پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | چرا با ریاست خاوری بر بانک ملی موافقت کردید؟

چرا با ریاست خاوری بر بانک ملی موافقت کردید؟





۲۶ تیر ۱۳۹۵، ۱۹:۲۲

چرا با ریاست خاوری بر بانک ملی موافقت کردید؟
محمد جهرمی مدیر عامل پیشین بانک صادرات در مصاحبه با روزنامه اعتماد، درباره اختلاس سه هزار میلیاردی سخن گفت. گزیده‌ای از اظهارات جهرمی را در زیر می‌خوانید:
من مه‌آفرید را در طول عمرم ندیدم اگر هم در جلسه عمومی بود من نمی‌شناختمش.
اموال مه آفرید در اختیار قوه قضاییه است و بیشتر به بانک‌هایی که از او طلبکار بودند واگذار شد. چون بانک ملی بیشترین طلب را داشت. ۹۴ میلیارد تومان از کل مجموعه بدهی مه‌آفرید مربوط به بانک صادرات است. بیش از هفتاد و چند میلیارد تومانش از گذشته است. بانک صادرات اموال خودش را نداده بود. با جعل توانسته بودند این کار را بکنند. کارشان به طور مثال این گونه بود که من بروم دسته چک شما را جعل کنم و بعدش به اعتباری که شما دارید در بازار خرجش کنم. شما که به کسی چک نداده بودی. چکت را جعل کرده‌اند و رفته بودند جنس خریده بودند. شما هم بعد از مدتی می‌فهمی دسته چکت جعل شده هست.
ای کاش بتوانند خاوری را بیاورند تا ابعاد دیگر و مبهم این پرونده هم روشن شود. من برداشتم این است که افرادی دیگر هم هستند که با بازگرداندن خاوری باید با آنها برخورد شود.
در پاسخ به اینکه دادگستری خوزستان می‌خواسته خاوری را دستگیر کند که با یک سفارشی این اتفاق نمی‌افتد:بله صحت دارد خود آقایان خوزستان اعلام کردند.
برداشتی که من دارم با مستندات متفاوت است. زمانی که خاوری رفت برداشتم این بود پای خاوری گیر است. می‌دانستم استان خوزستان می‌خواست اورا دستگیر کند ولی نگذاشتند. وقتی از ایران رفت گفتم فرار کرده. خاوری حقوقدان بود و می‌دانست اگرابعاد این پرونده باز شود چه اتفاقی در انتظارش خواهد بود. او می‌دانست با کارهایی که کرده و رشوه‌هایی که گرفته اگر مثل مه آفرید حکم اعدام نگیرد حداقل حکم طولانی زندان برایش صددرصد است.
افراد مختلف می‌آمدند و این پیشنهاد را می‌دادند و می‌گفتند شما کوتاه بیایی حل و فصل می‌شود اما من کوتاه نیامدم. بانک مرکزی واسطه بود.
من بالاتر از این حرف شما را می‌زنم. می‌گویم چرا سیستم اطلاعاتی اجازه داد تا خاوری رییس بانک ملی شود.
این را باید از وزیر اطلاعات اول آقای احمدی‌نژاد[محسنی اژه ای] پرسید که خاوری را تایید کردند. خاوری و خانواده‌اش پاسپورت کانادایی داشته و بی‌شک وزارت اطلاعات این را می‌دانسته و سوال این است که چرا اینقدر راحت او را برای ریاست بانک ملی تایید کرده است.

به اشتراک بگذارید:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشترین بازنشر