پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۳۰ دی ۱۳۹۵، ۰:۳۲

پیامد های خشکسالی های استان کرمان در بخش جنگل ها و مراتع ، غیر قابل جبران است
مهندس رجبی زاده مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با اظهار نگرانی شدید از کاهش نزولات جوی در طی پاییز و زمستان سال‌جاری اعلام کرد : سالانه هزاران تن علوفه خشک از مراتع استان بدست می آید و محصولات فرعی جنگل های استان مثل بنه، بادام کوهی ، زرشک نیز در ایجاد اشتغال و تامین معاش جمعیت قابل توجهی از استان کرمان سهیم می باشند که متاسفانه بدلیل خشکسالی های اخیر شدیدا دچار آسیب شده و جبران این خسارات در کوتاه مدت امکان پذیر نمی باشد . نامبرده با اعلام اینکه پروژه های بذرکاری و احیاء مراتع و همچنین پروژه های جنگل های دست کاشت استان در اثر پدیده خشکسالی دچار آسیب گردیده اند، از مسئولین استان خواست تا با اعطاء تخصیص از اعتبارات در موعد مقرر این اداره کل را در به حداقل رساندن پیامدهای این پدیده شوم یاری نمایند. وی همچنین با اشاره به تاخیر ناخواسته در اجرای برخی پروؤه ها بواسطه تاخیر در پرداخت تخصیص اعتبارات عمرانی، افزود : متاسفانه آبیاری اضطراری کشت های سال گذشته نیز بدلیل کمبود اعتبار دچار وقفه شده و علی رغم اینکه این اداره با حداقل امکانات حداکثر تلاش خود را در جهت حفظ و احیاء مراتع و جنگل ها بکار گرفته است ولی دامنه خشکسالی ها و میزان خسارات بسیار بالاست. وی در پایان با استعانت از درگاه ایزد منان در جهت نزول باران از کلیه دامداران و مرتع داران استان خواست تا در این شرایط با کاهش تعداد دام یا کاهش تعداد دفعات چرا و تعلیف از مراتع و با درک شرایط بحرانی پیش آمده ، سهم و نقش خود را در حفظ و احیاء مراتع ایفا نمایند.

بیش از 20 هزار مترمکعب از مخازن ذخیره آب شهر کرمان شستشو شد
سه باب مخزن به حجم 20500 مترمکعب از مخازن ذخیره آب شهر کرمان، شستشو و گندزدایی شد.
غلامرضا زین الدینی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان گفت:با توجه به اهمیت کیفیت آب و ضرورت ارتقاء بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات و در راستای ارتقاء سطح کیفی و بهداشتی منابع آب مصرفی و به منظور اطمینان از سلامت آب آشامیدنی و مطابق برنامه دفتر کنترل کیفی 20500 مترمکعب از مخازن ذخیره آب شرب شهر کرمان شامل مخزن S1 به حجم 17500 متر مکعب، مخزن میان مدت به حجم 2000 مترمکعب و مخزن قریه العرب به حجم 1000 مترمکعب شستشو و گندزدایی شد. وی افزود: مخازن ذخیره آب یکی از مهمترین تاسیسات به شمار می‌رود که در ذخیره و توزیع آب شرب شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد و به لحاظ ارتقاء کیفیت طبق دستورالعمل‌های شرکت مهندسی به صورت سالانه مورد شستشو قرار می‌گیرند.

با نشت یابی در چهار شهر کرمان،
از هدر روی بیش از 140 لیتر بر ثانیه آب شرب جلوگیری شد
غلامرضا زین الدینی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کرمان گفت: به منظور مدیریت مصرف و جلوگیری از هدررفت آب شرب ، با خرید دستگاه نشت یاب عملیات نشت یابی شبکه و انشعابات توسط پیمانکار بخش خصوصی و قسمتی نیز توسط امور آب کرمان انجام شد .
وی افزود: این عملیات در چهار شهر کرمان،ماهان،محی آباد و جوپار آغاز شد که هم اکنون در شهر کرمان ادامه دارد و مابقی شهرها به اتمام رسیده است.
زین الدینی در ادامه بیان داشت: با اتمام عملیات نشت یابی در شهر ماهان از هدرروی (48 لیتر بر ثانیه)، جوپار (23 لیتر بر ثانیه) و محی آباد (8 لیتر بر ثانیه) و در شهر کرمان تاکنون (351 لیتر بر ثانیه) آب شرب جلوگیری به عمل آمد.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *