پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | چه هنری داشتند که منابع را مصرف کردند بدهی هم بالا آوردند

چه هنری داشتند که منابع را مصرف کردند بدهی هم بالا آوردند





۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۲۰:۲۳

چه هنری داشتند که منابع را مصرف کردند بدهی هم بالا آوردند
معاون اول رئیس جمهور باز هم به انتقاد از دولت پیشین پرداخت. گزیده صحبت های اسحاق جهانگیری را به نقل از خبرآنلاین در زیر می خوانید:
دهه 80 فرصت بی‌نظیری برای صنعتی شدن ایران که متأسفانه سوءمدیریت‌ها باعث شد این فرصت را از دست بدهیم.
اگر فکر می‌کنیم که قادریم سیاست‌های خارجی را طور دیگری تنظیم کنیم و سیاست‌های فرهنگی را به یک روش دیگر که در آن ارتقای منزلت بخش خصوصی لحاظ نشده باشد، اشتباه می‌کنیم.
بین سال‌های 84 تا 92 درآمدهای ارزی کشور به 950 میلیارد دلار رسید و این در حالی بود که در زمان تبدیل حساب ذخیره ارزی به صندوق توسعه ملی، موجودی این حساب صفر بود در حالی که باید بیش از 150 میلیارد دلار موجودی حساب ذخیره می‌داشتیم.
ما معتقدیم 700 میلیارد دلار صرف واردات شده است که این مسئله بهترین دفاع از دولت گذشته است، اگر برخی اصرار دارند که واردات در آن زمان کم بوده است پس مسئولان وقت باید پاسخ دهند که بقیه منابع ارزی کجاست.
اگر دولت در خزانه بانک مرکزی دست نبرد و در حد منابع خودش، بودجه را تنظیم کند در کشور ثبات حاکم خواهد شد.
هنوز هم تحریم‌ها وجود دارد ولی چرا در کشور آرامش حاکم است و چرا کسی برای خرید ارز در بازار حرص نمی‌زند. زیرا مردم به آینده امیدوار هستند و می‌دانند که تیم کاردان دولت سیاست‌گذاری را بلد است.
بزرگترین مذاکره با شش قدرت بزرگ نتیجه راهنمایی و تدابیر مقام معظم رهبری بود و با صحبت‌های چند شب پیش رهبری نیز در جامعه دوباره یک اعتماد به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای به وجود آمد.
تیم مذاکره‌کننده ایرانی قادر است در مقابل زیاده‌خواهی‌ها با منطق و استدلال و شجاعت از حقوق ملت دفاع کند و به تحریم‌ها پایان دهد.
کانون توسعه صنعتی کشور باید حول صنعت نفت شکل گیرد و باید میلیاردها دلار در بخش نفت و گاز سرمایه‌گذاری شود.
اقتصادی که با صادرات 2 میلیون بشکه‌ای نفت و با نفت صد دلاری اداره می‌شد،در سال جاری شاهد صادرات یک میلیون بشکه‌ای نفت است و قیمت نفت نیز به 55 دلار رسیده است که این مسئله نشان می‌دهد فشار زیادی بر دولت در اداره بودجه و پرداخت یارانه‌ها طی سال جاری وارد می‌شود.
در دولت قبل درآمدهای ارزی کشور تمام شد و علاوه بر آن بدهی نیز به جا ماند؛باید ببینیم انسان چه هنری می‌تواند داشته باشد که هم بتواند منابع ارزی را مصرف کند و هم بدهی بالا بیاورد.

به اشتراک بگذارید:





پیشنهاد سردبیر

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *