سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۱۰ خرداد ۱۳۹۵، ۲۲:۲۶

بهره مندی
62 درصدی خانوارها در استان از گاز طبیعی
محمد علی ودیعتی مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان گفت: 62 درصد خانوار استان در قالب 31 درصد روستایی و 84 درصد شهری ، تحت پوشش خدمات گاز رسانی این شرکت قرار دارند و از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند. مدیر عامل شرکت گاز استان کرمان همچنین گفت: هم اکنون 515000 مشترک خانگی و تجاری شامل 88000 مشترک روستایی و427000مشترک شهری ، 73 جایگاه CNG تک منظوره و چند منظوره و 630 مشترک صنعتی در استان تا کنون پذیرش شده اند . ودیعتی ادامه داد: با توسعه زیرساختها و بسترهای مناسب گازرسانی به شهرها و روستاهای استان شتاب گرفته است و ضریب نفوذ گاز در استان کرمان تا پایان امسال به 70 درصد خواهد رسید و ان شا ا.. امسال خانوارهای بیشتری در بخشهای شهری و روستایی استان از گاز طبیعی برخوردار خواهند شد. وی در پایان تأکید کرد : نحوه استفاده صحیح، رعایت نکات ایمنی، صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف نه تنها در زمستان بلکه در تمامی فصلهای سال بایستی رعایت شود.

آغاز ثبت‌نام سوخت اتوبوس و مینی‌بوس درون شهری در سیرجان
مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری سیرجان از راه‌اندازی سامانه سهمیه بندی سوخت گازوییل اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های درون شهری خبر داد. به گزارش واحد خبر روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر سیرجان، مهدی ذاکرزاده با بیان این مطلب گفت: با توجه به سهمیه‌بندی سوخت گازوییل از ابتدای خرداد ماه سالجاری، سامانه‌ای تحت عنوان سامانه پایش و پیمایش سوخت در اتحادیه اتوبوسرانی‌های شهری کشور راه‌اندازی شده که مالکان و رانندگان اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های درون شهری برای دریافت سهمیه سوخت خود ملزم به ثبت‌نام در این سامانه هستند. وی افزود: متقاضیان می‌توانند جهت ثبت‌نام در این سامانه به سازمان اتوبوسرانی سیرجان (واقع در بلوار قاآنی جنب پمپ گاز سی‌ان‌جی) مراجعه کنند. مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری سیرجان یادآور شد: چنانچه مالکان و رانندگان اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های درون شهری اقدام به ثبت‌نام جهت دریافت سهمیه سوخت خود نکنند، سوخت آنها به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد و عواقب آن به عهده خود آنها است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق جنوب استان کرمان:
شدت مصرف انرژی در ایران چهار برابر متوسط جهانی است

مدیر عامل شرکت توزیع برق جنوب کرمان در نشست هم اندیشی بسیج ادارات و اصناف برای ترویج و گسترش فرهنگ صرفه جویی و بهینه سازی مصرف انرژی با حضور فرمانده بسیج ادارات و اصناف، کارشناس ارشد مدیریت مصرف شرکت مادر تخصصی توانیر گفت: شدت مصرف انرژی در ایران سه تا چهار برابر متوسط جهانی می باشد در حالی که رشد اقتصادی ما کمتر از متوسط دنیاست. مهدوی نیا افزود: این در حالی است که ما یک درصد جمعیت کل جهان را داریم اما دو درصد مصرف انرژی را استفاده می کنیم، به عبارت دیگر ما در حال حاضر بیشتر مصرف می کنیم اما در زنجیره ارزش از آن استفاده نمی کنیم و متاسفانه سهم تولید صنعتی ما کمتر از میانگین دنیا است. وی تصریح کرد: این افزایش مصرف باعث افزایش پیک بار شبکه در ساعات محدودی از شبانه روز و در برخی روزهای سال می شود و برای اینکه در این ساعات که حدود ۳۰۰ ساعت در سال است شبکه بتواند پاسخگوی نیاز مصرف باشد بایستی نیروگاه و شبکه جدید احداث کنیم که نیاز به سرمایه گذاری بالایی دارد. وی با اشاره به این که رشد مصرف برق کشور در پیک بار سالیانه بیش از ۳۰۰۰ مگاوات است، افزود: اگر هزینه سرمایه گذاری لازم برای ایجاد زیر ساخت تولید، انتقال و توزیع به ازای هر کیلو وات را ۱۵۰۰ دلار در نظر بگیریم نیاز به ۴.۵ میلیارد دلار یعنی بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری داریم که تنها برای ۳۰۰ ساعت از سال کارایی دارد. این مقام مسئول راه حل جایگزین را توجه به مدیریت سمت تقاضا دانست و گفت: هم اکنون بیش از ۳۳ میلیون مشترک برق داریم که اگر هر مشترک تنها به میزان ناچیز ۱۰۰ وات صرفه جویی نماید، نیاز مصرف به میزان ۳۳۰۰ مگا وات کاهش می یابد و دیگر نیازی به سرمایه گذاری ۴.۵ میلیارد دلاری نداریم.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *