پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | رئیس‌کل دادگستری استان با اشاره به ادعای آلودگی آب کرمان خبر داد احضار یک عضو شورای شهر به دادسرا

رئیس‌کل دادگستری استان با اشاره به ادعای آلودگی آب کرمان خبر داد احضار یک عضو شورای شهر به دادسرا





۳۰ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۲۵

رئیس‌کل دادگستری استان با اشاره به ادعای آلودگی آب کرمان خبر داد
احضار یک عضو شورای شهر
به دادسرا

پیام ما- نازنین زاغری، احضار یک عضو شورای شهر کرمان به دادسرا، اختلاس در شهرداری سیرجان، ارتشا 8.5 میلیاردی در بانک مهر اقتصاد و واگذاری غیرقانونی چندین واحد مسکونی متعلق به شرکت آب منطقه‌ای استان از مهم‌ترین مباحث مطرح‌شده نشست خبری رئیس‌کل دادگستری کرمان بود.
یدالله موحد از احضار یک عضو شورای شهر کرمان به دادسرا خبر داد. چندی پیش کمال جوانمرد عضو شورای شهر کرمان گفته بود که به دلیل انتقال آب کرمان به‌وسیله لوله‌های آزبستی، آب کرمان سرطان‌زاست. این ادعا با واکنش مدیرعامل آبفای کرمان روبرو شد و طاهری ماجرا را کذب خواند. هفته گذشته در جلسه شورای شهر کرمان هم این عضو شورا با گفتن این جمله که « هیچ‌گاه ادعای آلودگی آب کرمان را نداشتم. من فقط می‌گویم طبق مستنداتی که مدیرعامل آبفای کرمان ارائه کرده بود، احتمال دارد بین لوله‌های آزبستی و آلودگی آب رابطه‌ای وجود داشته باشد.» ادعای خود را پس گرفت. بااین‌حال رئیس‌کل دادگستری کرمان در نشست خبری روز گذشته خود از مطرح‌شدن این موضوع در شورای تأمین استان خبر داد و گفت: « فرد مذکور به دادسرا احضار شده است. آلودگی آب کرمان شایعه‌ای بیش نیست و نباید اذهان مردم را مغشوش و ناامنی روانی در جامعه ایجاد کرد.»
رسیدگی به پرونده نازنین زاغری در تهران
دستگیری نازنین زاغری که در روزهای اخیر یکی از جنجالی‌ترین خبرهای کرمان بود، در نشست خبری یدالله موحد، رئیس‌کل دادگستری کرمان هم مطرح شد. وی در این خصوص گفت: « در سال 93 توسط معاونت اطلاعات لشکر 41 ثارالله استان کرمان یکی از باندهایی که در جریان فتنه 88 با طراحی سایت‌ها و وب سایت‌های مختلف و تبلیغات وسیع خود اقداماتی را علیه امنیت کشور داشتند، شناسایی و دستگیر و مستندات جمع‌آوری شد.»
موحد بابیان اینکه در ادامه رسیدگی به این پرونده‌ها، متهمان تحت تعقیب قرار گرفتنند و حکم قطعی برای آن‌ها صادر شد و این حکم در دست اجراست، افزود: «برخی از اعضای این باند خارج از کشور بودند و ازجمله این متهمان نازنین زاغری بود که به دنبال همین پرونده، این شخص در فرودگاه تهران با ارسال نیابت قضایی دستگیر و به کرمان اعزام شد.» وی از رسیدگی به این پرونده در تهران خبر داد و اظهار داشت: «تحقیقات لازم برای این پرونده انجام و مستندات و دلایل نیز جمع‌آوری شد و به دلیل آنکه این فرد در خارج از کشور فعالیت داشته، تشخیص این بود که رسیدگی به این پرونده در صلاحیت مراجع قضایی استان کرمان نیست.» شش روز پیش هم سپاه ثارالله کرمان در رابطه با دستگیری زاغری طی بیانیه‌ای اعلام کرد که نامبرده در پروژه‌های براندازی مشارکت داشته است.
رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی
از دیگر موضوعات مهم مطرح‌شده در نشست خبری رئیس‌کل دادگستری، رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی بود. به گزارش ایرنا موحد با اشاره به رسیدگی به پرونده رشاء و ارتشا 8.5 میلیارد ریالی صندوق مالی و اعتباری بانک مهر اقتصاد و پرونده اختلاس، ارتشاء، جعل اسناد و تحصیل مال نامشروع کارکنان شهرداری سیرجان گفت: «این دو پرونده تحقیقات مقدماتی آن‌ها در دادسرا تکمیل و برای چهار متهم پرونده اول و 15 متهم پرونده دوم از دادگاه کیفری تقاضای محاکمه و تعیین مجازات شده است.»
وی از رسیدگی به پرونده واگذاری خلاف مقررات 19 واحد مسکونی سازمانی متعلق به شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان خبر داد و افزود: «این واحدها توسط مدیران سابق این شرکت با بهای ناچیزی و برخلاف ضوابط منازل سازمانی به مدیران و برخی کارکنان شرکت منتقل‌شده است نیز مورد رسیدگی قرارگرفته است.» وی اضافه کرد: «با پیگیری دستگاه‌های نظارتی و طرح دعاوی از سوی مدیران فعلی این شرکت برای ابطال آن معاملات تاکنون با احکام قطعی این معاملات ابطال‌شده و منازل مطروحه که ارزش ریالی آن‌ها بالغ‌بر 200 میلیارد ریال بود به بیت‌المال برگشت و رسیدگی به متهمان این پرونده در دادسرا تحت تعقیب کیفری هستند.»
گزیده‌ای از دیگر صحبت‌های یدالله موحد را در ادامه می‌توانید بخوانید:
مجاهدت‌های شهید بهشتی در پیروزی‌های انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی در کشور فراموش‌شدنی نیست.
سال گذشته بیش از 631 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف و مراجع قضایی دادگستری استان کرمان وارد شد و مورد رسیدگی قرار گرفت و با توجه به اینکه سال 94 فقط 270 قاضی در استان مشغول به کار بودند به‌طور متوسط هر قاضی به یک هزار و 737 پرونده رسیدگی و حکم صادر کرده است.
متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌های دادگستری استان در سال گذشته، 89 روز بوده که در دو ماه سال جاری به 81 روز کاهش‌یافته است.
به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت استان کرمان در هرماه 350 فقره پرونده وارد دادسراهای استان کرمان می‌شود که در رتبه‌بندی کشوری دادسراهای استان رتبه 27 را به خود اختصاص داده‌اند.
در راستای توسعه خدمات قضایی، چهار حوزه قضایی جازموریان، فاریاب، ساردوئیه و راین فعال‌شده است.
تشکیلات دادگاه‌های تجدیدنظر در سال گذشته از 13 شعبه به 20 شعبه رسیده و در سال جاری نیز دو شعبه به شعب فعال تجدیدنظر اضافه‌شده است.
در حال حاضر 11 هزار و 901 زندانی در استان کرمان حضور دارند، این میزان در مقایسه با ابتدای سال 94، کاهش هفت‌درصدی داشته است.
زندان یک داروی تلخ است که برای درمان برخی معضلات اجتماعی به کار می‌رود و این داروی تلخ در حال حاضر تبدیل به یک معضل شده است.
34 جلسه حفظ حقوق بیت‌المال در سطح استان تشکیل‌شده که از این تعداد هشت جلسه مربوط به مرکز استان کرمان بوده است.
بر اساس مصوبات این شورا اقدامات مؤثری ازجمله تعیین تکلیف و تثبیت حدود پلاک 2094 بخش 9 کرمان در شهر رفسنجان انجام شد.
در رسیدگی به پرونده‌های مربوط حفظ حقوق بیت‌المال، 656 نفر تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند و دو هزار و 446 هکتار اراضی دولتی به‌موجب این احکام به دولت اعاده شد که ارزش ریالی آن‌ها بالغ‌بر 650 میلیارد ریال برآورد شده است.
در هفته قوه قضائیه امسال جشنواره مطبوعات با عنوان «قلم و عدالت» از اول تا 10 تیرماه در سطح رسانه‌های استان در رشته‌های خبر، مصاحبه و گزارش برگزار می‌شود و به نفرات اول تا سوم هر رشته سکه طلا اهداء خواهد شد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *