پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | دادستان کرمان با اشاره به ادعای آلودگی آب کرمان خبر داد تفهیم اتهام عضو شورای شهر

دادستان کرمان با اشاره به ادعای آلودگی آب کرمان خبر داد تفهیم اتهام عضو شورای شهر





۵ تیر ۱۳۹۵، ۲۱:۵۵

دادستان کرمان با اشاره به ادعای آلودگی آب کرمان خبر داد
تفهیم اتهام
عضو شورای شهر

پیام ما- عضو شورای شهر کرمان که چندی پیش ادعا کرده بود آب کرمان به دلیل انتقال به‌وسیله لوله‌های آزبستی سرطانی است، تفیم اتهام شد.
دادستان کرمان روز گذشته این خبر را داد. پیش‌ازاین هم رئیس‌کل دادگستری کرمان از اظهار این عضو شورا به دادسرا خبر داده بود. کمال جوانمرد عضو شورای شهر کرمان حدود یک ماه پیش در گفت‌وگویی این ادعا را مطرح کرده بود. ادعای آب سرطانی با واکنش مسئولان مختلفی از شرکت آب و فاضلاب تا علوم پزشکی و مرکز بهداشت روبرو شد. این واکنش‌ها باعث شد تا عضو شورای شهر در جلسه عمومی این شورا در تاریخ 23 خردادماه کمی از موضع خود کوتاه بیاید. او در آن جلسه با گفتن این جمله که « هیچ‌گاه ادعای آلودگی آب کرمان را نداشتم.
من فقط می‌گویم طبق مستنداتی که مدیرعامل آبفای کرمان ارائه کرده بود، احتمال دارد بین لوله‌های آزبستی و آلودگی آب رابطه‌ای وجود داشته باشد.» سعی کرد فضا راکمی تعدیل کند. یک هفته بعد اما یدالله موحد رئیس‌کل دادگستری کرمان از مطرح‌شدن این موضوع در شورای تأمین استان خبر داد و گفت: « فرد مذکور به دادسرا احضار شده است. آلودگی آب کرمان شایعه‌ای بیش نیست و نباید اذهان مردم را مغشوش و ناامنی روانی در جامعه ایجاد کرد.» سه روز بعدازاین اظهارات موحد، جوانمرد در گفت‌وگو با هفته‌نامه «بیداری» مدعی شد که در سال 93 در جلسه شورای شهر با حضور طاهری مدیرعامل آبفای کرمان، در رابطه با آلودگی آب کرمان صحبت شده و این ادعای او به صحبت‌های طاهری برمی‌گردد. این مصاحبه با واکنش تند مدیرعامل آبفای کرمان روبرو شد. طاهری در نشست خبری که یک روز پس از انتشار این مصاحبه برگزار کرد، از جوانمرد این سؤال را پرسید: «چرا بعد از دو سال که شما مدعی هستید در تاریخ 18/3/1393 بنده در شورای شهر از آلودگی آب کرمان گفته‌ام حال یاد این موضوع افتاده‌اید؟ کدام عقل سلیم و آدم منصف و خردمندی، به مدت 2 سال جمعیت یک‌میلیونی کرمان را رها می‌کند و پیگیر این موضوع نمی‌شود؟» این کنش و واکنش‌ها اما پایان این ماجرا نیست و هرروز خبر تازه‌ای از این ماجرا به گوش می‌رسد. روز گذشته هم دادخدا سالاری دادستان کرمان در نشست خبری از تفهیم اتهام این عضو شورای شهر خبر داد. وی گفت: « این عضو شورا خودش هم این را قبول دارد که این نظر، نظر کارشناسی در شأن وی نبوده است و آب کرمان مشکلی ندارد.»
پروژه دل عالم متوقف‌شده است
دادستان کرمان در این نشست در ارتباط با دیگر مسائل حوزه قضا در استان کرمان هم‌صحبت کرد. سالاری با اشاره به برگزاری هشت جلسه اصلی و هفت جلسه تخصصی با موضوع صیانت و حفاظت از حقوق بیت‌المال در سال گذشته اظهار کرد: «656 نفر از متخلفان در این زمینه دستگیرشده‌اند.» وی از اعاده 2 هزار و 46 هکتار زمین خبر داد و ارزش این اراضی را بیش از 650 میلیارد ریال ذکر کرد و ادامه داد: «تعرض سازمان‌دهی شده به زمین‌های دولتی در کرمان نداریم، اما ممکن است به‌صورت موردی اتفاق بیفتد که در کمتر از 24 ساعت برخورد لازم دراین‌باره انجام می‌شود.» وی در خصوص پروژه کرمان دل عالم هم عنوان کرد: «ابهاماتی درباره نحوه واگذاری اراضی پروژه دل عالم وجود داشت و دستور توقف داده‌شده است تا کارشناسی لازم انجام شود تا تخطی از قوانین صورت نگیرد و هم‌اکنون این پروژه متوقف است.» پروژه دل عالم پروژه‌ای است که از اوایل دهه هشتاد مطرح‌شده بود و در ماه‌های اخیر مجدداً برنامه‌ریزی برای پیاده‌سازی این طرح آغازشده است. طبق این طرح قرار است از میدان انتهایی هفت باغ تا کوه‌های جوپار کرمان، شهری جدید به نام «دل عالم» ساخته شود که فعلاً با مخالفت مسئولان قضایی استان روبرو شده است.
انهدام 150 باند شرارت
این مقام قضایی در بخش دیگری از سخنانش از 189 درصد افزایش مأموریت‌های امنیتی طی سال گذشته نسبت به سال قبل آن خبر داد و یادآور شد: «29 فقره درگیری با اشرار در کرمان طی سال گذشته صورت گرفت که این میزان دو درصد افزایش را نشان می‌دهد و در این درگیری‌ها 150 باند شرارت و توزیع مواد مخدر منهدم شدند.» سالاری تأکید کرد: «28 شرور نیز در عملیات‌ها به هلاکت رسیده‌ و 157 شرور نیز زخمی و دستگیر شدند.» وی با اشاره به اقدامات مربوط به سلاح‌های غیرمجاز نیز گفت: «در حالی 289 قبضه اسلحه غیرمجاز در استان کرمان توقیف‌شده است که 80 درصد قتل‌ها با سلاح گرم صورت می‌گیرد.»
کشف 105 تن مواد مخدر
دادستان عمومی و انقلاب کرمان بابیان اینکه طی سال گذشته 105 تن انواع مواد مخدر در استان کرمان کشف شد، اظهار کرد: «445 قاچاقچی و 2 هزار و 702 نفر توزیع‌کننده مواد مخدر دستگیر شدند.» سالاری با یادآوری اجرای طرح شناسایی مناطق آلوده مواد مخدر در کرمان از پاک‌سازی 650 محل آلوده خبر داد و افزود: «طی سال گذشته نسبت به سال قبل آن درزمینهٔ سرقت مهم سه درصد کاهش، سرقت خرد 10 درصد کاهش، سرقت مسلحانه 25 درصد کاهش، خودکشی 11 درصد کاهش، آدم‌ربایی 14 درصد کاهش و تجاوز به عنف 27 درصد کاهش در استان کرمان داشته‌ایم.» وی اضافه کرد: «در سال گذشته 260 هزار و 414 فقره پرونده به دادسراهای استان کرمان و 91 هزار و 828 فقره پرونده به دادسرای کرمان واردشده است.»
پرونده «جاویدان» در جریان است
سالاری همچنین با اشاره به پرونده آریا جاویدان گفت: «پرونده این شرور معروف جنوب شرق در جریان است که بیش از 22 فقره گروگان‌گیری مسلحانه، قاچاق مسلحانه، سه فقره قتل مسلحانه، درگیری با مأموران نظامی و انتظامی، 14 مورد راه‌بندی مسلحانه، فرار از زندان، تهدید و ارعاب مردم و بیش از 100 فقره رخداد ضد امنیتی در پرونده خود داشته است.» وی از استان کرمان به‌عنوان خاک‌ریز مبارزه با مواد مخدر و مبارزه با قاچاق انسان نام برد و تأکید کرد: «ازخودگذشتگی و تلاش مردم و مسئولان استان کرمان موجب شده تا سایر استان‌ها از امنیت بیشتری برخوردار باشند و این جای تقدیر و تشکر دارد.»

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نگرانی‌های به‌جا مانده از «فوکوشیما»

سیزده سال پیش از فاجعهٔ انفجار نیروگاه اتمی، ژاپن فاضلاب آلوده به رادیواکتیو را به اقیانوس می‌ریزد

نگرانی‌های به‌جا مانده از «فوکوشیما»

مراقب رهاسازی ماهی قرمز و سبزه عید باشیم

مراقب رهاسازی ماهی قرمز و سبزه عید باشیم

تعهد کاهش ۵۰ درصدی میزان آلودگی در پارس جنوبی تا شهریور ۱۴۰۳

تعهد کاهش ۵۰ درصدی میزان آلودگی در پارس جنوبی تا شهریور ۱۴۰۳

هوای تهران در شرایط «قابل قبول»

هوای تهران در شرایط «قابل قبول»

آلودگی رودخانه ارس به زودی برطرف می‌شود

رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تشکیل گارگروه مشترک ایران و ارمنستان مطرح کرد:

آلودگی رودخانه ارس به زودی برطرف می‌شود

تشکیل ۳ کارگروه مشترک با ارمنستان برای آلودگی رود ارس

رئیس سازمان محیط زیست خبر داد:

تشکیل ۳ کارگروه مشترک با ارمنستان برای آلودگی رود ارس

هوای تهران دوباره آلوده می‌شود

هوای تهران دوباره آلوده می‌شود

دادستانی به آلودگی‌های محیط‌زیستی کشورهای همسایه ورود کند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به آلودگی رودخانه ارس

دادستانی به آلودگی‌های محیط‌زیستی کشورهای همسایه ورود کند

مرتب پایش می‌کنیم، جای نگرانی نیست

توضیحات سازمان انرژی اتمی درباره آلودگی رادیواکتیو رودخانه ارس

مرتب پایش می‌کنیم، جای نگرانی نیست

آیین‌نامه اجرایی اسقاط خودرو تصویب شد

تصمیمات محیط زیستی دولت برای تحقق هوای پاک:

آیین‌نامه اجرایی اسقاط خودرو تصویب شد

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *