پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رییس جمهور: در اقوام، مذاهب و جنسیت مشکلاتی داریم که باید رفع شود

رییس جمهور: در اقوام، مذاهب و جنسیت مشکلاتی داریم که باید رفع شود





۲۲ آذر ۱۳۹۵، ۰:۰۸

رییس جمهور:
در اقوام، مذاهب و جنسیت مشکلاتی داریم که باید رفع شود

رییس جمهور گفت: «مسیری که ما انتخاب کردیم، مسیر وحدت است، ما در اقوام، مذاهب و همچنین مسئله جنسیت در ایران مشکلاتی داریم که باید رفع شود.» گزیده صحبت‌های حسن روحانی در جمع علمای اهل سنت که به مناسبت آغاز هفته وحدت در سالن شهید بهشتی ریاست‌جمهوری برگزار شد را به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت در ادامه بخوانید:
همواره به وزرا و اعضای کابینه تأکید داشتم که باید شایسته‌سالاری برای ما اصل باشد. یکی از وزرا به من پیشنهاد داد که می‌خواهم یکی از معاونینم را از اهل سنت انتخاب کنم که وقتی وزیر نفت یکی از معاونین خود را از اهل سنت گذاشت، من او را تشویق کردم. زمانی که وزیر خارجه یکی از اهل سنت را به‌عنوان سفیر قرار داد، او را تشویق کردم و حتی در سفرم به شرق آسیا به آقای ظریف تأکید کردم که این کار را تکرار کنید. به وزیر کشور نیز مدام تکرار کردم که از مقامات استان چه مرد چه زن از اهل سنت انتخاب کنید همچنان که دو فرماندار زن اهل سنت نیز داشتیم که یکی از آنان در فاجعه منا مرحوم شد.
بحث شیعه و سنی نیست، بحث مبارزه با دیکتاتوری و فساد است؛ تاریخ را ببینید، امام حسین(ع) از آزادی و آزادگی صحبت می‌کردند، علت این‌همه علاقه به امام حسن(ع) این بوده که ما فرهنگ حسین(ع) را جهان‌شمول دیدیم و نگاه مذهبی نداشتیم.
تکفیری‌ها به‌جز خسارت برای منطقه و مسلمانان چه داشته‌اند؟ جز شمشیر کشیدن به رخ اسلام و قرآن، جز منفور کردن چهره اسلام، این‌ها جز خونریزی، برادرکشی و ویرانی رهاوردی برای اسلام نداشته‌اند. آیا فضای توسعه آوردند؟ هر چه آثار فرهنگی و تاریخی بود همه را ویران کردند و به‌دروغ به نام اسلام و جهاد انسان می‌کشند. اسلامی که ما می‌شناسیم اسلام رحمت است. اگر همه مسلمان‌ها دورهم جمع‌شویم و در برابر ظلم و استبداد و کفر بایستیم، باز هم کم است و هر چه متحد شویم باز باید متحدتر شویم.
اگر جایی حقوقی تضعیف‌شده وظیفه دولت است که دنبال احقاق آن حقوق باشد،اگر جایی اعتدال رعایت نشده وظیفه ما است. تلاش ما این است که در بودجه‌ریزی عمرانی این مسئله را دنبال کنیم. البته ممکن است اشکال و ایراد داشته باشد. تلاش ما این است در بودجه‌ریزی بر مبنای تعادل حرکت کنیم و به همه مناطق مرزی و مرکزی رسیدگی کنیم.
نوع اقوام و مذاهب نه تهدید امنیت؛ بلکه فرصتی بزرگ برای وحدت و توسعه ملی است. برنامه دولت حداکثر استفاده از قومیت‌ها و مذاهب برای همگرایی و تقویت وحدت فرهنگی و ملی است. به‌زودی منشور حقوق شهروندی رونمایی و گزارش اجرای آن سالانه به مردم ارائه می‌شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *