پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | در نشست عمومی شورای شهر کرمان اتفاق افتاد/ ایرانمنش و مشرفی قید شهرداری را زدند

در نشست عمومی شورای شهر کرمان اتفاق افتاد/ ایرانمنش و مشرفی قید شهرداری را زدند





۹ خرداد ۱۳۹۵، ۱۵:۵۱

در نشست عمومی شورای شهر کرمان اتفاق افتاد/ ایرانمنش و مشرفی قید شهرداری را زدند

نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان شامگاه یکشنبه در محل خانه شهر کرمان برگزار شد و دو عضو شورای شهر که از گزینه های تصدی گری شهرداری کرمان محسوب می شدند، از کاندیداتوری شهرداری انصراف دادند. در این نشست علی بابایی، سرپرست شهرداری کرمان هم حضور پیدا کرده بود تا گزارشی از اقدامات اخیر شهرداری کرمان به شورای اسلامی شهر ارائه دهد.
انصراف ایرانمنش و مشرفی از شهردار شدن
از زمانی که سیف الهی عطای شهرداری را به لقایش بخشید و حضور در معاونت عمرانی استانداری را به شهرداری ترجیح داد، گزینه های زیادی برای جایگزینی او مطرح شد. محمدطاهری، علی کارنما، علی بابایی، منصور ایرانمنش و این اواخر علی اکبر مشرفی. منصور ایرانمنش، از اعضای شورای شهر که تحصیلاتش مرتبط با عمران شهری است تاکنون به عنوان یکی از گزینه های جدی شهرداری کرمان مطرح بود. او که از چهره های نزدیک به جبهه پایداری در کرمان محسوب می شود اما در نشست عمومی شورای شهر انصرافش را اعلام کرد. ایرانمنش گفت: اعتقاد دارم شهردار کرمان باید با مجموعه‌ی مدیران ارشد استان تعامل، هم‌کاری و ارتباط نزدیک داشته باشد؛ بنابراین، من به نظر مقامات ارشد استان احترام گذاشته و از کاندیداتوری برای شهرداری کرمان کناره‌گیری کردم. این صحبت ایرانمنش نشان از مخالفت مسئولان استان با شهردار شدن وی دارد. پیش از این هم در رسانه ها خبرهایی مبنی بر مخالفت اصلاح طلبان شورا و استانداری کرمان با ایرانمنش شنیده می شد اما هیچکس این مخالفت ها را تایید نمی کرد. حالا با صحبت های ایرانمنش، مخالفت برخی از مسئولان با شهردار شدن وی تایید شد.
گزینه دیگری که طی هفته های اخیر برای سمت شهرداری کرمان مطرح شده بود، علی اکبر مشرفی مدیر شرکت بارز بود. مشرفی که از چهره های نزدیک به اصلاح طلبان در شورای شهر کرمان محسوب می شود حتی تا یک قدمی شهردار شدن پیش رفت. هفته گذشته بود که خبر رسید در جلسه ای غیرعلنی اعضای شورای شهر برای انتخاب مشرفی به عنوان شهردار کرمان به توافق رسیدند و حتی 2 عضو شورای شهر برای اطمینان دادن به مشرفی به وی گفته بودند همه اعضا راى علنى مى دهند. چرا که مشرفی شرط پذیرش شهرداری کرمان را موافقت همه اعضای شورای شهر کرمان عنوان کرده بود. با مطرح شدن نام مشرفی به عنوان گزینه شهرداری اینطور به نظر می رسید که گزینه نهایی شهرداری مشخص شده است. چرا که مشرفی علی رغم نزدیکی به اصلاح طلبان، از فعالیت سیاسی پرهیز کرده است. نشانه اش هم حضور در همایش اصولگرایان کرمان در خانه شهر که با سخنرانی حدادعادل برگزار شده بود. به همین دلیل به نظر نمی رسید اصولگرایان شورا هم مخالفت چندانی با مشرفی داشته باشند. از طرف دیگر شنیده شد رئیس شورای شهر پس از جلسه غیرعلنی که منجر به مطرح شدن نام مشرفی شده بود، نظر معاون فعلی استاندار و شهردار سابق را هم جویا شده و معاون عمرانی استاندار هم موافقت خود را اعلام کرده بود و با این وضعیت مشرفی به رقیبی جدی برای بابایی و کارنما جهت تصدی سمت شهرداری کرمان تبدیل شده بود. اما نشست عمومی شورای شهر و انصراف مشرفی از شهرداری همه معادلات را بهم ریخت. مشرفی در این نشست گفت: مدیران گروه صنعتی بارز بیان کردند در شرایط حساس فعلی جدا شدن من از صنایع لاستیک بارز کرمان به صلاح نیست و به شدت با ماموریت و حتی استعفای من مخالفت کردند. پس این نشست هم سخنگوی شورای شهر که شنیده می شد از موافقان شهردار شدن مشرفی در شورا به حساب می آمد در مصاحبه ای گفت که در حال حاضر هیچ گزینه ای به صورت جدی مد نظر شورا برای انتخاب شهردار کرمان وجود ندارد. این مصاحبه سخنگوی شورای شهر شاید نشان از این داشته باشد برخی از اعضای شورای شهر حالا که گزینه های کمتری برای شهرداری کرمان باقی مانده اند فعلا با شهردار شدن بابایی موافق نیستند چشم به روزها و هفته های آتی دارند. خصوصا که سخنگوی شورای شهر از امکان تمدید سرپرستی بابایی در شهرداری کرمان سخن گفت و اظهار داشت: طبق قانون شورای شهر، شورا موظف است طی مدت سه ماه از رفت شهردار؛ فردی را به عنوان شهردار تعیین و منصوب کند و اگر در طی این سه ماه نتوانست به جمع بندی خاصی در انتخاب شهردار برسد از فرصت سه ماهه دیگری برخوردار می شود. شورا می تواند از این حق قانونی استفاده کند و طی شش ماه از روی عقلانیت فردی را به عنوان شهردار انتخاب نماید اما ما برای اینکه عجولانه تصمیم نگیریم در حال حاضر «علی بابایی» را به عنوان سرپرست شهرداری کرمان انتخاب کردیم. گفتنی ست دیگر گزینه باقی مانده، علی کارنما، بدلیل حواشی که داشته مخالفت اعضای شورای شهر را برای شهردار شدن می بیند و دیگر نمی توان او را گزینه ای دست اول مد نظر قرار داد.
خلع ید پیمان کار طرح «شش دروازه» میدان شهدا
علی بابایی، سرپرست شهرداری کرمان هم در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان حاضر شد و به ارائه گزارشی از اقدامات اخیر شهرداری پرداخت. در زیر گزیده ای از مهمترین صحبت های بابایی در این نشست را به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان می خوانید:
روسفیدی شهردار به سیاه کردن خیابان‌هاست، از روزهای اولی که به‌عنوان سرپرست شهرداری معرفی شدم، آسفالت معابر شهر کرمان یکی از دغدغه‌هایم بود.پ
از شنبه‌ی هفته‌ی آینده کار آسفالت معابر شهر کرمان براساس اولویت آغاز می‌شود؛
پرداخت حقوق پرسنل اعم از رسمی و قراردادی نیز یکی از ضروریت‌هاست و در این خصوص نیز تلاش شد تا حقوق تمام پرسنل و کارگران شرکت‌های پیمان‌کار پرداخت شود.
اجرای فاز دوم «صاروج پارس» یکی از این پروژه‌ها بود که نیاز به دو تملک داشت و مشکلی هم با میراث فرهنگی داشتند که مشکلات حل و کارگاه این پروژه تجهیز شد و اکنون کار در حال انجام است.
موضوع اصلی در «بام کرمان» گرفتن سند زمین «بام کرمان» به نام شهرداری کرمان بود که این مهم با کمک و حمایت استاندار کرمان در حال انجام است و به‌زودی با حضور دکتر «جوادی» مدیرعامل مؤسسه‌ی مالی و اعتباری عسکریه به‌عنوان سرمایه‌گذار، کلنگ «بام کرمان» زده خواهد شد
سرمایه‌گذاری ورود کرده و حاضر است در ازای استفاده از تبلیغات شهری پل‌ها و دکه‌های پارک‌های شهر، سرویس‌های بهداشتی مورد نیاز شهر کرمان را بسازد.
هم‌اکنون سه پل «صدوقی-راه‌آهن»، «ابوذر» و «غدیر» در حال ساخت است.
سرعت بخشیدن به ساخت پل «سیدی» از مهم‌ترین مواردی بود که از ابتدای کارم به‌عنوان سرپرست شهرداری پی‌گیری کردم و تا آخر شهریور، 24 متر اولیه‌ی پل نصب می‌شود.
پیمان‌کار طرح «شش دروازه‌ی» میدان شهدا خلع ید شد.
برای ساخت زیرگذر «جبلیه» با میراث فرهنگی به جمع‌بندی رسیدیم و با شرکت «جهاد نصر» نیز توافق کردیم تا با تهاتر 100 درصدی با پروانه‌ی ساختمان، این زیرگذر را احداث کند.
شهرداری کرمان نیروی بسیار زیادی دارد
اعضای شورای شهر کرمان هم در این نشست به بیان موضوعاتی پرداختند که در زیر مهمترین صحبت های اعضای شورا را می خوانید:
مویدی: بیش از چهار میلیارد تومان بابت جرائم ماده‌ی 77 و بیش از 13 میلیارد تومان بابت جرائم ماده‌ی 100 از دستگاه‌های اجرایی استان طلب‌کار است.
دیوان بیگی: مقرر شده تا پایان این دوره‌ی شورا، دو پارک بانوان دیگر در محدوده‌ی خیابان‌های «ابوذر» و «فیروزآباد» ساخته شود.
مشرفی: درآمد پایدار شهرداری در سال‌جاری در بهترین حالت 180 میلیارد تومان است که از این رقم 130 میلیارد تومان صرف حقوق و مزایای کارکنان می‌شود؛ ضمن این‌که هر سال، هزینه‌های پرسنل حدود 25 درصد افزایش پیدا می‌کند، اما درآمدهای پایدار شهرداری ثابت و یا رو به کاهش است و با این وضعیت، قطعاً شهرداری کرمان در سال‌های آینده با مشکلات بیش‌تری روبه‌رو خواهد شد. الان بهترین زمان برای عبور از این بحران است. اکنون، بسیاری از هم‌کاران در شهرداری می‌توانند بازنشسته شوند. شهر تهران 9 میلیون نفر جمعیت و شهرداری تهران 38 هزار نفر نیرو دارد و این درحالی است که جمعیت شهر کرمان 560 هزار نفر و تعداد پرسنل شهرداری کرمان 7800 نفر است که در مقایسه با شهرداری تهران، شهرداری کرمان نیروی بسیار زیادی دارد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

مطالب مرتبط

تقلای حذف نظارت محیط‌زیست

وزارت صنعت بهره‌برداری از معادن بدون عملیات فراوری را مشمول ارائهٔ گزارش ارزیابی محیط زیستی ندانست

تقلای حذف نظارت محیط‌زیست

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

بارش برف و باران امروز ادامه دارد

تقلا برای کشتن آبخوان‌ها

پیش از پایان مطالعهٔ دانشگاه شیراز، استاندار یزد از مطالعهٔ جدید برای راه‌اندازی «معدن مس دره زرشک» خبر می‌دهد

تقلا برای کشتن آبخوان‌ها

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

۲۲ استان کشور تا پایان هفته بارش برف و باران سنگین را تجربه می‌کنند

انسداد راه دسترسی ۱۶۰ روستای لرستان

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

گزارش «پیام ما» از نشست بررسی کاربرد فناوری‌های نوین در صنایع خلاق

اکوسیستم استارتاپی عامل آشتی کسب‌وکاری مردم و نوآوران

بلاتکلیفی سد باطلهٔ معدن مهراصل

بلاتکلیفی سد باطلهٔ معدن مهراصل

مسافران قطار مرگ

گروهی از زنان مکزیک جان خود را برای رساندن غذا به مهاجران به خطر می‌اندازند

مسافران قطار مرگ

سرمایه‌گذاری در معدن بازنده

بار دیگر تلاش‌ها برای فعال‌کردن معدن مس دره‌زرشک در دامنهٔ شیرکوه آغاز شد

سرمایه‌گذاری در معدن بازنده

چتر سیاه بر آسمان اهواز

دود نیشکرهای سوخته هوای خوزستان را آلوده کرد

چتر سیاه بر آسمان اهواز

درختان، قربانیان جاده «گلیران»

جاده‌ ۲۷ کیلومتری معدن گلیران که قرار بود ۶.۷ متر عرض داشته باشد، ۲۰ متری شد

درختان، قربانیان جاده «گلیران»

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *