پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | شخصیت های سیاسی مختلف توهین به رئیس جمهور را محکوم کردند دفاع از رئیس جمهور

شخصیت های سیاسی مختلف توهین به رئیس جمهور را محکوم کردند دفاع از رئیس جمهور





۲۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱:۱۹

شخصیت های سیاسی مختلف توهین به رئیس جمهور را محکوم کردند
دفاع از رئیس جمهور

پیام ما- هجمه علیه رئیس جمهور که در هفته های گذشته به اوج خود رسیده بود با واکنش چهره های مختلفی روبرو شد.
در هفته های گذشته انتقادات علیه رئیس جمهور بیش از پیش شده است و می توان این انتقادات را بی سابقه دانست. به طوریکه این انتقادات از سوی برخی رسانه ها حمله خوانده شده است. روزنامه اعتماد در روزنامه شنبه گذشته خود با اشاره به این انتقادات نوشت: «هر چه فاصله زمانی تا انتخابات کمتر می‌شود اظهارنظرهای آنها علیه روحانی بیشتر و شدیدتر می‌شود. حمید روحانی، رییس مرکز تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ر همایش از نهضت مشروطیت تا انقلاب اسلامی گفته است: «آقای روحانی آگاهانه به صحنه آمده تا اصالت‌های اسلامی را از بین ببرد. این آقایان دنبال این هستند که کشور ما را به دوران ستمشاهی بازگردانند.» به گفته حمید روحانی «یکی از بدعت‌های آقای روحانی این بود که مردم را از جریان مذاکرات دور نگه داشت». و بعد هم خواسته تا رییس‌جمهور «به جرم خیانت به کشور و دروغ و دوری از ولایت باید محاکمه شود.» سید احمد علم‌الهدی هم در خطبه‌های نماز جمعه مشهد بدون نام بردن از رییس‌جمهور و با تکرار این عبارت او با این لحن که «یک آقایی نیز می‌گوید با برجام عزت پیدا کردیم» معترضانه گفت: چه عزتی؟ اینکه شرکت مدلینگ ایتالیایی بیاید عزت است؟ این را در برجام پیش بردید؟ چرا دستگاه‌های دانش بنیان خارجی حاضر نیستند سرمایه‌گذاری کنند؟ این عزت است؟ ده‌ها و صدها فروشگاه مدلینگ می‌خواهند ایجاد کنند و جوان ما را منحرف کنند و یک پیچ و مهره از دستگاه الکترونیکی خود را نیز حاضر نیستند به ما بفروشند. او ادامه داد: عزت متعلق به خدا و پیغمبر و مومنان است، این عزت آوردن جنس بنجل مدل خارجی به کشور است یا دشمنی با کفار و مشرکان و دشمن‌ستیزی و استکبارستیزی است. حمید رسایی از نمایندگان دلواپس مجلس نهم که در انتخابات مجلس دهم از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده و هفته‌نامه او با عنوان «۹ دی» هم بعد از چهار بار توقیف دیگر منتشر نمی‌شود، در صفحه اینستاگرام خود فعال است و حملاتش به دولت را در این صفحه ادامه می‌دهد.»
دفاع از رئیس جمهور
در هفته ای که گذشت اما شخیصت های مختلف از رئیس جمهور دفاع کردند. محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید در این رابطه گفت: «به طور طبیعی وقتی ما نزدیک انتخابات می شویم بی‌اخلاقی‌هایی را در جامعه به ویژه در فضای سیاسی کشور بیشتر می‌بینیم. این نوع حرکات نه با روح انقلاب و نه با معیارها و شاخص های که ما دراتقلاب مطرح کردیم هیچگونه سازگاری ندارد.»
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور هم با انتقاد از عملکرد برخی رسانه‌ها در انتشار اخبار دولت و طرح انتقادات و تخریب از سوی آنها اظهار کرد: «دولت یازدهم از دروغ و تهمت در رسانه‌ها گریزان است اما از جریان آزاد اطلاعات در رسانه‌ها استقبال می‌کند.» جهانگیری همچنین از ایجاد هجمه بسیار علیه دولت و رئیس جمهور از سوی برخی رسانه‌ها و افراد انتقاد و اظهار کرد: «در تاریخ ایران چنین حجم گسترده‌ای از تخریب‌ها آن هم از سوی تریبون‌های رسمی نسبت به رئیس جمهور بی‌سابقه است.»
روز گذشته اما چهره های بیشتری از حسن روحانی دفاع کردند. آیت الله هاشمی رفسنجانی در سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور با حضور دکتر فانی، وزیر آموزش و پرورش، معاونین و مدیران کل اجرایی و ستادی این وزارت‌خانه، مدیران کل آموزش و پرورش در استان‌ها و روسای ادارات آموزش و پرورش همه شهرها و شهرستان‌های کشور نظام با اشاره به هوچی‌گری‌ها، سم‌پاشی و تخریب‌هایی که علیه دکتر روحانی می‌شود، گفت: «باید کاری کنیم که کشور در دور دوم دولت آقای دکتر روحانی به اهداف بزرگ علمی برسد.»
آیت الله هاشمی رفسنجانی، برداشتن سایه تهدید و جلوگیری از گسترش تحریم را یکی از ارزنده‌ترین کارهای دولت روحانی دانست و با اشاره به دستاوردهای برجام در ابعاد داخلی و خارجی، گفت: «متأسفانه عده‌ای با اهداف سیاسی این دستاورد نظام را زیر سوال می‌برند، در حالی که ما قبل از آن در هواپیمایی، کشتیرانی، بیمه، فروش نفت، بانک و صادرات و واردات مشکلات واقعی داشتیم.» وی با انتقاد از تعبیر کسانی که «برجام را سمّ مهلک می‌دانند»، گفت: «در درون کشور دعواهایی راه انداخته شده است که سرمایه‌گذاران خارجی را برای سرمایه‌گذاری در ایران به تردید می‌اندازد.» هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: «دولت باید فهرست دستاوردهای برجام را براساس عقل و منطق بیشتری برای مردم بازگو کند.»
محمد علی وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس هم با اشاره به سخنان و اتهامات بی اساس برخی از مخالفان علیه رئیس جمهوری افزود: «هدف این افراد تنها تخریب رئیس جمهوری است افرادی که اقدام به تخریب رئیس جمهوری می کنند در اصل قانون اساسی را تخریب می کنند زیرا تخریب جایگاه رئیس جمهوری، تخریب قانون اساسی است. »
وی افزود: «رئیس جمهوری بعد از رهبر معظم انقلاب دومین مقام اجرایی کشور را بر عهده دارد، که تخریب جایگاه وی به معنای تخریب یکی از جایگاه های قانونی کشور است یعنی افرادی که به جایگاه رییس جمهور توهین می کنند به یکی از جایگاه های قانون اساسی توهین کرده اند و با حرفشان قانون را خدشه دار کرده اند.»
محمد محمودی نماینده مردم شهریار از نمایندگانی بود که در تذکر شفاهی خود در مجلس توهین به مقامات کشور بخصوص رییس جمهور را به دور از اخلاق اسلامی دانست و تاکید کرد که باید به این موضوع رسیدگی و پرداخته شود.
جلال محمودزاده نماینده مهاباد هم در نطق میان دستور خود توهین به رییس دولت را برنتابید و گفت: «هر چند که انتقاداتی به رییس جمهور دارم اما به شدت توهین به رئیس جمهوری که رای خود را از ملت و حکم خود را از دستان مبارک رهبر معظم انقلاب دریافت کرده اند، محکوم می کنم.»

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *