پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | سلامت

سلامت





۲۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱:۳۰

کاهش پرخاشگری با امگا 3

مطالعات محققان نشان می دهد مصرف «امگا3 » بهترین گزینه برای کاهش پرخاشگری کودکان و نوجوانان در کمترین زمان ممکن است.
به گزارش ایرنا ، پرخاشگری کودکان و نوجوانان یکی از بزرگترین معضلات والدین و معلمان است. مطالعات اخیر محققان دانشگاه« پنسیلوانیا » نشان می دهد تغذیه نقش مهمی در میزان خشم دارد و رژیم غذایی حاوی امگا 3 و انواع دیگر ویتامین و مواد معدنی، قادر به کاهش پرخاشگری در کودکان و تعدیل رفتار آنان است.به گزارش «ساینس»،تمرکز این مطالعه در چگونگی عملکرد بیولوژیکی مغز و تاثیر آن بر روابط اجتماعی بوده است. آنچه محققان را شگفت زده کرده، مدت زمان تاثیر امگا 3 در کاهش پرخاشگری کودکان است. این مطالعه نشان می دهد نشانه های خشم و پرخاشگری در کودکانی که رژیم غذایی حاوی امگا 3 داشته باشند، پس از گذشت سه ماه، اصلا دیده نمی شود.
تداوم در استفاده از امگا 3، نشانه های خشم و رفتارهای ضداجتماعی را به طور کامل از بین می برد.انواع ماهی، خاویار، روغن زیتون، حبوبات، تخم مرغ، ریحان، اسفناج، گردو، میگو، گل کلم، ماهی آزاد، ساردین، دانه سویا و کلم بروکلی ازجمله مهمترین منابع اسید چرب امگا 3 هستند.مصرف امگا 3 علاوه بر کودکان، در بزرگسالان هم توصیه شده است و قادر به درمان بیماری های قلبی، افسردگی، آرتروز و بیماری های روحی از جمله اسکیزوفرنی است.

پرخاشگران و حافظه آسیب دیده

مطالعه محققان نشان می دهد رفتار خصمانه و مهارت های ضعیف مقابله با استرس می تواند برعملکرد شناختی فرد تاثیر داشته باشد.
به گزارش مهر، اگر می خواهید عقل سالم داشته باشید و در دوره پیری دچارفراموشی نشوید، آرام بوده و آرامش خود را حفظ کنید.
طبق مطالعه جدید آکادمی نورولوژی آمریکا، افراد بزرگسال جوانی که رفتار خصمانه داشته یا برخورد ضعیفی در مقابله با استرس دارند بیشتر در معرض تجربه مشکلات مربوط به حافظه و تفکر در دهه های بعدی زندگیشان هستند.
در این مطالعه که شامل ۳۱۲۶ شرکت کننده با میانگین سنی ۲۵ سال بود، شرکت کنندگان بر اساس میزان نگرش خصمانه و مهارت رویارویی با استرس به چهار گروه تقسیم شدند.از این افراد سوالاتی مبنی بر ارزیابی شخصیت و نگرش ، توانایی مقابله با استرس، توانایی های فکری و حافظه پرسیده شد.
توانایی های شناختی آنها بار دیگر زمانی که میانگین سنی افراد ۵۰ سال بود اندازه گیری شد.نتایج نشان داد وقتی از افراد خواسته شد تا فهرستی از ۱۵ کلمه را به خاطر آورند، افراد دارای بیشترین نگرش خصمانه در دوره جوانی ۱۶کلمه کمتری نسبت به افراد دارای کمترین نگرش خصمانه به یاد آوردند.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *