سایت خبری پیام ما آنلاین | در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و مثلث توسعه شهرستان کهنوج مطرح شد: اجرای 96 طرح در قالب اقتصاد مقاومتی

در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و مثلث توسعه شهرستان کهنوج مطرح شد: اجرای 96 طرح در قالب اقتصاد مقاومتی





۶ بهمن ۱۳۹۵، ۲:۰۴

در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و مثلث توسعه شهرستان کهنوج مطرح شد:
اجرای 96 طرح در قالب اقتصاد مقاومتی

فاطمه پور مرادی
استاندار کرمان روز گذشته در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و مثلث توسعه شهرستان کهنوج تاکید کرد: کار بزرگی است که اداره یک شهر را به عهده یک نفر (مدیر عامل شرکت ملل) گذاشت. علیرضا رزم حسینی اظهار داشت: سیاست استان مبتنی بر اعتدال است و تلاش دارد تا وحدتی را به وجود آورد تا در سایه این وحدت کارهای استان به خوبی پیش رود. وی از همکاری و همدلی ائمه جمعه و عملکرد خوب نمایندگان تشکر کرد و گفت: این وحدت ابزاری برای پیش بری مثلث اقتصاد است و باعث شد تا اینجا این مثلث مسیر خود را به خوبی طی کند. استاندار کرمان گفت: ۱۸ درصد از تفاهم نامه های ۷۵ هزار میلیارد تومانی اقتصادی اجرا شده است. متاسفانه بعضی از روستاها به دلیل خشکسالی و یا دلایل مختلف اقتصاد ندارند. رزم حسینی تصریح کرد: امام جمعه و نماینده بسیار خوبی در کهنوج هستند من به طور کامل شناخت دارم و از قبل نیز می دانستم. استاندار اذعان کرد :کهنوج پتانسیل بالایی در تمامی زمینه ها دارد۵۰۰ میلیون متر مکعب آب شیرین در اینجا وجود دارد. رزم حسینی گفت: آیت الله هاشمی در آخرین جلسه ای که با هم داشتیم گفتند که این طرح قلعه گنج می تواند کشور را نجات دهد.
تشکیل شورای اقتصادی
شهرستان ها
فرماندار کهنوج بیان کرد: ۴۳ فقره تفاهم نامه برای اجرای طرح های صنعتی، کشاورزی و .. به ارزش ۲۹۰ میلیارد امضا شده است. ابوذر عطاپور افزود: ۱۰ طرح آن به ارزش ۱۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون شامل کارخانه آرد، سردخانه، آجر پزی و… به بهره برداری رسیده است. این مسئول از تشکیل شورای اقتصادی شهرستان ها نیز خبر داد.
امام جمعه کهنوج نیز در این جلسه گفت: فروش محصولات کشاورزی یکی از مشکلات است که موانعی برای کارت بازرگانی داشتند. حجت الاسلام اکبر افشارمنش اضافه کرد: که زمینه های بسیار خوبی در کهنوج وجود دارد همچنین نیرو های پر کار و متدین در این شهرستان زیاد است. وی اظهار کرد: بخشودگی سود و جرایم بانکی نیز از دیگر درخواست های ما است.
نماینده شهرستان های جنوبی استان( کهنوج، رودبار ، فاریاب ،منوجان ،قلعه گنج) دراین ادامه ضمن اشاره به رحلت رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیت الله هاشمی وزنه ی تعادلی در کشور بودند که فقدان ایشان درد بزرگی است. احمد حمزه‌ای، تصریح کرد: ما به دلیل دوری از مرکز استان از کاروان علم و دانش عقب افتادیم اما بحمدالله با توجه ویژه استاندار به جنوب کرمان چرخ صنعت به گردش در آمده است. این مسئول گفت: ۹۶ طرح در قالب اقتصاد مقاومتی اجرا شده است، همچنین ۷۵ درصد ذخیره کرومیت در جنوب کرمان وجود دارد که تمامی آن خام فروشی می شود. وی ابراز امیدواری کرد که در آینده و با تدبیر استاندار حداقل دو کارخانه فرو کرومیت راه اندازی شود. نماینده شهرستان های جنوبی استان راه اندازی راه آهن را در این منطقه خواستار شد. حمزه ای گفت: آنچه برای ما مهم است این است که اقتصادمان را مردمی و از تنش دور کنیم.
اقتصاد مقاومتی ناجی کشور است
جوادی مدیر عامل موسسه مالی و اعتباری ملل در ستاد اقتصاد مقاومتی و مثلث توسعه شهرستان کهنوج گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی الگوی اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و هیچ مدلی به غیر از مدل اقتصاد مقاومتی نمی‌تواند اقتصاد کشور را نجات دهد. سید امین جوادی اظهار داشت: دشمن پی برد تنها از راه اقتصادی می تواند به کشور ضربه بزند و تا حدی موفق بوده است. این مسئول گفت: ایران کشوری است که ظرفیت بسیار بالایی دارد و در استفاده از این ظرفیت نقص داریم. جوادی تاکید کرد: ما باید یار باشیم نه بار ، آمده ایم تا یار باشیم؛ اگر ما فرهنگ نداشته باشیم اقتصاد نیز نداریم.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

مرتب پایش می‌کنیم، جای نگرانی نیست

توضیحات سازمان انرژی اتمی درباره آلودگی رادیواکتیو رودخانه ارس

مرتب پایش می‌کنیم، جای نگرانی نیست

همکاری‌های هسته ای برای حفظ محیط زیست

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان انرژی اتمی کشور

همکاری‌های هسته ای برای حفظ محیط زیست

اظهار امیدواری «اسلامی» و «گروسی» به حل اختلاف‌ها

در نشست خبری مشترک رئیس سازمان انرژی اتمی کشور و مدیرکل آژانس بین‌المللی اتمی مطرح شد

اظهار امیدواری «اسلامی» و «گروسی» به حل اختلاف‌ها

سفر گروسی برای حل مسائل پادمانی

آخرین وضعیت گفت‌وگوهای بین‌المللی مقامات ایران و غرب درباره پرونده هسته‌ای

سفر گروسی برای حل مسائل پادمانی

آغاز هفته‌ای دیگر با تحریم‌های تازه

واکنش‌ها به صدور قطعنامه شورای حکام آژانس علیه ایران ادامه دارد

آغاز هفته‌ای دیگر با تحریم‌های تازه

لغو سفر بازرسان آژانس به تهران

نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تمرکز بر پرونده هسته‌ای ایران برگزار شد

لغو سفر بازرسان آژانس به تهران

بازگشت به میز مذاکره؛ امید به احیای برجام

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ادامه گفت‌وگوها با تهران در هفته‌های آتی خبر داد

بازگشت به میز مذاکره؛ امید به احیای برجام

رهبران چند کشور اروپایی نگاه‌های افراطی و شتابزده دارند

همزمان با سفر وزیر خارجه بلاروس به تهران، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رئیس رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه آمریکا دیدار کردند

رهبران چند کشور اروپایی نگاه‌های افراطی و شتابزده دارند

اتحادیه اروپا خواستار «همکاری کامل» ایران با آژانس شد

اتحادیه اروپا خواستار «همکاری کامل» ایران با آژانس شد

توافق برای تعویض حافظه دوربین‌های نظارتی

ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بر سر برخی مسائل فنی نظارتی بیانیه‌ مشترکی را منتشر کردند

توافق برای تعویض حافظه دوربین‌های نظارتی

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *