پیام ما؛ رسانه توسعه پایدار ایران | جدال نفس‌گیر در سمنگان

جدال نفس‌گیر در سمنگان





۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۳:۰۲

جدال نفس‌گیر در سمنگان
ابراهیم جهانگیری را اولین کاندیدای اصلاح طلب کشور باید دانست که از مدتها پیش رسما پای در میدان انتخاباتی مجلس دهم گذاشته است. حضور جهانگیری از چند جهت قابل توجه است: نخست اینکه برادر معاون اول رییس جمهور است ، معاون اولی که به نوعی می توان آن را نماینده ی جریان هوادار آیت ا… هاشمی در دولت خواند و سهم اصلی و نماینده تفکرات آیت ا… هاشمی در دولت است. با چنین پس زمینه ای ابراهیم جهانگیری قصد ورود به یکی از سخت ترین و شاید بتوان گفت نفس گیرترین رقابت های انتخاباتی استان را دارد. رقابتی که در آن باید با یکی از فعالترین نمایندگان استان که رویکرد تبلیغاتی سنگین وتبلیغات مردم پسندانه ای دارد رقابت کند. نماینده ای که سعی کرده ارتباط تبلیغاتی خود را با مردم حوزه انتخابی اش لحظه ای قطع نکند و برای حمایت از حامیانش بسیار ایستاده و هزینه کرده است. در چنین فضایی جهانگیری هم با نشان خانواده جهانگیری وارد شده و احتمالا بسیاری از آرای منفعل و خاموش و همچنین رای سنتی اصلاح طلبان را با خود به همراه خواهد کرد. خصوصا که حسن پور در طول دوره ی نمایندگی علی رغم شعارهایی که درباره ی حضور مستقل خود می داد اما کاملا با جریان های اصولگرا هماهنگ و همسو عمل کرده است و لذا تکلیف آرای بسیاری از اصلاح طلبان برای حضور در این دوره مشخص است.
بهبود شرایط فرهنگی در سیرجان و دخالت کمتر مسائل قومی و قبیله ای بستر یک رقابت حساس سیاسی را فراهم کرده است. اتفاقی که درسایر شهرستان ها کمتر شاهد آن هستیم.
حضور شرکتهای مهم معدنی همچون گل گهر و همچنین منطقه ی ویژه اقتصادی سیرجان، این منطقه را برای دو گروه بسیار ارزشمند نموده است که رقابت سیاسی را با رقابت اقتصادی پیوند می دهد به همین دلایل اصلاح طلبان کرمانی و خصوصا شخص حسین مرعشی به عنوان پدرخوانده این جریان، «ابراهیم جهانگیری» را برای این رقابت نفس گیر در سمنگان انتخاب کرده. رقابتی که هرکس برنده آن باشد یکی از مهمترین و حساس ترین کرسی های استان در مجلس را از آن خود کرده است. ازسوی دیگر سیرجان از جریان اصولگرایی قدرتمندی برخوردار است. جریانی که حضور چشمگیری در دوره های متفاوت داشته است و به راحتی قافیه را نمی بازد.
حضور شخصیت سوم همیشه در سیرجان تاثیرگذار بوده است و رقابت را جذاب تر کرده است. شش ماه زمان زیادی برای تغییر شرایط و آبستن حوادث بسیاری است که باید صبر کنیم و منتظر باشیم که جدال در سمنگان به نفع چه کسی پایان خواهد یافت و البته تایید صلاحیت ها توسط شورای نگهبان فرصت را برای رقابت بین چه کسانی فراهم خواهم کرد.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:





پیشنهاد سردبیر

مسافران قطار مرگ

مسافران قطار مرگ

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *