پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | خبر

خبر





۴ خرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۰۳

بیکاری فارغ‌التحصیلان ۱۰ برابر زیر دیپلم‌ها
معاون وزیر کار از اجرای طرح ویژه بازتوانمندسازی دانش آموختگان دانشگاهی برای ورود به بازار کار خبر داد و گفت: بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، ۱۰ برابر بیکاری افراد زیردیپلم است. به گزارش خبرگزاری مهر، کورش پرند با اعلام اجرای طرح ارتقاء شایستگی های حرفه ای دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی گفت: این طرح به عنوان یک برنامه راهبردی تکمیل کننده و جبران ساز مهارت ها و صلاحیت های اساسی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی پیشنهاد و در شورای عالی اشتغال مصوب شد. پرند با بیان اینکه بنا به اعلام مرکز آمار ایران حدود یک میلیون نفر از کل بیکاران کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند بیان داشت: براساس برآورد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نرخ بیکاری در فارغ التحصیلان دانشگاهی ۱۰ برابر کسانی است که دارای تحصیلات دیپلم و زیردیپلم هستند و از سویی کارفرمایان و بنگاهداران، عدم مهارت و ناتوانی نیروی جوان در مشاغل تخصصی و نیازمند تجربه را از دلایل اصلی بیکاری کارجویان فارغ التحصیل دانشگاهی می دانند.

حذف یارانه به‌خاطر سفرهای خارجی شایعه است
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بررسی روزانه اعتراض‌ یارانه بگیران در سامانه ثبت اعتراضات خبر داد و با شایعه خواندن سفرهای خارجی به عنوان ملاک حذف یارانه بگیران گفت: در بررسی‌های صورت گرفته از تعداد حذف شدگان، یارانه 17 هزار نفر مجددا برقرار شد. ابوالحسن فیروزآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به سامانه ثبت اعتراض یارانه‌بگیران، گفت: کار بررسی درخواست‌های اعتراضی همچنان ادامه دارد و در صورتی که اعتراض فردی وارد باشد یارانه وی مجدد برقرار خواهد شد. وی تصریح کرد: اعتراض‌های ثبت شده روزانه مورد بررسی قرار می گیرد و افراد می‌توانند در سامانه‌ای که قبلا اعلام شده اعتراض خود را به ثبت برسانند تا رسیدگی شود. فیروزآبادی همچنین درباره دلیل خطای صورت گرفته در حذف یارانه بگیران، گفت: در بررسی مجدد به این نتیجه رسیدیم که این عده نباید حذف می شدند، لذا یارانه این خانوارها برقرار شد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا سفرهای خارجی ملاک حذف یارانه بگیران بوده است؟ گفت: این حرف در حد شایعات است و هنوز به طور رسمی اعلام نشده است.

برجام معاهده نیست که در مجلس به تصویب برسد
رئیس سازمان انرژی اتمی درواکنش به درخواست تصویب برجام درمجلس به عنوان یک موافقت نامه بین المللی،گفت: این متن هنوز موافقت نامه، کنوانسیون یا معاهده بین المللی تلقی نمی شود وبرنامه جامع اقدام مشترک است. به گزارش نامه نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی علی اکبر صالحی، با اشاره به ارائه متن دوم ترجمه برجام به مجلس و انتقاد برخی از نمایندگان مجلس نسبت به ترجمه نخست این متن، گفت: در این رابطه متن برجام به چند بخش تقسیم و هر یک از دستگاه های متولی وظیفه ترجمه آن را برعهده گرفتند، به طوری مثال سازمان انرژی اتمی بخش های فنی و وزارت بخش های حقوقی مربوطه به برجام را ترجمه کردند. وی با اعلام اینکه متولی مسائل مربوط به برجام و حتی ترجمه آن وزارت امور خارجه است، افزود: کارشناسان سازمان انرژی اتمی در چند وقت اخیر تلاش بسیاری کردند که در بخش فنی ترجمه فارسی عین متن برجام باشد، حال اگر وزارت خارجه اعلام کرده که متن انگلیسی برجام مبنا و اصل است، باید به این موضوع توجه کرده و آن را مد نظر قرار داد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *