سایت خبری پیام ما آنلاین | نماینده مردم شهربابک در مجلس: تاکنون 30 هزار دام در خاتون‌آباد براثر آلودگی تلف‌شده‌اند

نماینده مردم شهربابک در مجلس: تاکنون 30 هزار دام در خاتون‌آباد براثر آلودگی تلف‌شده‌اند





۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۲۱:۲۷

نماینده مردم شهربابک در مجلس:
تاکنون 30 هزار دام در خاتون‌آباد براثر آلودگی تلف‌شده‌اند

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی از تلف شدن 30 هزار دام در خاتون‌آباد براثر آلودگی‌های زیست‌محیطی خبر داد. آن‌طور که فارس نوشته علی اسدی کرم در نشست علنی دیروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، اظهار داشت: «شهرستان شهربابک یکی از شهرستان‌های استان کرمان است و ازآنجایی‌که، کرمان بهشت معادن ایران است، این شهرستان نیز با داشتن معادن مس و فیروزه سهم بسزایی از تولید را به خود اختصاص داده است.»
نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: «معادن مس میدوک و ذوب مس خاتون‌آباد از معادنی است که دولت آن را بنانهاده است.
ازآنجایی‌که کارخانه ذوب مس خاتون‌آباد با تکنولوژی روز همراه نبوده است، آلودگی‌های زیست‌محیطی دشت خاتون‌آباد به‌عنوان نماد آلودگی شدید صنعتی در کشور می‌باشد.» عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس دهم ادامه داد: «تاکنون بیش از 30هزار رأس دام، تلف‌شده‌اند و تا 20 سال دیگر در این دشت، امکان رویش گیاه وجود ندارد و کارشناسان از عدم کشت گیاه در این دشت سخن می‌گویند.»
اسدی متذکر شد: «زدودن غبار آلودگی‌ها نیاز به زمان زیادی دارد. اگرچه مجتمع مس تاکنون اقدام به جبران خسارت نکرده است و مشکلات این‌چنینی با پرداخت هزینه‌های مادی جبران نمی‌گردد و باید برای رفع آن اقدام سریع انجام شود. وزیر صنعت چرا از سال 91 خسارت این دامداران پرداخت‌نشده است.
در بخش سفره‌های آب زیرزمینی به دلیل برداشت زیاد آب، منجر به هجوم آب به سفره‌های زیرزمینی شده و آب چاه‌ها شور گردیده است و در سال‌های آینده آبی برای شهربابک باقی نخواهد ماند.»
وی افزود: «با توجه به اینکه نزدیک 40سال است که آب صنعت مس سرچشمه از سفره‌های آب زیرزمینی شهرستان شهربابک تأمین می‌گردد و پول‌های فراوان نصیب برخی افراد شد، اما منابع آبی بدون اینکه در این مدت 40 سال ریالی خرج توسعه و زیرساخت شود، همچنان شهرستان بدون توسعه باقی‌مانده و مردم مهاجرت می‌کنند.»

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *