پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | استانداران کرمان از سال 1300 تا 1394 شمسی برگرفته از کتاب رهگذار عمر/خاطرات و فعالیت های محمد صنعتی

استانداران کرمان از سال 1300 تا 1394 شمسی برگرفته از کتاب رهگذار عمر/خاطرات و فعالیت های محمد صنعتی





۶ دی ۱۳۹۵، ۲۰:۴۱

استانداران کرمان از سال 1300 تا 1394 شمسی
برگرفته از کتاب رهگذار عمر/خاطرات و فعالیت های محمد صنعتی

حبیب الله دهمرده
1389 ـ 1387 شمسی
«وی متولد ۱۳۳۱شمسی سیستان،در سال ۱۳۵۶ شمسی در رشته ریاضی موفق به کسب مدرک لیسانس از دانشگاه اصفهان شده و برای ادامه تحصیل راهی انگلستان می‌شود. در سال ۱۳۵۷ از دانشگاه آکسفورد فوق لیسانس ریاضی کاربردی و در سال ۱۳۶۰ دکترای این رشته را از همان دانشگاه دریافت می‌کند.
در سابقه فعالیت علمی حبیب الله دهمرده علاوه بر تدریس در دانشگاه‌های امیرکبیر، علم و صنعت ایران و دانشگاه سیستان و بلوچستان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، مقالات متعدد و شرکت در کنفرانس‌های مختلف علمی بین‌المللی ثبت شده است.
از مهم‌ترین سوابق علمی و اجرایی وی می‌توان به: معاون دانشجویی دانشگاه سیستان و بلوچستان، رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان، رئیس دانشگاه پیام نور زاهدان، رئیس دانشگاه تربیت معلم زاهدان، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان عمران سیستان، عضو هیأت امنای دانشگاه‌های منطقه جنوب شرق، دبیر کمیسیون دائمی هیأت امنای منطقه جنوب شرق، عضو هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان، عضو گروه برنامه ریزی بودجه و اعتبارات وزارت علوم، عضو کمیته ملی یونسکو در ایران (آموزش عالی)، عضو هیأت امنای دانشکده علوم قرآنی زاهدان، مشاور وزیر فرهنگ و آموزش عالی در امور توسعه مجتمع‌های پیش دانشگاهی، رئیس دانشگاه زابل، استاندار استان سیستان و بلوچستان(از شهریور ۱۳۸۴ تا ۲۳/۴/۱۳۸۷)، سرپرست استانداری سیستان و بلوچستان (از ۲۳/۴/۱۳۸۷ تا ۱۶/۶/۱۳۸۷)، استاندار استان کرمان (از ۲۳/۴/۱۳۸۷ تا ۲۲/۰۴/۱۳۸۹)، استاندار استان لرستان (از ۲۰/۰۴/۱۳۸۹ تا 31 شهریور 1392)اشاره نمود (1).
پی نوشت‌ها:
(1) ـ برگرفته از سایت ویکی پدیا.

اسماعیل نجار
1392 ـ 1389 شمسی
«اسماعیل نجار، متولد ۱۳۳9 شمسی، شهرستان سرخه(استان سمنان)، در خانواده‌ای کشاورز و متدین متولد گردید. در کودکی و جوانی در جوار پرداختن به تحصیل، در کنار پدر به فعالیت کشاورزی نیز مشغول بود.
از عنفوان جوانی همراه با برادرش که از فرهنگیان باسابقه‌ زادگاهش بود، مبارزات سیاسی خود علیه رژیم پهلوی را آغاز کرد و از اعضای فعال کانون مبارزات سمنان تا پیروزی انقلاب اسلامی محسوب می‌گردید.
پس از پیروزی انقلاب، همکاری خود را با نهادهایی چون: کمیته‌های محلی، جهاد سازندگی و استانداری سمنان آغاز نمود. با شروع جنگ تحمیلی، به جبهه‌های نبرد عزیمت نمود و در عملیات‌های فتح‌المبین، بیت‌المقدس، رمضان، محرم، والفجر مقدماتی و … حضور داشت.
از خرداد سال 1362 همکاری خود را با سیستم اجرایی کشور در استان کردستان آغاز نمود و عهده‌دار پست‌هایی همچون:بخشدار، قائم مقام فرماندار سنندج، جانشین فرماندار مریوان، مدیریت ادارات کل استانداری، بازرس ویژه استاندار و در نهایت در تاریخ هشتم بهمن ماه 1384 به عنوان استاندار کردستان منصوب گردید. در نیمه دوم سال 1386، در جوار مسئولیت‌های دیگر، با وزارت نفت نیز همکاری می‌نمود، تا آن که در سال 1389 شمسی به عنوان استاندار کرمان انتخاب و به این استان عزیمت نمود.
اسماعیل نجار تا سال 1392 شمسی عهده‌دار پست استانداری کرمان بود و در اسفند همین سال به عنوان معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران کشور به تهران عزیمت کرد.
وی دارای مدرک کارشناسی ارشد و همچنین تا کنون موفق به دریافت مدال درجه یک امداد و نجات و مدال درجه ۳ سازندگی گردیده است.

علیرضا رزم‌حسینی
10 آذر 1392 تا کنون
«وی متولد 1340 شمسی، شهرستان کرمان، تحصیل‌کرده کارشناسی علوم اقتصادی و بازرگانی از دانشگاه شهید باهنر کرمان است. رزم‌حسینی طی سال‌های جنگ ایران و عراق در عملیات‌های امام مهدی در سال ۱۳۵۹ شمسی جبهه سوسنگرد و عملیات ثامن الائمه، بیت‌المقدس، فتح‌المبین، رمضان، بدر و خیبر حضور داشته است. وی از بنیان‌گذاران مهندسی مخابرات عملیات جنگ در جبهه‌های جنوب بود و از هم‌رزمان سرداران احمد کاظمی، حسین خرازی، احمد متوسلیان و هم‌رزم و دوست حسن باقری بوده‌است. وی قائم‌مقام فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان (سردار حاج قاسم سلیمانی) و جانشین عملیات قرارگاه خاتم‌الانبیا در دوران جنگ بود و در عملیات خیبر جانباز شد و نشان فتح از سوی آیت الله خامنه ای دریافت کرد. رزم‌حسینی پس از جنگ، اقدام به پایه‌گذاری بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کرد. از سوابق اجرایی رزم‌حسینی در بخش خصوصی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه استان کرمان، مدیر عاملی و ریاست هیأت مدیره مجتمع صنعتی کرمان، مدیر عاملی شرکت ماشین‌آلات راه‌سازی کرمان، مشاور بازرگانی بنیاد مستضعفان و جانبازان، ریاست هیأت مدیره شرکت صنایع فلزی آلیاژکاران دوهزار، مدیر عاملی شرکت تکنوپروم(ویرجین ایلند)،مدیر عاملی شرکت تکنوپروم جنرال تریدینگ،مدیر عاملی شرکت ماشین‌آلات راه‌سازی کاترپیلار، نایب رئیسی انجمن تولیدکنندگان و واردکنندگان ماشین‌آلات ساختمانی و معدنی کشور، ریاست مجمع شرکت آستانه ریل، وی همچنین، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت همیار ماشین تولیدکننده ماشین‌آلات راه‌سازی و ساختمانی بوده که موفق به کسب افتخار مدال طلای بهترین نمایندگی خارجی میان ۵۳ کشور در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ شد. رزم‌حسینی از ۱۰ آذر ۱۳۹۲ عهده‌دار سمت استانداری کرمان گردیده است (1)» و تا کنون توانسته‌ است منشأ خدمات عمرانی و اقتصادی زیادی در سطح استان کرمان گردد.
پی نوشت‌ها:
(1) ـ برگرفته از سایت ویکی پدیا.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

صدای ما را بشنوید

فعالان محیط‌زیست در «دادگاه بین‌ آمریکایی» از تأثیر تغییراقلیم بر زندگی مردم می‌گویند

صدای ما را بشنوید

پلاستیک، آفتی برای حیات

شعار امسال روز زمین «متحد شدن برای آینده‌ای بدون پلاستیک» است

پلاستیک، آفتی برای حیات

نسخه پایداری در «کندوان»

معماری سنتی ایران چگونه به اقلیم توجه می‌کرد؟

نسخه پایداری در «کندوان»

معماری ایران دچار تجمل‌گرایی شده است

گفت‌وگو با فرزانه سفلایی، استاد دانشکده معماری دانشگاه همپتون ویرجینیا:

معماری ایران دچار تجمل‌گرایی شده است

در معماری پایدار از همسایه‌ها عقب افتادیم

گفت‌وگو با وحید قبادیان، معمار، مولف و استاد دانشگاه:

در معماری پایدار از همسایه‌ها عقب افتادیم

زنگ خطر غفلت از آمایش سرزمین

ترانه یلدا معمار و شهرساز در گفت‌وگو با «پیام ما» جریان معماری ایران را نقد کرد

زنگ خطر غفلت از آمایش سرزمین

معدن‌کاوی در کمین«دره‌برفی»

در منطقه‌ای که فعالان محیط زیست خوزستان پیشنهاد تأسیس ژئوپارک داده‌اند، مجوز برداشت معدن صادر شد

معدن‌کاوی در کمین«دره‌برفی»

حقابهٔ ایران به «شوره‌زار» رفت

طالبان بند کمال‌خان را اصلاح نکرد

حقابهٔ ایران به «شوره‌زار» رفت

فصل تعارض پلنگ در هرمزگان

گرمای تابستان در میناب،‌ طعمهٔ گوشتخواران وحشی این منطقه را کاهش می‌دهد

فصل تعارض پلنگ در هرمزگان

یوزپلنگ‌آسیایی؛ شکستی تمام‌ عیار؟

یوزپلنگ‌آسیایی؛ شکستی تمام‌ عیار؟

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *