پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | شب ورزش و جوانان در حاشیه جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در برج میلاد برگزار شد/ ورزش نماد توسعه

شب ورزش و جوانان در حاشیه جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در برج میلاد برگزار شد/ ورزش نماد توسعه





۵ خرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۰۵

شب ورزش و جوانان در حاشیه جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در برج میلاد برگزار شد/ ورزش نماد توسعه
شب ورزش و جوانان در حاشیه جشنواره فرهنگی اقتصادی کرمان در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی از جمله محسن مهرعلیزاده رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی و معاون رئیس دولت اصلاحات، بهرام افشارزاده مشاور وزیر ورزش و جوانان، محمودی نیا مدیرکل ورزش و جوانان کرمان، محمد صنعتی پیشکسوت ورزش کرمان، روسای چند فدراسیون از جمله مهدوی رئیس کرمانی فدراسیون هندبال و شجاعی رئیس کرمانی فدراسیون تیرادنازی با کمان، سردار رفیعی نیا نایب رئیس کرمانی فدراسیون تیراندازی، سیدی رئیس کرمانی و اسبق کمیته داوران ایران و آسیا، محسن رشیدی نژاد سرمربی اسبق تیم ملی کاراته، علی زنگی آبادی رئیس اسبق دوچرخه سواری ایران، برخی از اعضای فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی و چند ورزشکار از جمله وحید طالبلو برگزار شد.
ورزش از شاخصه های توسعه است
محمد علی شجاعی رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان اولین سخنران این مراسم بود. شجاعی گفت: علت تشکیل این جلسه نتیجه یک تفکر مدیریتی است. تفکری که موجب شده مدیریت استان ظرفیت استان کرمان را به ایرانیان معرفی کند. وی افزود: این هفته با نگاهی جدید به مدیریت یعنی یک رشد متوازن در حوزه های مختلف که اکثر کشورهای توسعه یافته کنونی از آن برخوردارند شکل گرفت. رئیس کمیته ورزش و جوانان جشنواره کرمان ادامه داد: نمی توان حرف از رشد متوازن در همه حوزه ها زد و از حوزه ورزش و جوانان عبور کرد. قرار بر این است که در کنار رشد متوازن آمارهای مربوط به حوزه ورزش و جوانان هم رو به جلو باشد. شجاعی تصریح کرد: مگر می شود حرف از پیشرفت زد و جوان را ندید و حرف از جوان زد و ورزش را ندید. ورزش یک مقوله ای است که از سایر بخش ها جدا نیست. امروزه ورزش یک ارتباط ناگسستنی با بخش های دیگر دارد. امیدواریم این نگاه در کشور و کرمان تقویت شود و به ورزش به عنوان یک تخصص و یک حرفه نگاه کنیم که البته این اتفاق در کرمان در حال وقوع است و به خوبی یافته اند که این ارتباط باید باشد. رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان ایران اظهار داشت: ما در ورزش باید گام هایی برداریم که تحول ایجاد کند چرا که یکی از شاخصه های توسعه و پیشرفت کشورها ورزش است. شجاعی سخنانش را با شعر کرمان دل عالم است و ما اهل دلیم به پایان برد.
ورزش زیرساخت توسعه پایدار است
عضو فراکسیون ورزش و جوانان مجلس شورای اسلامی سخنران بعدی این همایش بود. گروسی گفت: ما به مقوله ورزش و آموزش به صورت هزینه ای نگاه می کنیم در حالی که ورزش توسعه اقتصادی دارد. وی افزود: سابقه همه کشورهایی که در اقتصاد پیشرفت کردند، آموزش بوده است. کشورهایی که به ورزش حرفه ای توجه کردند آثار فردی و اجتماعی را درک کردند. کشورهایی که در ورزش سرمایه گذاری کردند به جز بعد اقتصاد، در عرصه دیپلماسی هم نفع بردند. نمونه اش مسابقات آسیایی اینچئون که بوسیله ورزش این شهر در دنیا معرفی شد. گروسی اظهار داشت: در مجلس تلاش می کنیم اعتبارات بیشتری در ورزش جذب کنیم. امروز که امپراطوری رسانه ای علیه ماست دو موضوع را بیشتر نیاز داریم. اول بحث ورزش هست که وقتی ورزشکاران مقام می آورند دنیا نگاهش عوض می شود و دوم بحث گردشگری است. وی خاطرنشان کرد: ما قطعا بیشتر از دیگر کشورها به توجه به ورزش نیاز داریم. این نماینده مجلس ابراز داشت: در بحث استان کرمان افتخارات زیادی کسب شده است. زهرا نعمتی در رشته تیر و کمان مدال طلا را در المپیک کسب می کند و افتخار نظام اسلامی می شود. گروسی در پایان گفت: امیدواریم ایران اسلامی در عرصه های بین المللی بدرخشد و قطعا ورزش و جوانان می تواند بهترین ابزار و زیرساخت توسعه پایدار در ایران باشد.
کرمان آنطور که باید معرفی نشده است
استاندار کرمان دیگر سخنران این همایش بود. علیرضا رزم حسینی گفت: یکی از اهدافی که لازم است در مسیر توسعه یافتگی مدنظر قرار بگیرد بحث ورزش است. ما در حوزه ورزش نیازمند یک سند کاربردی و راهبردی برای استان کرمان بودیم که این سند تدوین شد. وی افزود: یکی از اهداف ما در این سند این بود که ما در حوزه ورزش باید به استعدادهای محلی و استانی تکیه کنیم. بخشی از این سند اجرا شده است و بحث استعدادیابی از سنین پایین تا جوانی در این سند وجود دارد. ما در ورزش اگر سند داشته باشیم قطعا برای جامعه ورزشی ایران ورزشکارانی از کرمان بلند خواهند شد. استاندار کرمان با اشاره به اینکه در 12 رشته در کرمان سرمایه گذاری شده است افزود: ما نمی توانیم در همه رشته های سرمایه گذاری کنیم و نمی توانیم در رشته هایی سرمایه گذاری کنیم که اثر اجتماعی پایداری ندارند. وی همچنین نسبت به هزینه هایی که در برخی رشته ها می شود و نتیجه مناسبی ندارد انتقاد کرد و گفت: نمی شود که یک بازیکن غریبه را با قیمت میلیاردی جذب کنیم و نتیجه اش این بشود که آن بازیکن به جای دروازه حریف، گل بخودی بزند و بعد هم طلبکار باشد. رزم حسینی مطابق معمول به بحث های اقتصادی هم پرداخت و گفت: کرمان نتوانسته است آنطور که لازم است معرفی شود.
کرمان قابلیت های مهمی دارد. ما در دولت دنبال این هستیم دولت اقتصادی کوچکی را در کرمان اجرا کنیم. کرمان در همه بخش های اقتصادی استعداد دارد. وی خاطرنشان کرد: دولت تدبیر و امید درصدد است نهادهایی در استان ایجاد کند که وابسته به استاندار نیست. این نهادهای اقتصادی وابسته به تمرکز زدایی در دولت مرکزی است و این سیاست از طرف دولت هم دنبال می شود. استاندار کرمان در پایان گفت: ما بدنبال این هستیم که خلق ثروت از مسیر توجه به استعدادهای محلی و فعال کردن بخش خصوصی و تمرکز زدایی باشد مخصوصا که امروز اوضاع سیاست خارجی ما هم خوب شده است.
محمودی نیا مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان هم فقط به ذکر خیرمقدم و خوشامدگویی اکتفا کرد.
کرمان استعدادهای زیادی دارد
آرش برهانی هم در این مراسم دقایقی کوتاه صحبت کرد. بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران گفت: خیلی خوشحالم در جمع دوستان همشهری ام هستم. امیدوارم این جشنواره به پیشرفت ورزش کرمان کمک کند. چرا که کرمان استعدادهای زیادی دارد.
ورزش نماد توسعه است
رئیس فدراسیون هندبال سخنران بعدی این همایش بود. ابوالحسن مهدوی گفت: عوامل توسعه یک منطقه را می توان براساس مرور تاریخ یادآوری کرد. وی افزود: در تاریخ انسان ها توسعه خودشان را نشان می دهند. یک روزی اگر منطقه ای محصولات خوبی داشت، می گفتند توسعه یافته است. بعدها مسکن، بهداشت و … به شاخصه های توسعه اضافه شد و امروز ورزش هم به این شاخصه ها اضافه شده است و می توان گفت ورزش نماد توسعه یک استان است. مهدوی در واکنش به صحبت های استاندار مبنی بر سرمایه گذاری در 12 رشته ورزشی گفت: در هر رشته ای که نام ببرید کرمان قهرمان دارد. ما باید به آن نقطه ای برسیم که در همه رشته های ورزشی در کرمان سرمایه گذاری شود.
در پایان مراسم از محمد صنعتی، پیمان نصیری، زهرا نعمتی، صادق رحیمی، محمد حسین ابارقی، عشرت کردستانی و جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی قدردانی شد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مطالب مرتبط

ساختمان‌های قدیمی بندرانزلی بلاتکلیف رها شده‌اند

رئیس اداره میراث فرهنگی بندرانزلی:

ساختمان‌های قدیمی بندرانزلی بلاتکلیف رها شده‌اند

طرحی برای تغییر آغاز سال تحصیلی باتوجه به شرایط آب و هوایی

طرحی برای تغییر آغاز سال تحصیلی باتوجه به شرایط آب و هوایی

پلاستیک، آفتی برای حیات

شعار امسال روز زمین «متحد شدن برای آینده‌ای بدون پلاستیک» است

پلاستیک، آفتی برای حیات

نسخه پایداری در «کندوان»

معماری سنتی ایران چگونه به اقلیم توجه می‌کرد؟

نسخه پایداری در «کندوان»

چاه‌نیمه‌ها خالی ماندند

سخنگوی صنعت آب کشور می‌گوید تنها ۴۰ میلیون مترمکعب آب از افغانستان وارد ایران شده است

چاه‌نیمه‌ها خالی ماندند

معماری ایران دچار تجمل‌گرایی شده است

گفت‌وگو با فرزانه سفلایی، استاد دانشکده معماری دانشگاه همپتون ویرجینیا:

معماری ایران دچار تجمل‌گرایی شده است

در معماری پایدار از همسایه‌ها عقب افتادیم

گفت‌وگو با وحید قبادیان، معمار، مولف و استاد دانشگاه:

در معماری پایدار از همسایه‌ها عقب افتادیم

زنگ خطر غفلت از آمایش سرزمین

ترانه یلدا معمار و شهرساز در گفت‌وگو با «پیام ما» جریان معماری ایران را نقد کرد

زنگ خطر غفلت از آمایش سرزمین

سیل ۱۱ هزار میلیارد تومان خسارت زد

خسارت سیل سیستان‌وبلوچستان اعلام شد

سیل ۱۱ هزار میلیارد تومان خسارت زد

چاپ ترافارد؛ هر آنچه که باید درباره این نوع چاپ دستی بدانید

چاپ ترافارد؛ هر آنچه که باید درباره این نوع چاپ دستی بدانید

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *