پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | نجات‌دهنده کوچک گاندوها جان باخت

محیط‌ بان شجاع کلاس چهارمی در یک تصادف درگذشته است

نجات‌دهنده کوچک گاندوها جان باخت

کوچک‌ترین همیار محیط زیست کشور که دو سال پیش گاندویی را از مرگ در برکه‌ای خشک نجات داده بود، به علت تصادف جان خود را از دست داد. زکریا بشیره، ساکن چابهار سیستان و بلوچستان در تابستان سال 97 شجاع‌ترین همیار محیط زیست در سیستان و بلوچستان شناخته شد.





۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۵۵

کوچک‌ترین همیار محیط زیست کشور که دو سال پیش گاندویی را از مرگ در برکه‌ای خشک نجات داده بود، به علت تصادف جان خود را از دست داد. زکریا بشیره، ساکن چابهار سیستان و بلوچستان در تابستان سال 97 کوچک‌ترین و شجاع‌ترین همیار محیط زیست در سیستان و بلوچستان شناخته شد. او آن زمان هشت ساله بود و نیره پورملائی، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان داستانش را این‌طور روایت کرده بود: «چندی پیش پسر بچه ۸ ساله‌ای به نام زکریا بشیره فرزند صاحبداد، با مراجعه به ایستگاه تحقیقاتی پرورش تمساح محیط زیست، روستای ریکوکش واقع در ۱۱۵ کیلومتری چابهار، یک بچه تمساح پوزه‌کوتاه (گاندو) را که ادعا می‌کرد از گودال آبی تقریبا نیمه خشک یافته است، تحویل محیط‌بانان ایستگاه داد و آنان را تا رهاسازی بچه تمساح در رودخانه کاجو، همراهی کرد.» او گفته بود که زکریا آن تمساح را از مرگ حتمی نجات داده، هیچ ترسی از تمساح‌ها نداشته و با افتخار حاضر شده که کوچک‌ترین و شجاع‌ترین همیار محیط‌بان لقب بگیرد.
سه روز پیش اما خبر رسید که زکریا، محیط‌ بان شجاع کلاس چهارمی در یک تصادف درگذشته است. وحید پورمردان، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان درباره او گفت: «زکریا در مواجهه با حیات وحش بسیار دلسوز و بدون هیچ واهمه‌ای در زمان خشکسالی و خشکی برکه‌ها و آبگیر‌های زیست تمساح در کنار محیط‌بانان به زنده‌گیری و انتقال گاندو‌ها کمک می‌کرد. زنده‌گیری یک سر تمساح نابالغ در سن هشت سالگی از رودخانه نیمه خشک باهوکلات بازتاب رسانه‌ای کم‌نظیری داشت و حالا جامعه محیط زیست کشور و سیستان و بلوچستان از شنیدن این خبر متاثر و متالم شده است.»

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *