سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۶:۲۴

تفکیک جنسیتی در صدا و سیما شایعه است
مدیر روابط عمومی رادیو گفت: مگر صدا و سیما مدرسه است که در آن تفکیک جنسیتی شود. به نقل از فرارو، علی اکبر خدابخش ابلاغ بخشنامه تفکیک جنسیتی و اجرای آن در شبکه های رادیویی را به شدت تکذیب کرد. وی افزود: برخی از خبرگزاری ها و سایت ها نیز بدون اینکه تائیدیه و یا تکذیبیه این خبر را جویا شوند آن را منتشر کردند و نمی دانم که چه هدفی از انتشار آن داشته اند. ایشان با اشاره به اینکه تفکیک جنسیتی در بسیاری از نهادها و سازمان ها معنا ندارد و تولید برنامه در رسانه با حضور زن و مرد صورت می گیرد گفت: اگر اندکی با برنامه سازی در صدا و سیما آشنا باشید متوجه خواهید شد که طرح موضوع تفکیک جنسیتی در صداوسیما نشدنی است. خدابخش ادامه داد: البته این مطلب نیز مورد تایید است که بعضی از برنامه های صداوسیما در ایام تعطیلات و بعضی مناسبت‌ها بیشتر از وجود آقایان بهره می برد چراکه طبیعتا گاهی برنامه هایی وجود دارد که خانم ها نمی توانند تا دیروقت در سازمان حضور یابند و با توجه به محدودیت ها و دیگر مسئولیت های خانم ها ملاحظاتی درباره آن ها رعایت می شود که این موضوع تنها محدود به سازمان صدا و سیما نیست.

طراحی و مد حلقه مفقوده نساجی و پوشاک
رییس انجمن مدیریت کیفیت ایران نبود طراحی و مد مناسب در بخش منسوجات داخلی را مهم‌ترین مشکل این صنعت دانست.به نقل از ایسنا، فرزین انتصاریان با بیان اینکه صنعت نساجی کشور تحت فشار است، گفت: در حال حاضر بازارهای داخلی ما دارای مشکل است و در خارج هم اصلا جایگاهی نداریم. وی افزود: این در حالی است که کشوری مثل ترکیه در کنار ما بخش عمده‌ای از بازار اروپا و حتی آمریکا را در دست گرفته و کشورهای دیگری چون چین، تایلند، ویتنام، بنگلادش و پاکستان در این بخش جایگاه دارند. به گفته رییس انجمن مدیریت کیفیت ایران، برای تعریف جایگاه منسوجات ایران در دنیا باید نگاه راهبردی به بخش‌های صنعتی و اقتصادی داشته باشیم. انتصاریان یکی از مهم‌ترین بخش‌های تولید منسوجات را تکنولوژی تولید پارچه دانست و اظهار کرد: این تکنولوژی به شدت وابسته به تجهیزات و ماشین‌آلات است، چراکه ماشین‌آلات نساجی در دنیا مرتبا بروز و قابلیت‌شان چند برابر می‌شود. وی با اشاره به بخش دوم شرایط رقابتی در بخش نساجی گفت: موضوع دیگر حائز اهمیت، بخش مواد اولیه است که با توجه به اینکه پلیمر و پتروشیمی ایران فعالیت خوبی دارد در این بخش مزیت نسبی هم نسبت به سایر کشورها داریم.

پیشنهاد تأسیس صندوق «حمایت از کارآفرینی زنان» به دولت
نماینده دولت در اتاق بازرگانی از ارائه پیشنهاد تاسیس صندوق «حمایت از کارآفرینی زنان» به دولت خبر داد. به نقل از ایسنا، سهیلا جلودارزاده درباره اولویت‌های اصلی اتاق بازرگانی در حوزه مسائل و مشکلات زنان گفت: برنامه ششم توسعه می تواند زمینه مطلوبی را برای ایجاد تسهیلات به زنان کارآفرین فراهم کند لذا پیشنهاد تاسیس صندوق «حمایت از کار آفرینی زنان» در برنامه ششم توسعه به دولت داده شده و امیدواریم مجموعه برنامه هایی که در این زمینه به دولت پیشنهاد کرده ایم در برنامه ششم مورد استفاده قرار گیرد. وی ادامه داد: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش صنعت، معدن و تجارت مطرح است و اعضای مختلف اتاق می توانند در تدوین سیاست های کلان و اجرای سیاست های جزئی‌تر تاثیر گذار باشند؛ بنابراین اگر 15 عضو زن که امروز در اتاق بازرگانی حضور دارند تلاش کنند و با یکدیگر هماهنگی داشته باشند می توانند در همه مسیرها تاثیر گذار باشند. مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر اعضای زن در کمیسیون های مختلف اتاق بازرگانی تقسیم شده‌اند تا بتوانند این اثرگذاری را جنبه رسمی دهند. جلودارزاده اظهار کرد: باید برنامه‌هایی را که به عنوان استراتژی در این بخش داریم در کمیسیون‌ها دخالت دهیم تا به عنوان سیاست‌های کشور به اجرا درآیند.

به اشتراک بگذارید:





نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *