سایت خبری پیام ما آنلاین | خبر

خبر





۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۱۷:۳۱

برگزاری نمایشگاه جاذبه های طبیعی استان کرمان
مسئول روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت:استان کرمان دارای جاذبه های منابع طبیعی منحصر به فردی است که برخی از آنها مثل کلوتهای شهداد، پارک نبکاها و دره راگه رفسنجان در دنیا در نوع خود بی نظیرند ولی بدلیل عدم معرفی و ارائه مطلوب آنها بعضا برای مردم استان هم ناشناخته می باشند. محمدی در همین خصوص اعلام کرد که روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با تمام محدودیت های اعتباری و نیروی انسانی از تمامی امکانات خود جهت رفع این مهجوریت و مظلومیت استفاده نموده و سعی خواهد نمود استان کرمان و جاذبه های طبیعی بیشمار آنرا آنگونه که هست به علاقه مندان بشناساند و در همین راستا با نصب و تعبیه 25 عدد تابلو به ابعاد 1×2 متر در نمای جنوبی اداره کل واقع در بلوار جمهوری اسلامی و نمایش جاذبه های منابع طبیعی در قالب پوستر و بنر آنان را در معرض دید علاقه مندان قرار داده است. وی افزود: پهناورترین استان ایران یعنی کرمان با برخورداری از متنوع ترین و بیشترین سطح معادن و جاذبه های منابع طبیعی و کم یاب ترین و ارزشمندترین گیاهان داروئی و همچنین آثار و ابنیه تاریخی و کوههای بلند و مرتع و کویرهای زیبا و شب های پرستاره و بدلیل قرار گرفتن در اقلیم خشک معمولا بعنوان یک استان کویری و خشک به مخاطبان معرفی گردیده است در حالیکه برخی از مناطق استان جنگلی و پوشیده از درختان و گیاهان مرتعی است که جلوه های زیبائی از طبیعت را به نمایش گذارده است که بر احساب رسانه و قلم است که آنان را آنگونه که هست به مخاطبان خود معرفی کنند تا شاهد رشد و شکوفائی و توسعه همه جانبه استان باشیم.

نداشتن صنف اصلی ترین مشکل صنایع دستی شهرستان بم
رسول اسد ابادی رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان بم از آموزش رایگان صنایع دستی به مناسبت هفته صنایع دستی خبر داد و اظهار داشت:به مناسبت هفته صنایع دستی جلسه ای با فعالان صنایع دستی و مربیان این حوزه داشتیم و مقرر شد آموزش صنایع دستی برای عموم در این یک هفته رایگان باشد. به گزارش ارگ نیوز وی با بیان اینکه کارهای تولیدی با ۲۰ درصد تخفیف در هفته صنایع دستی به خریداران ارائه شود گفت:هنرمندان این حوزه هنرهای خودشان را بصورت نمادین در بازارچه سوغات و صنایع گردشگری بم واقع در پاساژ فرشته این شهرستان به نمایش میگذارند تا عموم مردم بتوانند از نزدیک با صنایع دستی شهرستان بم اشنایی پیدا کنند همچنین کسانی که راغب به یادگیری بودند می توانند آموزش رایگان ببینند. این مسئول در خصوص وضعیت صنایع دستی در شهرستان بم تصریح کرد:در یک سال اخیر باتوجه به ایجاد بازارچه صنایع دستی در پاساژ فرشته بم، صنایع دستی از حالت سکون تحرک پیدا کرده که در حال حاضر بیش از ۳۰ فروشگاه فروشگاه صنایع دستی در سطح شهرستان داریم که ۲۰ فروشگاه آن آموزش، تولید و فروش را انجام می دهند و بیشترآنهایی که در این پاساژ مشغول به کار هستند استاد می باشند. وی در خصوص اصلی ترین مشکل صنایع دستی بم گفت:مشکلی که صنایع دستی بیشتر با آن روبرو است نداشتن صنف است، که امیدواریم با کمک مسئولان و لطفی که دارند بتوانیم صنف صنایع دستی را در شهرستان راه اندازی کنیم که صنایع دستی پربارتر و پویاتر شودچرا که شهر ما پتانسیل خوبی دارد و هنرمندان زیادی در این حوزه وجود دارد و از طرفی با وجود گردشگرپذیر بودن شهر صنعتگران می توانند بازار فروش خوبی در سطح شهر داشته باشند .

تکذیب خبر «روی زمین ماندن» محصولات کشاورزان
رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان گفت: انعکاس مطلب و عکسی در یکی از رسانه ها مبنی بر اینکه محصول کشاورزان روی زمین مانده، از دپوی محصولات خریداری شده توسط دولت بود و صحت ندارد. به گزارش ایسنا سیدیعقوب موسوی در دیدار مدیران جهاد کشاورزی با استاندار کرمان به مناسبت هفته جهاد کشاورزی اظهار کرد: کشاورزی یکی از ارکان اقتصاد ملی بوده و استان کرمان از قدیم یکی از کانون های اصلی کشاورزی است و در استان کرمان دارای رکودهایی در سطح ملی هستیم. وی افزود: دولت تدبیر و امید تلاش های بسیاری در بخش کشاورزی انجام داده و طی یک سال گذشته تحولاتی متناسب با نیازهای روز در مدیریت منابع انسانی جهاد انجام شد و دیدگاه کلان جهاد جنوب همراهی با سیاست های دولت است.

هزینه سنگین مبارزه با انشعابات غیرمجاز برق در جنوب استان
معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان گفت: سالانه بیش از 10 میلیارد ریال و در بعضی مواقع بیش از 13 میلیارد ریال برای جمع آوری انشعابات غیرمجاز برق در مناطق تحت پوشش این شرکت هزینه می شود. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق جنوب استان کرمان پرویز سعیدعسکری افزود: پیش بینی می شود که در سالجاری 15 هزار اشتراک غیرمجاز برق در مناطق تحت پوشش این شرکت وجود داشته باشد. وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 14 هزار و 667 و سال 92 تعداد 11 هزار و 796 انشعاب غیرمجاز جمع آوری شد که عمدتا در شهرهای جنوبی استان کرمان بوده است. وی اظهار کرد: سال گذشته نزدیک به 38 تن و در سال 92 هم 27 تن کابل غیرمجاز جمع آوری شد که این رقم افزایش 140 درصدی را نشان می دهد. سعیدعسکری تصریح کرد: برخی استان ها در زمینه انشعابات غیرمجاز هزینه ای پرداخت نمی کنند در حالی که کرمان در هر شهر پلیس برق دارد تا کابل های غیر مجاز که به بیت المال ضرر می رساند و چهره شهر را هم مخدوش می کنند، جمع آوری شود.

به اشتراک بگذارید:

برچسب ها:

،





مطالب مرتبط

نظر کاربران

نظری برای این پست ثبت نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *