سایت خبری پیام ما آنلاین | استاندار کرمان در جلسه هم اندیشی شورای مرکزی جشنواره فرهنگی و اقتصادی کرمان عنوان کرد: همدلی برای معرفی کرمان

استاندار کرمان در جلسه هم اندیشی شورای مرکزی جشنواره فرهنگی و اقتصادی کرمان عنوان کرد: همدلی برای معرفی کرمان





۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۵۶

استاندار کرمان در جلسه هم اندیشی شورای مرکزی جشنواره فرهنگی و اقتصادی کرمان عنوان کرد: همدلی برای معرفی کرمان

جلسه هم اندیشی شورای مرکزی جشنواره فرهنگی و اقتصادی کرمان عصر شنبه در سالن پیامبر اعظم استانداری کرمان با حضور استاندار کرمان به عنوان رئیس جشنواره، یاسر سلیمانی دبیر جشنواره، نمایندگان کمیته های مختلف جشنواره و جمعی از مسئولان استان کرمان برگزار شد.
همه باید بدانند کرمان چه ظرفیت های بزرگی دارد
علیرضا رزم حسینی رئیس جشنواره فرهنگی و اقتصادی کرمان در نشست بررسی برنامه های هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان که قرار است در تهران برگزار شود گفت: ایده های اقتصادی کرمان را که تعدادی از آنها در حد طرح و تعدادی در مرحله اجرا هستند را در هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان در تهران به نمایش بگذاریم. رزم حسینی خاطرنشان کرد: باید پروژه های بزرگی مانند طرح همیاران آب، انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به کرمان و احداث اتوبان بندرعباس – کرمان که در استان در حال اجراست در این جشنواره معرفی شود و مسوولان مربوطه برای ارائه توضیحات لازم در رابطه با این طرح ها حضور داشته باشند. وی از شهردار تهران و همه کرمانی هایی که در شهرداری تهران مسوولیت دارند تشکر کرد و گفت: باید کرمان در یک نگاه را در هفته فرهنگی و اقصادی به نمایش بگذاریم. استاندار کرمان افزود: این جشنواره فرصت خوبی برای معرفی کرمان در ایران است و همچنین برای ایرانیان و کرمانیان خارج از کشور تا همه بدانند که کرمان چه میراث های فرهنگی و ظرفیت های بزرگ اقتصادی و غیره دارد.
وی گفت: همه دستگاه های دولتی، اتاق بازرگانی و بخش خصوصی در این جشنواره حضور فعال داشته باشند و برای پربارتر شدن برنامه های این جشنواره دریغ نخواهیم کرد. رزم حسینی خاطرنشان کرد: همه ما با همه ظرفیت های خود و همه گروه های سیاسی و غیرسیاسی، خطی و غیر خطی در این جشنواره مشارکت دارند و هیچ اختلافی نیست. وی افزود: کرمان را بدون نگاه سیاسی و جناحی در این جشنواره نشان دهیم. وی در رابطه با معرفی کویر بصورت ویژه در این جشنواره گفت: کویر بسیار کم شناخته شده است و بسیاری از ایرانی ها و کرمانی ها از کویر شناخت ندارند و خارجی هایی که کویر را می شناسند اما آن را ندیده اند باید برای همه اینها سمیناری بگذارید و از وزیر کشور و استانداران استان های حاشیه بزرگ کویر برای شرکت در آن استفاده کنید. استاندار کرمان ادامه داد: همچنین ظرفیت های کویر را شناسایی کنید و آنها را نشان دهید.
رزم حسینی که رئیس جشنواره فرهنگی و اقتصادی کرمان هم هست گفت: حتی اگر هر سال نشد دو سالانه برگزار کنیم که تمرینی برای برگزاری نمایشگاه هایی مانند اکسپو شانگهای و ایتالیاست که استان کرمان در نمایشگاه ضعیف حضور داشت. وی خاطرنشان کرد: وب سایت های این جشنواره باید بصورت دائمی نگه داشته شود و هزینه نگهداری آن را پرداخت کرد و روابط عمومی استانداری را در این زمینه فعال می کنیم. استاندار کرمان بیان کرد: باید ستاد ایرانیان خارج از کشور را فعال و با دعوت از آنها در سمینارهای مختلف این جشنواره آنها را به کرمان وصل کنیم.
وی با اشاره به اینکه ما مدیون ایثارگران هستیم گفت: ایثارگران و رزمندگان کرمان یکی از پیشکسوتان و خط شکنان دوران دفاع مقدس بودند که باید آنها را در تهران بخوبی نشان دهیم. وی ادامه داد: این نمایش می تواند عکس، تصاویر و خاطرات گذشته و خاطرات شهیدان زنده استان باشد که نمونه ای از آنها آن بیست و سه نفر بود که نشان داده شد. رزم حسینی گفت: رزمندگان، ایثارگران و جانبازان و شهدای استان کرمان افتخارات بسیاری آفریدند که باید آنها را شناسایی کنیم. وی با بیان اینکه همه عشایر باید نماینده در این جشنواره داشته باشند افزود: حضور سیاه چادرهای عشایر و عرضه و فروش محصولات و تولیدات عشایر در این جشنواره شاید بتواند راهی برای فروش این محصولات در تمام ایران باز شود. وی گفت: در استان کرمان ۶۰ محصول تولید عشایر داریم که اگر بتوانیم فروشگاه یا پارک دائمی را در تهران برای عرضه و فروش این محصولات داشته باشیم به این قشر بسیار کمک خواهد کرد.
می خواهیم در حوزه گردشگری و مسائل اقتصادی نتیجه بگیریم
دبیر جشنواره هفته فرهنگی کرمان در تهران اظهار داشت: ۲۸ کمیته و کارگروه برای برگزاری جشنواره و هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان در تهران تشکیل داده ایم و تا زمان برگزاری جشنواره یک ماه زمان داریم. سلیمانی گفت: از اوایل اسفندماه سال گذشته کار را در قالب جشنواره فرهنگی و اقتصادی استان آغاز کردیم و شورای مرکزی با مرکزیت استانداری کرمان تشکیل شد و همه حوزه های استان کرمان را شامل می شود. وی ادامه داد: هدف ما از معرفی کلی استان این بود که بتوانیم در حوزه گردشگری و مسائل اقتصادی نتایجی بگیریم. وی گفت: تاکنون ۱۲۰ جلسه را در مورد این جشنواره با مدیران و مسوولان استان برگزار کردیم و به سراغ ۱۸ فرمانداری رفتیم. دبیر جشنواره هفته فرهنگی کرمان در تهران اظهار کرد: نمی خواستیم ظرفیت های شهرستان ها در ظرفیت های استان گم شود و می خواستیم برای آنها برنامه ریزی کنیم. وی گفت: سمینارها، برنامه شب ها و سخنران های جشنواره مشخص شده و تلاش برای پررنگ تر شدن کارها داریم.
سلیمانی اظهار داشت: گفت: سه شبکه تلویزیونی این جشنواره را پوشش می دهند و امیدواریم با کمک رسانه ملی برنامه را پوشش دهیم و کار را فراگیرتر کنیم. یاسر سلیمانی افزود: قرار است از شبکه های سه، دو و شما حداقل روزی ۲ ساعت پخش داشته باشیم و از شبکه کرمان هم می خواهیم که برخی برنامه ها که در سطح استان مهم هستند مثل افتتاحیه و برخی شب ها را به صورت زنده پخش کند.
وی خاطرنشان کرد: سه دبیرخانه در تهران در منطقه ۲۲ و ۱۱ تهران به عنوان دو منطقه پشتیبان استان راه اندازی شده است و چهار دبیرخانه هم در شرق و غرب و شمال و جنوب استان کرمان راه اندازی شده است. وی گفت: دو هفته مانده به زمان جشنواره از رسانه ملی و سایر حوزه ها تبلیغات را آغاز می کنیم و دو هزار عکس از مناطق تاریخی کرمان را در مترو تهران که روزانه دو تا سه میلیون نفر از آن استفاده می کنند، توزیع می شود. وی افزود: هر شهرستان متناسب با توانایی خود ظرفیت هایش را ارایه می دهد و امکان فروش محصولات هم وجود دارد. دبیر جشنواره هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان تصریح کرد: ۲۶ نفر کرمانی در شهرداری تهران داریم که در مسوولیت های مختلف از جمله معاون و مدیرکل فعالیت دارد که برای برگزاری این جشنواره به ما بسیار کمک کردند.
وی گفت: شرکت مس سرچشمه اسپانسر چاپ کتاب مفاخر استان کرمان است. سلیمانی اظهار داشت: قرار است ۱۰ تندیس از مفاخر استان بعد از جشنواره در بوستان های تهران نصب شود و بوستانی به عناون بوستان کرمان در تهران خواهیم داشت. همچنین در کنار میدان پونک، میدانی به عنوان میدان تمدن هلیل ایجاد خواهد شد.
هدف ما جذب فرصت های سرمایه گذاری است
رییس کمیته فرصت های سرمایه گذاری جشنواره هفته فرهنگی و اقتصادی کرمان در تهران گفت: ماموریت اصلی ما بهره برداری از فرصت هفته فرهنگی برای درآمدزایی و جذب فرصت های سرمایه گذاری است و کرمان به صورت سالانه این روند را ادامه دهد و فرصت های سرمایه گذاری کرمان را هر سال معرفی کنیم. هاشم مظفری افزود: چارچوب برنامه ها را بر اساس مدل توسعه اقتصادی کرمان و از ظرفیت تجمع کرمانی ها در مرکز در نظر گرفتیم. وی گفت: در حوزه سرمایه گذاری در استان کارهای بسیاری انجام شده که بر اساس مثلث توسعه اقتصادی ارتباطی با استانداری و آقای سنجری و ۱۴ کمیته برقرار کردیم و به نظر می رسد یک کار منحصر بفرد در روز سرمایه گذاری شکل گیرد. وی اظهار داشت: با اساتید بخش اقتصادی دانشگاه های باهنر و آزاد کرمان هم رابطه برقرار کردیم. مظفری که قائم مقام معاونت اقتصادی صدا و سیما هم هست خاطرنشان کرد: از نظر شرکت های کارآفرین تاکنون ۱۰ پروژه برجسته را که سرمایه گذاری ویژه می طلبد طراحی کردیم تا در این جشنواره ارائه شوند. مظفری گفت: ۱۱۰ نهاد سرمایه گذاری مرتبط داشتیم و افرادی از پارک های علم و فناوری، اتاق بازرگانی، سفارتخانه ها، رییس اتاق بازرگانی ترکیه، روسای سازمان های صنعت عراق و افغانستان در این جشنواره حضور خواهند داشت. وی ادامه داد: در روز برگزاری جشنواره حراج پروژه را داریم و بحث ها آغاز می شود و لوح های فشرده چند رسانه ای را برای این طرح ها طراحی می کنیم. وی گفت: بعد از برگزاری کار تمام نمی شود و تدوین کتابچه طرح های برتر و تجلیل از سرمایه گذاران برتر را نیز در برنامه داریم. در شب برگزاری سه سخنران داریم که آقایان رزم حسینی، پورابراهیمی و جلال پور هستند. مظفری افزود: در حوزه وقف اگر حمایت از سرمایه گذاران را داشته باشیم می توانیم با ایجاد موج خبری سرمایه های ویژه ای را جذب کرد.
هدف این است که کرمان در تهران دیده شود
عشرت شایقرییس کمیته مفاخر و نام آوران این جشنواره گفت: حامی نمایشگاه هستیم و بخش اعظم غرفه ها را پیمانکاران ما انجام می دهند. عشرت شایق افزود: روزنامه همشهری قبل، حین و بعد از برگزاری این جشنواره همه پوشش های تبلیغاتی را انجام می دهد و بیلبوردها و پورتابل های شهر تهران را نیز در اختیار گرفته ایم. معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه ۲۲ تهران گفت: منطقه ۲۲ شهرداری تهران منطقه جدید و پایلوت گردشگری تهران است. وی ادامه داد: ۳۷۴ سرای محله در تهران هر گونه پوستر و اطلاعیه ای که رابطه با این جشنواره به دست آنها برسد را در محلات توزیع و تبلیغ می کنند. شایق گفت: هدف این است که کرمان در تهران در بزرگراه ها و محلات دیده شود و در خانه های فرهنگ، فرهنگسراها و کتابخانه ها نیز نامی از این جشنواره و کرمان را داشته باشیم. وی تصریح کرد: بیش از دو هزار مفاخر ملی و فراملی استان کرمان وجود دارد اما مجبور هستیم که برترین های آنها را در دو جلد کتاب معرفی کنیم. شایق با اشاره به اینکه کمیته ایثارگران را بالاتر از مفاخر دیدیم افزود: ۱۵ شهید زنده استان را بویژه سردار حاج قاسم سلیمانی جزء این مفاخر مطرح خواهند شد. شایق در پایان خطاب به استاندار پیشنهادی را مطرح کرد. وی با اشاره به اینکه استان های اردبیل، تبریز، لرستان و سیستان و بلوچستان به تهران آمدند اما دیده نشدند گفت: برای دیده شدن در همه موضوعات خواهر خواندگی داشته باشیم همانطور که اصفهان در ۲۰ استان خواهر خوانده دارد. وی ادامه داد: استان کرمان نیز باید در حوزه های مختلف خواهر خواندگی داشته باشد.
گفتنی ست در این نشست نمایندگانی از کمیته های فرهنگی، ورزش و جوانان، میراث فرهنگی و گردشگری، شهدا و ایثارگران، ارتباطات و تبلیغات، علمی و فناوری، صنایع و معادن، کشاورزی، عشایر، محیط زیست، منابع طبیعی، کارگروه مطبوعات و رسانه، تمدن هلیل و کویر شناسی به ارائه گزارش هایی از برنامه های در نظر گرفته شده برای این جشنواره پرداختند.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *