سایت خبری پیام ما آنلاین | از کرمان چه خبر

از کرمان چه خبر





۱۶ آبان ۱۳۹۵، ۵:۰۷

افتتاح پروژه های اقتصاد مقاومتی برق‌رسانی
به 46روستا
افتتاح همزمان پروژه های اقتصاد مقاومتی برق‌رسانی به 46روستای فاقد برق با اعتباری بالغ بر 60 میلیاردریال با حضور مجری برق روستایی کشور، نماینده مردم شهرستان های سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مقامات محلی شهرستان بردسیر، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق جنوب کرمان در روستای ده کوسه در حال برگزاری می باشد.

18 هزار وسیله نقلیه در کرمان توقیف شد
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان از توقیف 18 هزار دستگاه انواع وسیله نقلیه موتوری در استان از ابتدای سال جاری خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس سرهنگ حمید معین زاده افزود: پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای به حداقل رساندن حوادث ترافیکی از تمامی امکانات و تجارب خود استفاده و در برخورد با رانندگان متخلف، 18 هزار وسیله نقلیه موتوری را در پارکینگ های عمومی توقیف کرده است. وی با تاکید بر نقش خانواده در نهادینه شدن فرهنگ ترافیک در جامعه اظهار کرد: فرزندان با توجه به رابطه عاطفی که با والدین خود دارند به راحتی مبانی ترافیکی را از آنان الگوبرداری می کنند. وی فرهنگ سازی و آموزش صحیح قوانین راهنمایی و رانندگی را یکی از موثرترین راهکارها در کاهش حوادث ترافیکی برشمرد و گفت: بهره گیری از فناوری های نوین در اطلاع رسانی وضیعت و شرایط ترافیک ‹تعیین مسیرهای مناسب› و ‹خطرات پیش رو› می تواند گامی بزرگ در کاهش تصادفات باشد. رئیس پلیس راهور استان کرمان از رانندگان خواست با صبر و شکیبایی بیشتری رانندگی کنند و با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی پلیس را در انجام وظایف خود یاری رسانند. وی انتخاب دوران کودکی و نوجوانی به عنوان جامعه هدف را فرصت بسیار مناسبی برای یادگیری علوم و مسائل مختلف عبور و مرور در این برهه زمانی عنوان کرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان: اختلال خطوط تلفن همراه در کرمان به زودی برطرف می شود
مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمان گفت: طی 2 هفته اخیر اقدام به راه اندازی تجهیزاتی شد که روی خطوط تلفن همراه اختلالاتی ایجاد کرد و بخش زیادی از مشکلات رفع شده و در روزهای آینده اختلالات محدود باقیمانده نیز برطرف می شود.
محمد دوست محمدی افزود: در برنامه های امسال شرکت مخابرات ایران برای توسعه نسل سوم (3g) و نسل چهارم (4g) اینترنت همراه اقداماتی انجام شد و همکاران شبکه ارتباطات سیار اقدام به نصب و راه اندازی تجهیزاتی کرده اند. وی تصریح کرد: نسل 3g و 4g مربوط به خدمات دیتا روی تلفن همراه می باشد که هنگام راه اندازی، اختلالاتی روی خطوط تلفن همراه ایجاد کرده است. مدیرعامل شرکت مخابرات استان کرمان با تشکر از صبر و حوصله مردم گفت: به زودی در 71 شهر استان خدمات نسل سوم و در شهرهای مهم استان نسل چهارم اینترنت همراه راه اندازی می شود. وی با اشاره به اینکه بیش از سه میلیون نفر در استان کرمان از سیم کارت های شرکت مخابرات استفاده می کنند افزود: تا سال 96 کل استان کرمان به خدمات نسل چهارم اینترنت مجهز خواهد شد. اختلال در خطوط تلفن همراه مشترکان به ویژه برای دریافت خدمات اینترنت تا دیروز (شنبه) در کرمان ادامه داشته است.

واژگونی خودروی حامل افاغنه در ریگان
12 مجروح داشت
واژگونی خودروی حامل افاغنه غیرمجاز در مسیر شهرستان ریگان 12 مجروح بر جا گذاشت.
فرمانده پلیس راه ریگان – ایرانشهر گفت: خودرو پژو بامداد امروز بر اثر سرعت زیاد در 10 کیلومتری از مرکز شهرستان واژگون شد.
سروان مهران سعیدی اظهار کرد: 12 نفر از سرنشینان این خودرو مجروح شدند که حال دو نفر از آنان وخیم اعلام شده است. فرماندار ریگان هم گفت: با اعلام این حادثه نیروهای امدادی شهرستان به محل اعزام شدند و با 6 دستگاه آمبولانس مجروحان را به بیمارستان پاستور بم منتقل کردند. امین باقری تصریح کرد: به دلیل نبود بیمارستان در ریگان، مجروحان این حادثه به 100 کیلومتری از مرکز شهرستان اعزام شدند. وی خواستار تسریع در روند ساخت بیمارستان 32 تختخوابی ریگان شد. ریگان سال 1386 شهرستان شد و جاده ترانزیت ریگان – چابهار از مسیرهای پرتردد استان کرمان است. جاده های استان محل تردد خودروهایی است که تعداد زیاد افاغنه غیرمجاز را در آنها جای داده و با سرعت بالا تردد می کنند و این اقدام موجب بروز حوادث جاده ای و مخاطره برای سایر رانندگان می شود.

توقف محموله 247 کیلوگرمی حشیش در سیرجان
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان از کشف 247 کیلوگرم مواد مخدر از نوع حشیش در محور سیرجان به شیراز خبر داد.
محسن نیک ورز افزود: در پی انجام یکسری کار اطلاعاتی از سوی اداره اطلاعات شهرستان سیرجان، سربازان گمنام امام زمان (عج) موفق به کشف این محموله مواد مخدر از داخل یک دستگاه کامیون کشنده شدند. وی تصریح کرد: در این رابطه 2 متهم دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند و پرونده در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب سیرجان در حال رسیدگی است. دادستان سیرجان با تاکید بر برخورد قاطعانه با سودگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر گفت: استان کرمان به دلیل موقعیت جغرافیایی و همجواری با استان های هم مرز با کشورهای افغانستان و پاکستان محل ترانزیت موادمخدر به سایر استان های کشور است. وی تاکید کرد: دستگاه های انتظامی و امنیتی استان کرمان همواره در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر بوده اند.
ستایش از بیمارستان مرخص و تحویل بهزیستی شد
ستایش کودک سه ساله که 2 هفته پیش در پی آزار و اذیت والدین معتادش در بیمارستان رفسنجان تحت درمان قرار گرفت، از بیمارستان مرخص شد.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان رفسنجان در نشست آسیب های اجتماعی با موضوع کودک آزاری و همسرآزاری در محل فرمانداری رفسنجان افزود: ستایش پس از انجام درمان ها و مراقبت های لازم در بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان و بهبودی نسبی به لحاظ جسمی و روحی دیروز از بیمارستان مرخص شد. محمود حیدری بیان کرد: از آنجا که والدین این کودک صلاحیت نگهداری ستایش را ندارند، ستایش به بهزیستی کرمان تحویل داده شد. وی گفت: ستایش در جهنمی از دعواهای ناپدری با مادرش زندگی می کرد و همچنین مورد اذیت و آزار آنها واقع شده بود. رئیس اداره بهزیستی رفسنجان افزود: 2 هفته قبل در پی اطلاع همسایگان به اورژانس اجتماعی بهزیستی این کودک زجر کشیده و پر از آثار سوختگی بر بدن و شکستگی دست و پا به بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان اعزام شد و در حال حاضر این کودک بهبود یافته و زندگی جدیدی به دست آورده است.
وی همچنین گفت: شش ماه نخست امسال 21 مورد کودک آزاری در رفسنجان شناسایی شد که این موارد به کرمان اعزام و برخی نیز ساماندهی شدند. حیدری عمده عوامل اینگونه موارد کودک آزاری را ناشی از فقر اقتصادی و مصرف مواد مخدر از نوع صنعتی عنوان کرد و افزود: اورژانس اجتماعی در رفسنجان از 2 سال قبل راه اندازی شده و موارد کودک آزاری، سالمندآزاری و همسرآزاری را شناسایی و به بهزیستی یا بیمارستان اعزام می کنند. جانشین فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان هفتم آبان گفت: ناپدری ستایش – کودک سه ساله رفسنجانی که مورد آزار قرار گرفته بود – به عنوان متهم اصلی این پرونده با دستور قضایی دستگیر شد.

افزایش سطح زیرکشت زعفران در زرند
با توجه به کم آبی
مسئول باغبانی جهاد کشاورزی زرند گفت: ضرورت الگوی تغییر کشت و تاکید بر کاشت محصولات کم آب سبب شده تا سطح زیرکشت زعفران در این شهرستان امسال به 290 هکتار افزایش یابد.
عبدالناصر عربپور افزود: از این سطح زیرکشت 250 هکتار بارور و 40 هکتار غیربارور است و پیش بینی می شود امسال در هر هکتار چهار کیلوگرم زعفران برداشت شود. وی بیان کرد: کشاورزان دشتخاک بیش از 20 سال به کشت زعفران مشغول هستند و مناطق حتکن اسلام آباد و جرجافک نیز به تازگی به این الگوی کشت پیوستند. وی گفت: این گیاه ارزشمند از نظر خواص و اقتصادی اواخر تابستان کشت می شود و کشاورزان تا اواخر آذرماه در حال برداشت محصول هستند. وی تصریح کرد: محصول تولیدی کشاورزان به بازارهای داخلی و خارجی صادر می شود.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *