سایت خبری پیام ما آنلاین | هم‌قطار خوبی باشیم

هم‌قطار خوبی باشیم





۱۱ خرداد ۱۳۹۵، ۲۰:۱۱

هم‌قطار خوبی باشیم
سفر کردن با قطار یکی از لذت بخش ترین شیوه های سفر است، اما به دلیل اینکه فضای داخل قطار کمتر از آن است که آدم بتواند کاملا راحت باشد، همه چیز به این بستگی دارد که همسفرهایتان چه کسانی هستند. فرقی نمی کند که با دوستهایتان یک کوپه دربست گرفته اید، یا اینکه با آدمهای غریبه یک کوپه را قسمت کرده اید، نکاتی هست که باید رعایت کنید تا روی اعصاب همدیگر نروید.
۱ . به اندازه سهم خودتان بار ببرید.
فضایی که برای قرار دادن بار در نظر گرفته شده بسیار کم است و اگر کسی بیشتر از دو ساک کوچک بار داشته باشد، وسایل بقیه افراد جا نخواهد شد. پس ملاحظه کنید و اگر بارهایتان بیشتر است، از فضای زیر پا و یا روی تختتان برای نگهداری از آن استفاده کنید.
۲ . مواظب پاهایتان باشید!
نشستن در طبقیه پایین قطار مستلزم این است که حواستان به فضایی که پاهایتان اشغال می کند باشد. همه دوست دارند پایشان را دراز کنند و یا راحت تر و بازتر بنشینند، اما فضای کافی برای این کار وجود ندارد. حتی اگر با دوستانتان سفر می کنید، این احتمال را بدهید که با شما رودربایستی دارند و ممکن است اذیت شوند.
۳ . جورابهای تمیز بپوشید!
بالا و پایین رفتن از نردبان قطار باعث می شود بیشتر اوقات کفش هایمان را در بیاوریم. حواستان باشد که جوراب تمیز و بدون بو به پا داشته باشید.
۴ . برای آواز خواندن و یا آهنگ گذاشتن نظرسنجی کنید.
اگر اهل زدن زیر آواز هستید و یا دوست دارید موزیک پخش کنید، باید آهنگی باشد که سلیقه دیگران هم آن را بپسندد. پس یا نظرسنجی کنید و یا با هدفون آهنگ گوش بدهید.
۵ . از راهروها استفاده کنید.
اگر زیاد با موبایل حرف می زنید، اگر سیگاری هستید، اگر حوصله جمع را ندارید، از راهروها استفاده کنید. بهترین گزینه!
۶ . سر زمان خوابیدن به توافق برسید.
به دلیل اینکه تخت های قطار باز و بسته می شوند، به خواب رفتن یا نرفتن تصمیم جمعی است. راجع به آن صحبت کنید و اگر تنها یکی دو نفر بودند که با بیدار ماندن موافق نبودند، آنها را به تخت های بالا بفرستید.
۷ . پریز برقی را نوبتی استفاده کنید.
در یک کوپه ۶ نفره تنها دو پریز برق وجود دارد و با وجود اینهمه گجت الکترونیکی که این روزها وجود دارد، احتمالا همه مشتاق به استفاده از آنها هستند.
****
۱۰ پیشنهاد برای عکاسان آماتور
آیا در عکاسی تازه کار هستید؟ برای اینکه بدانید سر چه چیزهایی وقت و تمرکز بیشتری بگذارید، ۱۰ توصیه کوتاه برایتان داریم که دوست داشتیم همان موقع که آماتور بودیم یک نفر به خودمان یاد میداد. حالا میخواهیم این تجربیات را در اختیار شما بگذاریم. توصیه های زیر کمکتان میکند دوربینتان را راحت تر تنظیم کنید و عکس های خوبی بگیرید.
۱ . زیاد به کیفیت دوربین دیجیتالتان حساس نباشید.
اینکه کیفیت عکسهایتان را گردن دوربینتان بیندازید درست نیست. درواقع با هر دوربینی میتوانید عکسهای عالی بگیرید. کیفیت یک عکس به چیزهایی است که در عکس می گنجانید واینکه آنها را چطور در عکس قرار میدهید.
۲ . از مدهای مناسب برای هرنوع عکسی استفاده کنید.
مدهای دوربینتان را به خوبی بشناسید و برای عکاسی در موقعیت های مختلف از مدهای مختلف استفاده کنید. برای اینکار میتوانید از اینفوگرافیکی که گردالی برایتان تنظیم کرده است استفاده کنید.
۳ . لازم نیست حتما دوربینتان را دستی تنظیم کنید.
مثلا فوکوس خودکار دوربین یا تعادل سفیدی و تنظیم ایزوی خودکار بسیار خوب کار میکنند. لازم نیست حتما همه چیز را خودتان دستی تنظیم کنید.
۴ . صبر کنید تا نور مناسب را پیدا کنید.
حواستان به نور باشد! مثلا عکاسی از منظره در نور اول صبح خوب است، یا عکاسی ماکرو در هوای ابری ولی روشن.
۵ . بهتر است عکسهایتان را در فرمت RAW بگیرید
بین فرمت های JPEG و RAW دومین فرمت بهتر است. زیرا درصورت تیره یا روشن شدن عکس یا اشکالات دیگر، با این فرمت میتوانید عکس هایتان را تغییر دهید.
۶ . از های لایت های بریده شده بپرهیزید.
اگر نور زیادی در عکس باشد این خطر وجود دارد که جزییات قسمت های روشن تر، کاملا سفید شوند. برای اینکه این نوع های لایت رخ ندهد باید هیستوگرام روشنی دوربینتان را پیدا کنید. نموداری که همراه عکس نشان داده میشود. اگر نمودار به سمت راست صفحه ی دوربین میرفت، این احتمال هست که نوز زیاد عکستان را خراب کند.
۷ . حواستان به سرعت شاترتان باشد.
قانون طلایی اینست که سرعت شاترتان باید برابر با فاصله ی کانونی لنزتان باشد. مثلا یک پنجاهم ثانیه برای یک لنز ۵۰میلی متری.
۸ . از اشتباه کردن نترسید.
عکاسان حرفه ای اینطوری به دنیا نیامده اند! آنها هم دکمه های دوربین را تست کرده اند، عکسهای تار و خراب گرفته اند و اشتباه کرده اند و با گرفتن یک عکس خوب خوشحال شده اند.
۹ . صدای دوربین را قطع کنید.
وقتی دوربین چیزی را در فوکوس قرار میدهد، بوقی میزند، این بوق را که قطع کنید عکاس بهتری نمیشوید ولی لذت بیشتری از عکاسی میبرید.
۱۰ . اول به پس زمینه نگاه کنید.
حواستان باشد چیزهایی که در پس زمینه هستند باعث نشوند توجه بیننده ی عکس از هدف اصلی عکس منحرف شود. به پس زمینه حسابی دقت کنید.
منبع/http://gerdali.com

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *