سایت خبری پیام ما آنلاین | جریمه ۳۰هزار تومانی برای بیرون انداختن ماسک از خودرو

جریمه ۳۰هزار تومانی برای بیرون انداختن ماسک از خودرو





۲۰ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۰۲

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ تاکید کرد که بیرون انداختن ماسک از پنجره خودرو تخلف محسوب شده و برای خودرو جریمه صادرخواهد شد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی همه خانی در این باره گفت: حدود هفت ماه از آغاز شیوع بیماری کرونا گذشته است و در این مدت مباحث آموزشی و نکات مهم بهداشتی بارها و بارها از طریق رسانه ها به طرق مختلف در اختیار آحاد شهروندان قرار گرفته است.  

وی ادامه داد: از این روی هنوز هستند تعداد معدودی که بهداشت محیطی و پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده و اقدام به پرت کردن دستکش و ماسک خود از پنجره خودرو به بیرون می نمایند و با این کار خود، علاوه بر آنکه محیط زیست پیرامون ما را آلوده  کرده اند باعث انتقال بخش اعظمی از آلودگی ها به اطراف  و خیابان هم می‌شوند.

وی گفت: همان گونه که در قبل نیز شاهد بودیم پلیس راهور فاتب با راننده ای که اقدام به پرت کردن ته سیگار خود به بیرون از خودرو و آلوده نمودن محیط زیست کرده بود، برخورد قانونی کرد و وی را مجاب به برداشتن آن ته سیگار کرد.

وی افزود: انداختن ماسک و دستکش های استفاده شده دقیقا همانند پرت کردن زباله به بیرون از خودرو می باشد که قانون گذار برای این تخلف، جریمه تعیین نموده است و ماموران پلیس راهور ، به محض مشاهده اینگونه تخلف با آن طبق قانون برخورد خواهند کرد.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور فاتب از رانندگان خودروها در تمامی روزها بویژه ایامی که درگیر بیماری منحوس کرونا هستیم خواست تا ضمن رعایت نکات بهداشتی و رعایت قوانین و مقررات، به هیچ وجه اجازه ندهند سرنشینان خودرو از پنجره اتومبیل زباله و یا ماسک و دستکشی را به بیرون پرتاب نمایند، چرا که مسئولیت اقدامات و حرکات سرنشینان هر خودرو متوجه راننده آن است و این راننده است که مورد اعمال قانون قرارخواهد گرفت.

بر اساس گزارش پلیس، وی گفت: جریمه پرت کردن زباله از خودرو به بیرون ۳۰ هزار تومان است که در سوابق وضعیت تخلفات راننده ثبت خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *