پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۲۲ آبان ۱۳۹۵، ۲۲:۰۵

کشف توله ببر بنگال
در مشهد
خبرگزاری ایسنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از کشف توله ببر بنگالی که چندی پیش در مشهد مشاهده شده بود، توسط یگان حفاظت محیط زیست استان خبر داد.
حمید صالحی اظهار کرد: توله ببر بنگالی که هفته گذشته در مشهد مشاهده شده بود، کشف و با شناسایی متخلفان پرونده تنظیمی وارد مراحل نهایی رسیدگی شد. وی ادامه داد: با پیگیری یگان حفاظت محیط زیست استان، همراهی و مشارکت مردمی و مراجع قضایی شهرستان های مشهد و طرقبه، توله ببر بنگالی که چندی پیش در خیابان امامت مشهد مشاهده شده بود کشف و ضبط شد. صالحی با اشاره به همراهی موثر مردم، گفت: مشخصات توله ببر کشف شده در یکی از ییلاقات طرقبه، با توله ببر مشاهده شده در مشهد مطابقت دارد که ضمن تکمیل پرونده متخلفان به مراجع قضایی هدایت شدند. مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به تحویل توله ببر مکشوفه به باغ وحش مشهد، گفت: تا تعیین تکلیف پرونده و روشن شدن ابعاد کامل این تخلف، توله ببر در محل باغ وحش نگه داری خواهد شد. صالحی افزود: چندی پیش یک قلاده توله ببر بنگال در خیابان امامت مشهد مشاهده و فیلم آن در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی انتشار یافت و پس از آن یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در کمتر از 48 ساعت موفق به ردیابی محل فیلم برداری شد و با همراهی مردمی سرانجام متخلفان شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شدند.

شکارچیان غیرمجاز
2 محیط بان سبزکوه را مجروح کردند
به گزارش ایرنا از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی افزود: ‹سعید رئیسی› و ‹محمدامین عالی› از محیط بانان مصدوم، حین گشت و کنترل در محدوده سرپیر منطقه حفاظت شده سبزکوه در برخورد با شکارچیان غیرمجاز که در تاریکی هوا قصد شکار داشتند، مورد هدف گلوله قرار گرفتند. وی گفت: محیط بانان از ناحیه پا مورد اصابت ساچمه گلوله قرار گرفتند که بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند. احمدی افزود: هم اینک حال عمومی محیط بانان رضایت بخش است و شناسایی و دستگیری متخلفان با سرنخ های موجود آغاز شده است. وی اظهار کرد: درحال حاضر پیگیر انجام اقدام های درمانی محیط بانان هستیم. منطقه حفاظت شده سبزکوه قبل از سال 1365 به صورت منطقه آزاد مورد حفاظت قرار می گرفت ولی از سال 1365 با بررسی و مطالعات انجام شده و به دلیل دارا بودن پتانسیل های غنی گیاهی و جانوری و توپوگرافی ویژه به صورت منطقه شکار ممنوع تحت حفاظت قرار گرفت، پس از آن در سال 1369 و حفاظت موثر به صورت منطقه حفاظت شده به تصویب شورای عالی حفاظت محیط زیست رسید و در سال 1370 عملا با این نام مورد حفاظت قرار گرفت.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *