پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۱۶ مرداد ۱۳۹۵، ۱۶:۴۷

انعقاد تفاهم نامه همکاری شرکت توزیع برق شمال و سازمان بسیج ادارات
به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان، در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری و در راستای اصلاح الگوی مصرف برق به عنوان یک وظیفه دینی و ملی، تفاهم نامه ای مابین شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان و سازمان بسیج ادارات استان منعقد گردید که از ابتدای آذر ماه سالجاری در تمامی مناطق جغرافیایی شمال استان کرمان لازم الاجرا می باشد. شهبا، مدیرعامل این شرکت ضمن تاکید بر الزامات دینی و قانونی مبنی بر مدیریت مصرف گفت: در این تفاهم نامه، سازمان بسیج ادارات به عنوان همکار شرکت توزیع معرفی شده و تعهد نموده که همکاری لازم در خصوص مدیریت مصرف برق ادارات استان را تا 20 درصد بر عهده گیرد و علاوه بر آن مدیریت و سازماندهی لازم مروجین آموزش دیده را به منظور توسعه فرهنگ بهینه سازی مصرف انرژی به اجرا درآورد. شهبا در ادامه به معرفی 150 نماینده مدیریت مصرف برق توسط سازمان بسیج ادارات اشاره کرد و گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده، شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان متعهد می شود که آموزش لازم را در خصوص مدیریت مصرف برق در ادارات به نمایندگان معرفی شده،‌ ارائه دهد.

اهتمام شرکت گاز به ارتقای کنترل مصرف گاز در زمستان
به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان کرمان ودیعتی با اشاره به افزایش مصرف گاز طبیعی به تبع سرد شدن هوا و کاهش دمای ، اظهار داشت: مصرف گاز در روزهای سرد افزایش می یابد و این مساله نیاز به رعایت مضاعف نکات ایمنی و صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی دارد. وی در ادامه گفت : هر سال بر اثر بی‌احتیاطی و رعایت نکردن اصول ایمنی در استفاده از وسایل گرمایشی به‌ ویژه بخاری و آبگرمکن ، عده ای دچار حادثه می شوند که از جمله این عوامل ، عدم نصب دودکش استاندارد جهت هر وسیله گاز سوز ، عدم باز بودن مسیر خروجی دودکش یا نداشتن کلاهک H شکل در بالای پشت بام ، تهویه نامناسب منزل ، استفاده از اجاق خوراک پزی جهت گرمایش محیط ، استفاده از بخاری های تبدیلی و غیر استاندارد و نصب وسایل گرمازا در حمام می توان اشاره نمود. ودیعتی با اشاره به اینکه درجه حرارت مفید در منازل بین 18 تا 21 درجه سانتیگراد که همان دمای رفاه است ، بیان داشت : وسایل گاز سوز برای سوختن، نیاز به هوا و اکسیژن کافی دارند.

114 بیمار مبتلا به ایدز در رفسنجان شناسایی شدند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: 114 بیمار مبتلا به ایدز در این شهرستان، شناسایی شدند. به گزارش ایرنا احمد جمالی زاده دیروز در جمع خبرنگاران افزود: بیش از 90 درصد بانوان مبتلا به ایدز در رفسنجان از طریق روابط جنسی و مردان از طریق تزریق با سرنگ های مشترک مواد مخدر، به این بیماری مبتلا شده اند. وی با اشاره 15 آذر به عنوان روز جهانی ایدز تصریح کرد: ایدز در برخی افراد ممکن است از دو تا 10 سال به حالت بدون علامت باشد. معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار کرد: ایدز واکسن ندارد و اگر این بیماری زود تشخیص داده شود، بهتر می توان به درمان آن پرداخت و از شیوع آن جلوگیری کرد. وی گفت: افراد مشکوک به بیماری ایدز در رفسنجان می توانند به مراکز مشاوره ایدز در این شهرستان مراجعه و به طور رایگان، خدمات درمانی و مشاوره ای دریافت کنند. جمالی زاده اظهار کرد: جوانان بیشترین قشری هستند که به بیماری ایدز مبتلا می شوند.

سند مقابله با ریزگردها در استان کرمان نهایی شد
مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمان گفت: سند مبارزه با ریزگردها در استان نهایی شد. به گزارش ایرنا محمود صفرزاده افزود: سند مبارزه با ریزگردها به شورای برنامه ریزی استان کرمان نیز ارسال شده است. وی ادامه داد: در این سند برآنیم تا با جذب اعتبارات در راستای کاهش ریزگردها در استان کرمان و شهرستان ریگان، اقدام کنیم. وی گفت: کارگروهایی در استان کرمان به منظور مبارزه با ریزگردها تشکیل شده است. مدیرکل حفاظت محیط زیست کرمان اظهار کرد: کارگروهای مقابله با ریزگردها در این استان، متشکل از دستگاههای مرتبط است که هر کدام با توجه وظایف در راستای کاهش و مقابله با این پدیده، اقداماتی را انجام می دهند. وی تصریح کرد: نشست های نیز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار و مقرر شده، اعتبارات ملی و استانی به منظور مهار ریزگردها در استان کرمان اختصاص یابد. صفرزاده گفت: شهرستان ریگان یکی از کانونهای بحرانی استان کرمان در زمینه بروز ریزگردها است و این مشکل به دلیل بروز خشکسالی های اخیر به وجود آمده است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *