سایت خبری پیام ما آنلاین | ۹ ایده برای آرامش کودکان در رویارویی با احساسات شدید

۹ ایده برای آرامش کودکان در رویارویی با احساسات شدید





۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۱:۴۸

۹ ایده برای آرامش کودکان در رویارویی با احساسات شدید
در ادامه پیشنهاداتی برای رسیدن به آرامش و تخلیه احساسات شدید به صورتی امن را بیان می کنیم.
راه حل امن، راه هایی است که کودکان می توانند احساسات شدید خود را بدون آزار خود یا دیگران حل کنند.
بیرون برویدو به توپی ضربه بزنید یا پیاده روی کنید. فعالیت فیزیکی. یک خروجی عالی برای برخورد با احساسات است و طبیعت، یک التیام دهنده. بی نظیر است.
مشت زدن به یک بالش؛ یک راه بی خطر براى خروج بخار هنگامی که مدیریت عصبانیت یا احساسات بسیار ناراحت کننده است.
یک موسیقی گوش دهید یا آواز بخوانید؛ هر کودکی با موسیقی ویژه ای آرام می شود. آن آهنگ آرامش بخش برای کودکتان را می بایست بیابید.
چشمان خود را ببندید و به مکانی آرامی بیاندیشید. یک راه عالی برای آسودگی کودکان است که باید با آنها در زمان هایی این تمرین را داشته باشید. بنابراین آنها خواهند توانست در مواقع رویارویی با احساسات ناراحت کننده از آنها بهره ببرند.
یک نقاشی بکشید؛ کودک خود را تشویق کنید که خلاقیت خود برای بیان نشانه ای آنچه احساس می کند، بهره برد. ” دوست داری تصویری از آنچه احساس می کنی، بکشی؟”
یک نامه یا داستان بنویسید؛ باز هم این ترفند، کودک شما را با یک خروجی خلاقانه برای احساسات تجهیز می کند. ممکن است کودک شما، یک نامه به برادر خود بنویسید و از احساسش حتی می توانید پایانی دیگر طراحی کنید.”
یک کتاب بخوانید؛ راه حلی برای کودکانی است که مطالعه به آنها برای رهایی از سایر حس ها کمک می کند.
با شخصی سخن بگویید؛ من معمولا با مادر یا همسرم صحبت می کنم. کودک من نیز ممکن است به روندی حمایتگری مشابه این برای بیان احساسش نیاز داشته باشد.
تقاضای محبت کنید؛ برخی کودکان با تماس فیزیکی هنگام ناراحتی احساس آرامش و راحتی می کنند.
۹ ایده برای آرامش کودکان در رویارویی با احساسات شدید
نکته پایانی؛ تاثیر گذاری این روش ها به میزان تمرین و پایبندی شما دارد. به همین سبب، پوستری از این روش ها را گذاشته ایم تا چاپ کرده و در قابی روبروی خود داشته باشید تا با یادآوری این روش ها، در نهان شما کاملا درونی شود و کودک شما بتواند در مواقع لزوم، آنها را بکار بندد.
در ادامه باید به مصاحبه‌ی دکتر تاتاری، روانپزشک با باشگاه خبرنگاران جوان اشاره کنم که عنوان کرد: ده دقیقه ماساژ دو تا سه بار در هفته، به اعتماد سازی بین مادر و کودک، جلوگیری از بیماری ها و ارتباط برقرار کردن بین آنها کمک می کند.
وی بیان کرد: با توجه به نبودن قانون خاصی برای ماساژ کودک، بهترین زمان برای انجام این کار زمان بیداری و با نشاطی کودک است.
وی ادامه داد: ماساژ باید از روش های مختلفی مانند ماساژ جلوی بدن شامل دست ها و پاها، سینه، شکم، ساق پا، ران و ماساژ پشت بدن، پشت پاها و ماساژ سر و صورت انجام بگیرد.
همچنین دکتر مظفری، متخصص کودکان و نوزادان در ادامه افزود: ماساژ مستمر کودک، عضلات و مفاصل نوزاد را محکم، بیماری های رایج کودکان را بهبود، در مورد درآوردن دندان کودک و در کودکانی که نیاز به مراقبت ویژه دارند مانند کودکان دچار سندرم داون، ضایعه اعصاب حسی فلج مغزی و نوزادان نارس مفید و موثر است.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *