری هم بعد از پیغمبر اکرم (ص) شخصیتی بزرگ و والامقام است.
* عدالت بی‌اغماض، گسترده، بدون هیچ ملاحظه و عجیب و غریب که انسان از شنیدن موارد آن شگفت‌زده می‌شود، درکنار ساده‌زیستی آن بزرگوار، شجاعت آن بزرگوار، فداکاری او در راه حق، دریای حکمت او از جمله ویژگی‌های خاص شخصیتی امیرالمومنین (ع) است.
* ما هم از لحاظ شخصی باید از این بزرگوار پیروی کنیم و هم درباب حکومت؛ امروز حکومت دست علاقمندان امیرالمومنین (ع) است و باید همین عدالت، همین شجاعت، همین ویژگی‌ها را پیاده کنیم که البته در این زمینه خیلی عقب هستیم.
* شهادت در میدان جنگ چیز دشواری نیست. در آن زمان شمشیری اصابت می‌کرد و امروز گلوله‌ای این کار را می‌کند. پس این امر همچنان ممکن است، اما صبر برای رسیدن به این شهادت اهمیت دارد.
* خدا را شکر که مردان فداکاری در زمان ما هستند و بودند و دیدیم که پیرو امیرالمومنین (ع) در این امر صبر بر فرارسیدن زمان شهادت بودند، عاشق شهادت بودند و منتظر آن بودند و خداوند نصیب‌شان کرد.
* شهید سلیمانی وقتی تهدید دشمنان به شهادت را شنید گفت این همان چیزی است که من در کوه‌ها و جبهه‌ها به دنبال آن می‌گردم، دشمن چطور من را با آن تهدید می‌کند؟
* شهید مطهری مخاطب خود را هدایت می‌کرد، به او اطمینان می‌بخشید. او تکلیف‌گرا بود و دغدغه تکلیف داشت. او هرگز بیکار نماند. میراث فکری پیشینیان را داشت و خود بر آن افزوده بود و این را در اختیار مخاطبان و شاگردان خود می‌گذاشت.
* مهم این بود که شهید مطهری همه ظرفیت‌های حوزه فکر و علم را به اولویت‌های فکری جامعه می‌رساند و متصل می‌کرد و این باید مورد توجه معلمان ما هم باشد.
* کار معلم انتقال میراث فکری بشر به نسل بعدی است و باید با امانتداری تمام این مسئولیت سنگین را پشت سر بگذارد.- امروز در کشور ما امکان آموزش به شکل گسترده‌ای وجود دارد و در گذشته هرگز چنین امکانی فراهم نبود و امروز به برکت انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی این امکان فراهم است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *