تمام روغن نباتی، سویا و ذرت وارداتی در کشور تراریخته است

سه شنبه 15 مهر 1399

تمام روغن نباتی، سویا و ذرت وارداتی در کشور تراریخته است

معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: افزایش غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون می‌تواند تا هشت درصد تلفات کرونایی را بیشتر کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از سازمان حفاظت محیط زیست، عیسی کلانتری با بیان اینکه اکنون دغدغه ما سرد شدن هوا و به‌ دنبال آن افزایش تعداد روزهای آلوده است، اظهار داشت: متاسفانه امسال آلودگی هوا با شیوع بیماری کرونا مصادف شده و بر اساس مقالات علمی هر واحد افزایش در غلظت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون، هشت درصد تلفات بیماران کرونایی را بیشتر می‌کند و حتی در برخی مقالات این رقم ۱۵ درصد است.

وی ادامه داد: از این‌ رو باید در فصل سرما تکلیف خود را با خودروهای دیزلی، کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و نیروگاه‌هایی که از مازوت استفاده می‌کنند روشن کنیم و این موارد را نیز به رییس جمهوری منعکس کرده‌ایم، نیروگاه‌های اطراف شهرهای بزرگ در فصل سرما نباید از مازوت استفاده کنند و ورود کامیون‌ها باید به شهرهایی مانند تهران ممنوع شود چرا که آلایندگی بسیار بالایی دارند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه در کشور حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار دستگاه خودروی دیزلی وجود دارد، تصریح کرد: این خودروهای آلاینده در کنار نیروگاه‌هایی که از مازوت استفاده می‌کنند ۸۰ درصد علت آلودگی هوا هستند بنابراین باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

کلانتری ضمن اشاره به وقوع آتش‌سوزی‌های مکرر در جنگل‌ها و مراتع کشور طی تابستان امسال، اظهار داشت: بخشی از آتش‌سوزی‌های جنگل‌ها طبیعی و بخشی دیگر غیرطبیعی است، گاهی اوقات رعد و برق سبب وقوع آتش در جنگل‌ها می‌شود، برای مثال آتش‌سوزی‌ در جنگل‌های کالیفرنیا به این علت بوده اما در کشور ما آتش‌سوزی‌های طبیعی کم رخ می‌دهد. به گفته کلانتری عمده آتش‌سوزی‌های جنگلی ما در منطقه زاگرس به دلیل اختلافات قومی – قبیله‌ای است و مردم باید خیلی مراعات کنند، طی امسال حدود ۲۳۰۰ هکتار از نواحی جنگلی و ۱۹ هزار هکتار از مراتع ما در آتش‌سوزی‌ها سوخته است، این در مقابل ۱۳ میلیون هکتار جنگل قابل اغماض است.

آلودگی
مطالب مرتبط
صفحه اول
آلودگی
بررسی «پیام ما» از داده‌های سازمان محیط زیست و شهرداری کلان‌شهرها در یک دهه اول پاییز نشان می‌دهدآسمانی آلوده به وسعت ایران
سوگل دانائیسوگل دانائی
 چرا اسقاط خودروهای فرسوده برای کاهش آلودگی هوای تهران شدنی نیستاین مبارزه توجیه اقتصادی ندارد
اول
آلودگی

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.