پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | قطع 20 درخت در بیمارستان مسیح دانشوری تهران

قطع 20 درخت در بیمارستان مسیح دانشوری تهران





۱۳ آذر ۱۳۹۹، ۷:۵۳

قطع 20 درخت در بیمارستان مسیح دانشوری تهران

شهرداری منطقه یک: بیمارستان جریمه شد.

بخشی از درختان قسمت‌های جنوبی بیمارستان مسیح دانشوری را بدون سر و صدا قطع کردند. اقدامی که از یک ماه گذشته آغاز شده و شهردار ناحیه 6 منطقه یک، علت آن را عملیاتی عمرانی می‌دانست.

درختان در آن زمان حدود 5 اصله تخمین زده شده بودند. درختانی که به گزارش خبرگزاری مهر، غیرمثمر بودند مانند عرعر، صنوبر و بید. شهرداری منطقه یک عملیات را در آن زمان متوقف کرد. در روزهای اخیر اما دوباره خبر قطع درختان در رسانه‌ها پیچید، یکی از کارشناسان محیط‌زیست در شهرداری که نخواست نامش فاش شود، به «پیام‌ما» گفته بود که شهرداری قطع درختان را دارای مجوز کمیسیون دانسته و اعلام کرده که تنها سر آن‌ها بریده شده است و درخت بری به طور کامل نبوده است.

گزارش قطع درختان اما به گوش شورای شهری‌ها رسیده است، زهرا صدر اعظم نوری، رییس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران به خبرنگار«پیام‌ما» می‌گوید که قرار است برای مشخص کردن ابعاد ماجرا از این بیمارستان بازدید میدانی داشته باشد. او می‌گوید طبق بررسی‌هایی که تاکنون داشته به نظر می‌رسد که عمده درختان قطع شده آیلان بودند: «عمده درختان قطع شده، درختان عرعر بودند که این درختان خیلی هم برای شهر تهران مفید نیستند و گاهی آسیب هم به شهر وارد می‌کنند، بنابراین اگر تنها این درختان قطع شده باشند، ارزش چندانی ندارند، با این حال ما بازدید میدانی خواهیم داشت تا بتوانیم دقیقا ابعاد ماجرا را پیدا کنیم.» آرش میلانی، دیگر عضو شورای شهر تهران و عضو کمیسیون محیط زیست شورا اما تایید می‌کند که سر درختان بریده نشده و قطع درخت رخ داده، اقدامی که یک‌بار البته متوقف شده است.این‌که به جای درختان قطع شده قرار است چه چیزی بنشیند را هنوز کسی نمی‌داند، آرش میلانی به «پیام‌ما» می‌گوید، شنیده‌ها حاکی از احداث پارکینگ برای اورژانس است. نوری نیز می‌گوید که قطع درختان عموما برای توسعه و ایجاد اقدامات عمرانی است. اما این‌که قرار است این عمران در سطح کوچک باشد یا بزرگ را کسی هنوز نمی‌داند. نوری درباره بحث مجوز درخت‌بری که از سوی شهرداری عنوان شده است، نیز می‌گوید که همه چیز بستگی به مساحت زمینی دارد که درختان قطع شده در آن قرار داشتند.

«باید دید که قطع درخت در چه مساحتی است، اگر زیر 2 هزار متر باشد، شهرداری منطقه درباره آن اظهار نظر می‌کند و اگر در مساحت بالاتری باشد، کمیسیون اصلی ماده 7 باید نظر دهد.»شهرداری منطقه یک هم اما درباره این مساله توضیحاتی دارد و به «پیام ما» خبر می‌دهد که بیمارستان جریمه شده است.

محمدرضا پارسیان، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه یک به «پیام‌ما» می‌گوید که بیمارستان برای توسعه بخش کرونایی به صورت ضربتی اقدام به قطع حدود 20 اصله درخت عرعر کرده بود: «موضوع به کمیسیون ماده 7 ارجاع داده شد و تعیین جریمه هم شده است.»جریمه کاشت سه برابر مقدار بن‌های قطع شده است، که مسئولین بیمارستان بایستی در فصل مناسب نسبت به آن اقدام کنند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *